Ga naar inhoud


geen firmware ondersteuning mehr?


hansputters

Aanbevolen berichten

Thuisfront meldde vanochtend dat de doos niet wilde opstarten, bleef hangen bij de DHCP-melding in het display.

Probleem inmiddels opgelost door opnieuw te flashen.

Draait weer als de spreekwoordelijke tierelier.

 

Bij het selecteren van de image (IHAD/Experimentell/OE 2.0) viel me op dat de nieuwste software van 18 juni jl. dateert.

Betekent dit dat Dream & Consorten de software-ondersteuning gestaakt hebben?

 

De box is weliswaar "al" bijna vier jaar oud maar dat lijkt me toch een beetje vroeg.

Wat zijn dan nog de voordelen van zo'n dure box ben ik geneigd te denken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die laatste zin; is dat een vraag of een bevinding? :)

 

't Is toch een goed bokske, niet?

 

btw; heb het helaas ook al voorgehad (vroeger met DreamElite icm Electro)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de (in mijn ogen) oerstomme fout van Dream om over te stappen naar Closed Source is er bij veel imagemakers niets meer aan om de Dreamboxen (ook de niewste) te blijven ondersteunen. Nieuwere mogelijkheden blijven voor de Dreamboxen verstoten. Er is ook geen softcam support op originele boxen zonder een alternatieve firmware. Veel plugins van 'vroeguh' doen het nu gewoon niet meer (goed)... Dream was trendsetter en is inmiddels door alles en iedereen ingehaald.. Voor het dure geld koop je 2 fatsoenlijke middenklassers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, laten we hopen dat de droom het voorlopig blijft doen. (ben best tevreden)

Mocht ooit het "Horizon-moment" aanbreken, welk S2-bakje (zonder harde schijf) kunnen jullie aanraden die op Enigma2 draait?

 

Veel van de plugins, met name de emailclient, ben ik namelijk gaan waarderen.

Te koop voor enkele tientjes misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zomaar kunnen zijn dat je straks helemaal geen Enigma2 meer wil/kan hebben. Viaccess ORCA staat voor de deur en die draait alleen op gesloten doosjes of een CI+ met al zijn beperkingen. Tijdsspanne blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar meneer Seca3/Nagra is inmiddels eindig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem wat mij betreft.

De kabel biedt inmiddels al behoorlijk wat Duitse zenders waar het me ooit om te doen was om een schoteltje te plaatsen.

Ik ben dus op termijn alleen geïnteresseerd in een boxje voor de overblijvende FTV-zenders. (die niet op de kabel te vinden zijn dus)

Enigma2 heeft mijn voorkeur gelet op gebruik van Dreamboxedit e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf in de kamer nogeen db 800 draaien maar inderdaad voor dat geld heb je niet 2 maar 3 andere boxen voor hoor en die doen etzelfde dan .

Ik heb er nooit spijt van gehad zoeen db te kopen maar voor mijn dochter nu een gi gekocht voor 60 euro draait perfect werkt ie niet meer in de kliko ermee dan geen gekloot met repareren enz is het niet meer waard !

Dream is een vervlogen tijdperk .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zomaar kunnen zijn dat je straks helemaal geen Enigma2 meer wil/kan hebben. Viaccess ORCA staat voor de deur en die draait alleen op gesloten doosjes of een CI+ met al zijn beperkingen. Tijdsspanne blijft koffiedik kijken natuurlijk, maar meneer Seca3/Nagra is inmiddels eindig...

Ik zou ook bvb geen 500€ uitgeven, maar als seca/nagra het nog 3 jaar uithoudt ( eventueel met een vervelende slechtwerkende witte ci), dan zien we wel.

Maar support, is bij vu,toch goed aanwezig. Hoe oud zijn de vu duo's al niet?

De tijd van 15à 20 jaar support zijn voorbij.

Maar ik zie nog altijd files voor dm8000 die toch al een tijdje is.

En mijn dm600PVR, doet het met 5 jaar oude firmware en een verouderde cccam het nog goed op SD zenders.

De dm van je thuisfront kan gemakkelijk nog enkele jaartjes mee volgens mij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...