Ga naar inhoud


Astra 3 (23.5) Spanje


feypozo

Aanbevolen berichten


Ok even een update. Heb kleine schotel hangen 80 x 90.

Uitrichten naar Astra 23.5 is gelukt, alleen signaal krijg ik niet boven de 37%

Ik heb uitgericht op transponder 11836H.

Een aantal Ned zenders doen het , eurosport, sbs9, eurosport doen het nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat de skew van de LNB goed?

De lnb langzaam verdraaien in de klem en op maximale kwaliteit of S/N richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al geprobeerd om de lnb wat naar voren en achteren te schuiven totdat je maximaal signaal hebt?
Maak nu eens een nieuwe foto nu hij op de Astra 23,5 gericht staat. Laat daarbij ook de bovenzijde van de schotel zien en het balkon boven je. Hoeveel cm ruimte is er tussen de bovenzijde van de schotel en het plafond?

 

Heb je de schotel uitgericht met de satellietontvanger en een tv op het balkon?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou beste feypozo, ik heb toch niet de indruk dat het balkon boven je een deel van de signalen weg neemt. Ik denk dat je de schotel toch echt eens optimaal moet uitrichten om een beter signaal te krijgen maar dat werkt niet goed als je dit doet met twee personen die naar elkaar moeten roepen of het beter of slechter wordt. Ik adviseer je toch om of de satellietontvanger en een tv-tje bij de schotel te zetten of om er een signaalblieper tussen te zetten. Je hebt per slot van rekening al ontvangst van de Astra 23,5. Het is dus een kwestie van optimaliseren en dat kan ook met een signaalblieper. En denk er aan, het is echt millimeterwerk met het verstellen van de schotel en dan bedoel ik niet op de mast maar op de buitenrand van de schotel.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...