Ga naar inhoud


DreamBox 500HD stopt na een tijdje kijken


mmm

Aanbevolen berichten

Hallo,

het gaat om een (originele) DM500HD satelliet ontvanger van een aantal jaar oud.

Heeft altijd goed gewerkt, en doet het nu een beperkte tijd.

Er zit een Newnigma image op, maar ik denk niet dat het om een software probleem gaat. Ik denk eerder aan een hardware probleem, maar wat?

 

De ontvanger heeft wel vaker vastlopers gehad. Meestal moest ik dan een paar minuten wachten voordat hij weer kon rebooten. Dat leken mij een soort "geheugen vol" probleem. Je kon ook merken dat ie trager ging zappen en opnames miste.

Maar nu is het, na een reboot, veel sneller afgelopen.

De box is ook niet meer via ftp of telnet te bereiken.

Groene lampje voorop brandt nog wel.

Dan, na en tijdje wachten, kan ik weer rebooten.

De box blijft in standby wel draaien. (Hij is een week niet aan geweest)

Maar na een tijdje kijken, stopt ie er weer mee.

 

Zijn er bepaalde componenten die ik zou kunnen vervangen?

 

Ieder idee is welkom. Het doosje is nog te jong om nu al weg te gooien....

 

Groet,

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Mimisiku,

nee, er draait CCcam 2.2.1.

Ik weet niet hoe een vastloper er uit ziet door Viaccess EMM's. Maar niks doet het meer. Zappen, kan niet meer, en in stand-by zetten is niet meer mogelijk. Alleen de aan/uit-knop aan de achterkant helpt.

 

Groet,

:cool:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stop dan even je kaart in deze ontvanger om een paar zaken uit te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gebruik je WAN sharing en daarover mag hier niet worden gediscussieerd. Dat terzijde...

 

De Dreambox 500HD heeft op zich eigenlijk geen warmteproblemen. Er zit geen harddisk in en zelfs USB wordt officieel niet ondersteund. Om zeker te zijn kun je de officiële firmware eens laden en kijken of de box dan wel blijft draaien. Ook op een originele box kun je met wat kunst en vliegwerk ook CCcam of OScam installeren.

 

Waar ik een beetje bang voor ben is dat je C-Line aanbieder ofwel heel beroerd werkt ofwel gebruik maakt van jouw box d.m.v. Streaming. Op moment dat er gestreamed wordt (een opname heeft voorrang) is de tuner vergrendeld (je hebt immers maar 1 tuner).. Normaal zou mijn advies zijn: haal de LAN stekker uit de box en reboot met je eigen kaart. Maar die heb je niet en houd dat dus even op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

nog even een terugkoppeling.

De DM500HD zonder bovenkant heeft nu 24 uur gedraaid zonder haperingen.

Ik laat het even zo, onder het motto "if it ain't broken, don't fix it".

Echter, mijn ervaring is dat dit soort problemen na een tijdje toch weer terugkomen.

Dan ga ik zeker met jullie aanbevelingen aan de slag. En kom ik, op een legale manier, hier op terug.

Ook zonder kaart is er immers genoeg te zien: duitse FTV zenders en BBC bijvoorbeeld. 

 

Het koelblok in de box kan ik nu natuurlijk aanraken. Deze voelt "heet" aan, maar mijn vingers verbrand ik er nog niet aan.

De behuizing werd altijd al erg warm.

 

Nog wat info:

- de DM500HD bestuurt de motor van de schotel

- USB wordt niet gebruikt

- Opnames staan op een NAS (dus ethernet is sowieso nodig)

- C-line aanbieder(s) lijken me goed. Althans in de CCcam-gui zie ik geen problemen. Hoe zou ik kunnen zien of er problemen zijn?

- Streaming naar extern staat niet open in mijn Firewall

 

Ik denk dat opnames wel voorrang hebben (dit is een instelling), maar streaming niet. M.a.w. ik kan alleen tegelijk naar een zender kijken, en zenders (intern) streamen die in dezelfde transponder zitten en dezelfde polarisatie gebruiken. (Dat zijn er meestal niet zo veel)

 

Zou je me een linkje willen geven waar ik meer informatie over die EMM-aanvallen kan lezen? (Als dat als illegale materie wordt beschouwd, dan niet hier in dit topic a.u.b.)

Voor zover ik dat nu begrijp, is dat een probleem voor een originele Canal+ kaart i.c.m. CCcam 2.3.0. Maar dat moet ik dus nog eens bestuderen....

 

Groet,

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd: Over de WAN Sharing gaan we je hier niet een discussie afdwingen..

Wat betreft de "ECM aanvallen" betreft. Dit zijn geen aanvallen maar een incompatibiliteitsprobleem van CCcam 2.3.0. M7 en een aantal andere aanbieders gebruiken en/of testen Viaccess ORCA. Deze ECM's zijn groter dan 256 bytes en dit kan CCcam 2.3.0 niet aan. Dit genereerd een buffer-overflow/segmentation fault. Dit 'crasht' dan Cccam waardoor geen enkele zender meer gedecodeerd kan worden omdat je softcam immers niet meer draait. Je box loopt dus niet 'vast' maar je softcam.

Jouw specifieke probleem lijkt meer naar de hardware te neigen. Je hebt een warmte-probleem. Dit kan op den duur niet alleen storend zijn, maar ook funest voor de hardware. Denk aan defecte cache en/of defecte RAM met alle gevolgen van dien.

Ik heb jaren een DM500HD V1 gehad en die werd absoluut niet warm en zeer zeker niet heet.. Ik adviseer je met klem om je voedingsadapter te controleren. Deze zijn vaak 'erg gebrekkig' en gaan heel vaak stuk. De voeding moet echt 12V geven op 2 of liever 3 Ampere. Meten met capaciteit dus. Niet simpelweg op 12V meten want die zal onbelast best aanwezig zijn! Je kunt ook even een 'known good' voeding lenen van iemand.. Wordt je box dan nog heet, dan is er intern al wat mis.... Mocht je in de buurt wonen, mag je wel even een afspraak maken.. Ben dit weekeinde toch vrij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku,

dank je voor het aanbod, erg tof. Ik woon in het verre Zeeland, da's zelfs voor een vrij weekend wat ver, denk ik  ;)

 

De meting ga ik zeker nog doen.

Nu heb ik hier ook nog een DM800HD, met 12 V voeding (en officiele kaart  :grin:, die helaas niet geschikt is voor enige Satelliet provider). Dus dat heb ik vast even geprobeerd.

Maar met die voeding ging het eigenlijk meteen mis. Bij het opstarten komt er een groen waas over het witte opstartscherm.

Daarna stopte de DM500HD vrijwel meteen.

Dat was gevaarlijk, want vanavond wordt de "Voice" opgenomen door mijn vrouw..... dus moet alles OK zijn.

 

Opstarten zonder HDMI lukt nog wel. Dus die opname is in elk geval veilig gesteld, voor nu.

 

Ben toch bang dat ie al die tijd teveel heeft moeten doen, en dat ie nu echt aan het afsterven is.

Nog even afwachten hoe de metingen van de voeding(en) er uit zien.

Wordt (volgende week) vervolgd....

 

Oh ja, beide voedingen werken keurig op de DM800HD.

 

Groet,

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je deze dream ook al volledig stofvrij gemaakt dus effe uitblazen 

en zet er eens terug nieuwe software op ..je weet maar nooit  ;)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

zojuist de spanning gemeten op beide voedingen, terwijl de DM500HD aangesloten is.

Maar natuurlijk eerst alle stof er af geblazen.

 

De originele voeding geeft 12,14 V in standby en 12.07 V tijdens afspelen.

De voeding van de DM800 geeft 12.07 V in standby en 12.00 V tijdens afspelen.

 

De voedingen zien er hetzelfde uit. Ik heb ze gefotografeerd, zie eerste bijgevoegde plaatje

 

Er branden twee rode lampjes aan de binnenkant. Ze zijn vrij fel. Is dit normaal? (Zie tweede plaatje)

 

Groet,

:cool:

 

post-30853-0-41734100-1447773534_thumb.jpg

post-30853-0-11987100-1447773547_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de voedingen zijn al ok ;)

je zegt dat hij blijft spelen zonder deksel !

heb je al eens aan het koelblok gevoeld of die niet te heet word of wat los zit ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat staat er op het simkaartje dat ik daar zie in je ontvanger

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...