Ga naar inhoud


Astra 3 (23.5) Spanje


feypozo

Aanbevolen berichten


Ik zou die primefocus schotel maar vergeten.

Ik zit op dit moment in Nederland.

Het monoblock wat jij nodig hebt bij die schotel van 90x100cm is deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&cat=36

 

O.K.  bedankt   die heb ik al in m'n bezit, 

 

Wil dat zeggen dat iedereen die hier een duoblock uit Nederland gebruikt deze weg kan gooien en een monoblock moet kopen?

 

Dus dan blijft over:

 

'n goeie schotel kopen en de schotel goed uitrichten.  Heb je voor het uitrichten nog bruikbare tips voor een leek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is dan wel puur toeval dat je exact hetzelfde monoblock hebt met hetzelfde typenummer. Hoe kom je daar nu weer aan? In Nederland gekocht?

Ik laat je nog wel wat weten over die schotel.

 

Ik kan hier geen bijlage sturen anders had ik je een foto van het monoblock kunnen sturen. ( of kan dat wel? )

 

Fijn dat je nog wat laat weten over de schotel. 

 

Kun je me dan ook uitleggen hoe 't komt dat ik overdag perfecte HD - zenders heb en 's avonds niet.  (Heeft dat met het draaien van de aarde te maken of de stand van de satelliet?

 

Als je hier in costa calida bent in welke buurt vertoef je dan?  Wij zitten op Camposol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor het plaatsen van een foto kies je de "gebruik volledige editor" optie en voegt een bestand aan je posting toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan de randen van de footprint komt en je hebt een te kleine schotel, dan komen dat soort verschijnselen vaak voor. Ook bijv. dat je wel de verticaal gepolariseerde transponders kunt ontvangen maar niet de horizontale of net omgekeerd.
Als de signalen door die te kleine schotel zo minimaal doorkomen, dan kan ik me ook bijna niet voorstellen dat je bijv. de zender NGC Wild HD kunt ontvangen.
Zit woon ongeveer 40km van je vandaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je aan de randen van de footprint komt en je hebt een te kleine schotel, dan komen dat soort verschijnselen vaak voor. Ook bijv. dat je wel de verticaal gepolariseerde transponders kunt ontvangen maar niet de horizontale of net omgekeerd.

Als de signalen door die te kleine schotel zo minimaal doorkomen, dan kan ik me ook bijna niet voorstellen dat je bijv. de zender NGC Wild HD kunt ontvangen.

Zit woon ongeveer 40km van je vandaan.

 

Dat eerste kan ik nog begrijpen. verticale gepolariseerde transponders gaat boven m'n pet. Kun je dat ook in "Jip en Janneke-taal" zeggen?

Ik ben even het monoblok gaan opzoeken waarvan ze me verzekerd hebben dat dit het goeie was om in Spanje te gebruiken. Ik heb er 2 foto's van gemaakt. (Zie bijlagen)

Kan dit je goedkeuring wegdragen of moet ik toch nog een andere aanschaffen?

( Als 't niet duidelijk te zien is op de foto. . . .  op de doos en op 't monoblok staat :

Twin Monoblock 23 mm LNB 4.3° for 80 cm dish . . . HDTV DVB S2 compliant, 0.2dB

(Ik zie wel een verschil bij jou staat 6° en bij mij  4,3°  . . . .  maakt dat wat uit?)

post-99838-0-11000800-1457132148_thumb.jpg

post-99838-0-01197400-1457132254_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een 4,3 graden monoblock, geen 6 graden monoblock. Dat gaat niet werken op een schotel van 90cm in Spanje. Bij dit monoblock staan de koppen 55mm hart op hart van elkaar, bij dat 6 graden monoblock 63mm.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een 4,3 graden monoblock, geen 6 graden monoblock. Dat gaat niet werken op een schotel van 90cm in Spanje. Bij dit monoblock staan de koppen 55mm hart op hart van elkaar, bij dat 6 graden monoblock 63mm.

Goed om op tijd te weten. Dan ga ik maar een 6 graden monoblok aanschaffen.

Overigens zijn we hier met nog 2 andere kennissen aan 't proberen om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Gelukkig dat jij wat goede adviezen geeft waar we iets aan hebben. Een van die kennissen heeft een schotel van 1 meter en de andere 'n schotel van 1.20m.

Werkt de monoblok van 4.3 wel op die schotel van 1 meter, of op de schotel van 1.20 m? zo ja dan kunnen we hem daar gebruiken.

Toevallig komt volgende week nog iemand vanuit Nederland deze kant op. Hij kan dan de goeie monoblocks meebrengen.  Waar kunnen we die monoblocks in Nederland kopen of bestellen?

Of zijn die hier ook in Spanje te koop?

Je schreef dat ze in Cartagena goed betaalbare schotels verkopen. Heb je een adres of een link daarvan?

 

Overigens heb ik zojuist weer de zenders op HD gezet en krijg ik alle "gangbare" zenders weer perfect in HD door.  Op kanaal 19 vind ik NGC in HD, die krijg ik ook door. Op 47 zit NGC wild HD. Hier krijg ik een melding "geen signaal" Vanavond krijg ik weer geen signaal en moet ik weer alles op SD zetten.

(Philips DSR 8121)

 

In de bijlage zie je 2 foto's van mijn huidige schotel met de duo LNB van Canal digitaal. Ik heb begrepen dat de arm van de schotel nu aan de andere kop bevestigd moet worden? (Eerst ( dus nu nog) was/is die aan de arm van de kop van de 19 bevestigd en om de HD - zenders in de toekomst goed te kunnen ontvangen moet hij aan de arm van de kop van de 23 worden bevestigd. ( Ik heb de klok horen luiden. . .)

 

Fijn dat je de moeite neemt om een stelletje amateurs verder te helpen.

 

post-99838-0-15183500-1457173288_thumb.jpg

post-99838-0-11959300-1457173293_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een schotel van 100cm kun je dat 4,3 graden monoblock niet gebruiken.

NGC Wild kun je dus niet ontvangen zoals ik al aangaf. Ook wil je niet alleen meer signaal hebben voor avonds bij onbewolkte lucht maar ook met een regenbui en daarom adviseer ik een schotel van 90x100cm. Dan heb je ook voldoende regenreserve.
Heel veel Nederlanders in mijn kennissenkring gebruiken deze schotel in combinatie met het 6 graden Inverto monoblock.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@katharina,

 

Welkom op dit forum.

Start voor jouw vraag even een "nieuw onderwerp" (In het subforum-overzicht, de knop rechtsboven).

 

Dit onderwerp loopt nog, als jij er je eigen vraag tussendoor stelt, heet dat 'topic-kaping'!

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste katharina

In Caspe dat ter hoogte van Barcelona ligt, heb je aan een schotel van 60cm voldoende. Je kunt dus gewoon  de campingset van CanalDigitaal gebruiken.
Het enigste verschil is dat je de duo-lnb geen 11 graden schuin moet zetten zoals in Nederland maar 18 graden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...