Ga naar inhoud


Easybox 904 LTE <> vodafone


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En, ondertussen een plaats gevonden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

in de woning wel de beste plek gevonden, maar een outside antenna, die ook best duur is, moet nog nader bekeken worden

ook al gaf jij een suggestie voor een merk is de keuze uit de modellen groot

 

op de  website staat de LTE mimo 2600 (met vermelding van vodafone)

dat wil ik nog laten bevestigen door vodafone

 

en de antenne staat net aan de andere kant van het app-complex waar ik niets aan of op mag monteren conform huurcontract

enkel als ik bij de bovenbuur op 4 hoog iets mag opstellen boven zijn balkon gaat ie de antennemast zien

een heel gepuzzel en gedoe

 

en werken is weer begonnen dus het komt aan op avonden en weekende voor een definitieve omzetting van de schotels en antennen

 

de fritzbox zal even moeten wachten qua besteedbaar budget deez maand

 

thanks

 

p.s.

tweede foto met mast (clever gecamoufleerd met een boomtop) staat dus aan de andere kant van het appartementgebouw en kan ik van mijn balkon niet zien

post-30989-0-87131000-1452101490_thumb.png

post-30989-0-83698300-1452102346.png

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Fritzbox geeft een netscan en berekent de afstand tot de mast,in mijn geval 1,8 m.

 

In bepaalde gebieden is er alleen 800 MHz beschikbaar met een bandbreedte van 10 MHz.

De hogere frequenties kunnen met een grotere bandbreedte en daardoor met hogere snelheden werken.

Vandaar dat Dabendorf de antenne voor de verschillende frequentie gebieden levert.

 

Er zijn ook antennes die op meerdere banden werken, maar dit gaat meestal ten koste van de versterking.

 

De kabeldemping is dan ook een issue, 5-6 dB demping met dunne meegeleverde kabels snoept de helft van de gain van je antenne op.

Bij grotere kabel lengtes is de kabelkeuze minstens net zo belangrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken hier in Duitsland geen leraar Nederlands,

Maar in Nederland ken ik wel een leraar Duits. :D

 

(O. den Beste)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

uhm het is maar weinig veel beter geworden met buitenantenne 2600

maar dat kan aan de raamdoorvoering liggen

 

met tweemaal een F-connector extra in de coax kabel verbinding naar boven (12 meter buiten + 2 meter binnen)

 

Ik ga nog eens via de rolluikkast de draad in een stuk naar buiten proberen te voeren opdat er meer dB's over blijven

(dat is dan weer voor een ander weekend)

 

algemeen over de zogenaamde flatrate en data-volume van Vodafone Duitsland:

Je hebt maar 30GB per maand en zijn die verbruikt voor het einde van de maand val je gelijk terug naar 345kbit/s neuspeuterlangzaam

dat is uiteraard erg vervelend om niet te zeggen zwaar K*t

 

wat me dus opviel was dat ik met mijn gemiddelde dataverbruik, meteen aan 92% de grens van 30GB komt drie dagen voor de nieuwe maand per contract

 

wellicht heeft dat ook met streamen te maken van die 4k films

 

gelukkig kun je 10GB bijkopen en dan blijf je op de

post-30989-0-70495800-1452421244.png

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij 2.600 Mhz gaat de kabel en lengte een hele grot rol spelen.

Ik zit in een landelijke omgeving en moet het doen met LTE 800 MHz.

De Dabendorf is er in 3 frequentie gebieden, ik mag er van uitgaan dat je de juiste versie verworven hebt.

 

Bij de 800 MHz versie levert men een dunne antenne kabel, met bijbehorend verlies.

Op 5 meter lengte verlies je de helft van de versterking die die antenne geeft.

Bij 2.600 MHz zijn die verliezen hetzelfde, wanneer men daarbij de dikkere, verlies armere kabel gebruikt.

Venster doorvoeren zijn niet aan te raden.

De dikkere kabel was niet voorradig bij de aanschaf van mijn antenne, ik zal binnenkort de dunne kabel nog eens vervangen voor de dikkere versie om nog eens 3 dB. extra te winnen.

 

 

Het data volume is een heikel punt bij het LTE Business model.

Ik heb de 30 Gig. variant en kan voor luttele € 15 nog eens 30 Gig bijkopen.

Dat volume vervalt aan het eind van de maand, de behoefte eraan ontstaat meestal 4 dagen voor het eind van de maand.

Om geen volume verloren te laten gaan, wordt er meestal aan het eind van de maand 4K content bekeken om hetgeen men betaald heeft ook te genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hoi

heb de LTE mimo 2600 al tijd geleden retour gestuurd

het wordt niet beter door de extra antenne BUITEN hoger te plaatsen t.o.v. mijn router binnen

 

ga eens een leenrouter, de fritzbox, testen.

kan er een kortstondig lenen van een collega.

 

want ook met ADSL / VDSL2 bleek de fritzbox altijd beter dan de easybox te presteren

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik al weer meer als een jaar de 6840 LTE, staat op de 1e etage en rapporteert dat de LTE mast op 1,8 Km afstand staat.

Het modem van de Telecom staat in de kast als reserve, misschien stuur ik die binnenkort retour.

 

Met de Dabendorf LTE antenne (840 MHz.) binnen geplaatst, op een kast heb ik een duidelijke verbetering van de signaal waarden en daarmee van de snelheid.

 

Bij mij op het land is alleen de 840 MHz. band beschikbaar.

 

Op de hogere frequenties moeten hogere snelheden mogelijk zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnen geplaatst heb ik de buitenantenne natuurlijk niet als een logische oplossing getest... :mellow:

dat zal, lijkt mij,  best beter zijn dan de antenne sprietjes aan de router...

 

ik zie al fritzbox 6840 LTE voor 200 euro staan, secondhand

hetgeen natuurlijk best duur is vergeleken met de nieuwe voor 350 euro

vooral als die al 5 jaar oud zijn en eventueel gecorrumpeerd door een usb controler hack of BKA worm, laat staan freetz software.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Die ontbreekt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi resultaat Tonski!

 

Ik begrijp dat dit dus LTE Zuhause L is, van Vodafone...  Met 30 GB Datavolume...  en na de actieperiode 55 euro per maand. Maar misschien kan je dan wel weer onderhandelen over een verlengingsjaar, zoals je dat met tijdschriften ook makkelijk kan doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...