Ga naar inhoud


open pli 4.0 geen data op transponder timeout reading pat SUNDTEK DVB-C


michel130

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb op mijn DM800 de openpli 4.0 geinstalleerd.

 

Alles werkt, behalve mijn SUNDTEK DVB-C usb.

 

Ik heb de app geinstalleerd, vanuit de app heb ik de driver geinstalleerd.

 

Ik zie hem als tuner B maar zodra ik zap naar een zender krijg ik:

 

geen data op transponder timeout reading pat

 

Scannen lukt ook niet, ik heb de kabel rechtstreeks in de stick maar blijf de melding houden.

 

Iemand een idee hoe dit kan : geen data op transponder timeout reading pat

 

er zit ook een sat tuner in, die werkt wel.

 

alvast bedankt.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de box na de installatie laten herstarten? Opnieuw zenders via Tuner B laten scannen? Dus niet een lijst vanaf het internet? Ik kan namelijk deze melding van mijn DVB-C tuner überhaupt niet krijgen.. Bij een missende zender krijg ik "Tuning failed". De melding die je aangeeft komt eigenlijk uit het satelliet gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanssputter, ik lees nog niet dat Michel130 een oplossing heeft gevonden volgens mij? ;)

 

Ik herken deze melding wel van het kijken over de kabel. Na sommige zenderwijzigingen van Ziggo kreeg ik deze melding wel eens op bepaalde zender (meestal gewoon afstemmen mislukt), na een kabelscan is het weer opgelost. Ik gok inderdaad ook dat hij een lijstje van internet heeft geplukt, dus even zoeken naar een recentere lijst (of gewoon gebruik maken van de kabelscan). Scannen lukt ook niet geef je aan, weet je zeker dat je de goede gegevens hebt gebruikt voor de kabelscan? Daarnaast misschien ook even checken of de Sundtek op DVB-C staat en niet op DVB-T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Sorry, maar met deze dagen heb je niet veel tijd om steeds op diversen forums te reageren  :crazy:

 

Anyway. bij mij is het als volg gegaan.

 

Ik heb openpli 4.0 geïnstalleerd, en daarna sundtek en mijn zenderlijst erin gezet, ik kreeg steeds die melding, raar.

 

Ik heb de box nog eens clean install gedaan, het zelfde probleem, maar aangezien het een DM800 met openpli is het waarschijnlijk geheugen vol, dus heb ik plugin mover to usb eerst gebruikt, daarna via het windows sundtek programma alles geinstalleerd, en toen mijn lijst erin en het werkte gelijk, dus ik vermoed dat niet alles geïnstalleerd was.

 

Sundtek zelf zegt, de sat tuner even uitschakelen, ( eventueel de cable.xml file ) op deze forum downloaden en in je box zetten.

Daarna reboot en de frequentie en netwerk ID erin zetten dan eens proberen te scannen, dat zal misschien jullie probleem ook oplossen.

 

Sorry voor de late reactie.

 

Allemaal bedankt voor het mee denken.

 

mvg,

Michel

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...