Ga naar inhoud


Hoe Internet Radio streamen op Humax iHDr-5200


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik in ons appartement Caiway Kabel TV gebruik mis ik sommige Duitse radiozenders zoals o.a. Radio Berlin 88.8.

Voordien was het met mijn satellietontvanger natuurlijk geen probleem maar Caiway heeft deze Duitse radiozenders niet in hun pakket.

 

Nu constateerde ik vanmorgen dat ik via mijn laptop de zender Radio Berlin 88.8 gewoon via Internet Radio kon ontvangen.

 

Mijn vraag is dan ook, is het mogelijk dat ik Internet Radio en m.n. deze zender op mijn Humax iHr-5200 kan ontvangen en zo ja, hoe.

Uiteraard is de Humax op het Internet aangekoppeld.

 

Ook heb ik een op de TV aangesloten WD Media TV Player op het Internet aangesloten, wellicht gaat het ook daarmee.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer het eens met de Humax TV-Portal.

De vraag is echter of je zelf zenders kan toevoegen want misschien staat Radio Berlin 88.8 er niet tussen.

De URL is in ieder geval: http://rbb.ic.llnwd.net/stream/rbb_radioberlin_mp3_m_a
 

De WD Media TV Player geef ik meer kans dat die dat kan, maar die ken ik niet.

Heb je ook geen apps op je TV of versterker zoals TuneIn of Vplayer?
Daarnaast kan je ook naar een Chromecast streamen vanaf je telefoon met bijv. de TuneIn-app.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je koopt een internetradio-tunertje wat je op je versterker kan aansluiten... als je het niet klaarkrijgt via je kabelreceiver.

Ik ben er reuze tevreden mee... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor de bijdragen maar ik heb er nog weinig ervaring met Kabel TV en bijbehorende issues.

 

Sjaak, Voor wat betreft de WD TV Media Player, ook daar heb ik nog geen ervaring mee omdat ik die ook pas in gebruik heb genomen omdat de Humax niet alle Media Video formaten afspeeld.

Je noemt nu de Tunein radio app, ik heb geen idee waar ik die moet installeren en hoe ik die dan moet gebruiken i.c.m. De WD Player.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, met de Humax 5200 gaat dat niet, maar wel via je WD TV player en deTunein Radio app http://tunein.com/radio/radioBERLIN-888-vom-rbb-888-s25677/

Sjaak, nog even een vraag over de bovenstaande opmerking '... met de Humax gaat dat niet ...'.

Ik zag op de Humax site bij deze ontvanger de onderstaande beschrijving.

Als ik dat zo lees zou ik toch bijna zeggen dat het op de een of andere wijze wel zou moeten werken.

 

Digitale radio

 

Om de radiozenders te beluisteren hoeft u de TV niet aan te zetten als u een muziekinstallatie hebt aangesloten. En dat is nu nog eens handig!

 

Met een HUMAX IHDR-5200C kunt u niet alleen genieten van de beste beeldkwaliteit, u heeft ook toegang tot een groot aantal digitale radiozenders in perfecte kwaliteit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik al mee bezig en zo te lezen moet dat prima functioneren.

Moet alleen nog uitvogelen hoe ik dit i.c.m. mijn Logitech Harmony One geprogrammeerd krijg.

Immers moet dan de WD Player ingeschakeld worden met de de juiste zender en de Toslink switch moet van de WD player naar de Samsung Soundbar omschakelen, standaard staat deze tussen de Humax en de Soundbar, dus dat wordt nog een uitdaging. 

Kan het helaas pas testen als ik weer thuis ben en dat duurt nog wel even.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik overwogen maar dan had ik ook mijn NAS willen meenemen maar beiden zijn in een kast opgeborgen en daar heb ik de beide apparaten na de verhuizing (eind september) net met veel moeite weg kunnen wegwerken.

Zag het even niet zitten om alles weer los te halen.

Maar ja, straks ook weer tijd zat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...