Ga naar inhoud


internet via satteliet is dat de moeite?


magicmerlin

Aanbevolen berichten

Schotels , genoeg geplaast , is effe zoeken op dak waar er nog plaats is  :D ,  seffes mijn tp link op 9 est inlezen en enkele fta zenders zoeken , ge het nu lekker zo  instellen , mijn hobby ruimte en hobby tv kamer op sat , en familie op basis pakket , zien hoe beide qua stabiliteit en statiskien gaan werken

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het zal best wel werken, maar waar ik heel nieuwsgierig naar ben is de gemiddelde up/download snelheid over de gehele dag, en wanneer je in de fair use snelheid valt.

 

In Frankrijk wordt er met smart gewacht op de bevindingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom niet de originele schotel gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed heb past die tooway of sky-dsl LNB helemaal niet in een normale houder.

maar met houder en kabel moest ie eigenlijk in elke multifeed gehangen kunnen worden

ScreenShot430.jpg

dacht ik

 

maar niet dus de hals is inderdaad standaard

 

tooway-2012-600-2.jpg

 

we zien natuurlijk graag foto's van het gisteren geleverde aan hardware ;)

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB is nogal zwaar om op een normale arm te bevestigen. De meegeleverde schotel heeft niet voor niets een dubbele arm.

Ga niet moeilijk zitten doen, gebruik de set zoals geleverd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahha geen probleem , kan ik het rustig instellen en afwerken , ben benieuwd naar de stabiliteit van het interenet tijdens een stream of een download van het thuisnetwer, wat ook interesant is het interenet kan ik  tevens op mijn buitenverblijfplaats of waar ik ook wil altijd meenemen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahha geen probleem , kan ik het rustig instellen en afwerken , ben benieuwd naar de stabiliteit van het interenet tijdens een stream of een download van het thuisnetwer, wat ook interesant is het interenet kan ik  tevens op mijn buitenverblijfplaats of waar ik ook wil altijd meenemen 

zolang je in de beam van "jouw" satelliet blijft gaat dat op......ik dacht ook slim te zijn door het in NL en in P te gebruiken met 1 set.....dat gaat niet, in NL heb ik een heel andere smalle beam dan in P......wil je op 2 verschillende geografische plaatsen internet, moet je 2 abbo's afsluiten...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's dus het geval bij de Eutelsat KA-SAT 9A, om diezelfde reden kunnen we hier in de Benelux de Ierse zenders niet ontvangen:

 

KA-SAT9A.jpg?c12c33

 

De cijfers en kleuren geven de beams aan die dezelfde frequenties gebruiken, maar je hebt dus blijkbaar alleen een link binnen je eigen toegewezen footprint?

 

 

Als ik dan kijk bij Astra Connect, dan gebruiken die één van de volgende beams, wat dan dus wel een groter gebied bestrijkt:
post-40400-0-97527300-1457435717.jpg

post-40400-0-69520200-1457435734_thumb.jpg

post-40400-0-93231100-1457435745_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je gefopt wordt door de providers, die zo'n footprint tonen.

maar ik kan het niet met zekerheid stellen omdat ons van die providers de contract voorwaarden ontbreken op dit moment

en omdat deze techniek ook zeker niet online beschreven wordt door de concurenten

 

als ik er aan denk dat je ook een upstream zendt aan die accu met veel printplaten en antennes in het heelal

dan denk ik ook aan hoe selectief men zal kijken {dus Uitrichten} om de verbinding optimaal af te wikkelen (dat gaat overigens allemaal middels software)

die software is vooraf ingesteld met de Locatiegegevens van de klant.

 

dat is bij mijn LTE G4 internet via Wireless identiek elke mast in mijn direkte ongeving kent mijn signatuur en

enkel die kan ik gebruiken

dat is ook op te maken uit de technische support desk tijdens een telefoon gesprek

en dat staat ook in mijn contract, dat ik die wireless router nergens anders dan hier thuis kan gebruiken.

 

misschien verteld magic merlin meer over zijn contract

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...