Ga naar inhoud


internet via satteliet is dat de moeite?


magicmerlin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

googlen op "satelliet internet belgie" is heel moeilijk denk ik?

 

tweede link leert mij dat er een provider is welke een aantal abonnementen heeft varierend voor het quotum wat je mag downloaden van 10-25-40-100 Gbyte met een snelheid van 22 mbps down en 6 mbps up. Ik weet niet hoe het in Belgie gesteld is, maar 22 mbps / 6mbps is in mijn huishouden niet voldoende, en 100 gbyte quotum denk ik ook niet met al dat youtube en netflixen hier :) Duurste pakket is 99.95 euro / maand.

 

Ik denk niet dat er veel gebruikers zullen zijn die dat er voor over hebben.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vrees, dat je de fair use policy nog vergeet, die zal wel ergens in de kleine lettertjes staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik weet dat het niet een ontwikkeld land is qua internet infrastructuur, maar het lijkt mij sterk dat je dit als enige optie hebt. Voor consumenten gebruik lijkt mij dit iets te weinig bang for buck.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zit al een paar maanden te overwegen om internet via sat aan te schaffen voor de zomerstek.

ADSL, 820kb down, 64Kb up is tergend langzaam.

Wanneer het wat langer regent gaat die snelheid nog eens omlaag, na een storm soms zelfs voor meerdere dagen naar 0.

 

Wat mij tegenhoud is het afreken model, "fair use", waardoor je bij een beetje bestand wat je download binnen de kortste keren weer op 64 k terug valt.

 

Er zijn mij sat4all leden bekend, die via internet per satelliet werken, maar die ook een abo uit het eerste uur bezitten,  waardoor ze geen beperkingen hebben.

Doorgaans kan je via satelliet 22/8 Mb internet realiseren.

 

Mijn buren daar zijn ook erg benieuwd naar deze vorm van internet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Skydsl zie ik geen fair use policy staan

 

 

 

Fair-Use-Policy
Der Internetanschluss wird ohne Beschränkung der maximalen Bandbreite des Internetanschlusses auf Grund des Datenaufkommens zur Verfügung gestellt.

 

Op welke manier heb je nu internet? Is dat via mobiel internet dat je die uiterst langzame verbinding hebt nu?

Zijn er geen andere aanbieders in de buurt van 3G internet?  dat is in de meeste gevallen wel goedkoper en makkelijker realiseerbaar dan internet via sat...  maar in Scandinavie is mobiel internet een stuk "gewoner" dan elders in europa denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu telenet , altijd content geweest maar de laatste 4 maanden 4 problmenen , heb nu de sky dsl besteld , ga me de schotel plaatesen en het apparatuur voor mijn eigen kopen en de internet testen , zal alleen maar evalueren in de loop der jaren , want ben de kabelboeren meer dat zat met hun beloftes etcc , eens zien wat sat te bieden heeft via internet , hou jullie op de hoogte 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zou relatief eenvoudig moeten zijn.

KA-SAT 9° East vrij zicht?

Stevig verankerde mast, schotel op de mast monteren, uitrichten met een pieptoon, uit de schotel, en klaar.

 

Wat voor abbo ga je nemen, hoeveel data mag je per maand gebruiken?

Heb je geen toepassingen waarbij de hoge latentie roet in het eten gaat gooien?

Heb je geen problemen met een Duits IP adres?

 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, ik heb ook interesse voor een Internet connectie via satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo duits IP adres?

hij krijgt een heelal IP adress :grin:

 

ik heb het enkele weken ook eens bekeken voor een kamaraad die de komende tien jaar niet op 6 Mbit zal komen volgens de uitbreidingsplannen. Hij kan direkt aan sky/dsl

 

ik mag de links en prijzen niet plaatsen want dat is reclame

maar het pakket wat voor een beetje gezelligheid zorgt is skyDSL2+ FLAT L voor 19,95/mnd en na 6 maanden 59,95/mnd

met 20Mbit/s en dat is met Up:down 1:1

ik heb het van te voren bij een collega thuis mogen ervaren het is zonder stotteren prima internetten en tv kijken per IPTV van sky-dsl

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden vorige zomer op een evenement drie van die schotels staan (één was lang niet genoeg vanwege het downloadlimiet en het goedkoopste is dan meerdere schotels i.p.v. het verhogen van de limiet, bovendien heb je dan meer bandbreedte), maar nog zo'n beetje voor aanvang van het evenement was ook van deze drie dit al bijna op maar toen was er (door versnelde procedure) een glasvezelverbining aangelegd. Daarnaast gebruikten we een 4G-verbinding van Tele2.

We deden ook VoIP telefonie over de satellietverbinding en dat ging bijzonder goed (geen merkbare vertraging).

Afhankelijk van via welke schotel je het internet op gerouteerd werd had je een Italiaans of Frans IP-adres. Dat IP-adres is dus afhankelijk van bij welk bedrijf je je verbinding hebt. Niet waar je woont. Zeg maar waar je het vaste internet op gaat.

Het uitrichten van de schotels was supersimpel, dat mag geen probleem zijn.

 

Voor wat het biedt is satellietinternet helaas relatief duur, ook via 3G/4G kan het aardig oplopen.

 

Ik zit al een paar maanden te overwegen om internet via sat aan te schaffen voor de zomerstek.

ADSL, 820kB down, 64KB up is tergend langzaam.

Wanneer het wat langer regent gaat die snelheid nog eens omlaag, na een storm soms zelfs voor meerdere dagen naar 0.

Als de verbinding slechter wordt na een regenbui zit er dus een lek in de kabel en lijkt me dat KPN dit moet herstellen. Maar ik vermoed dat je dat al tevergeefs heb geprobeerd...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als de verbinding slechter wordt na een regenbui zit er dus een lek in de kabel en lijkt me dat KPN dit moet herstellen. Maar ik vermoed dat je dat al tevergeefs heb geprobeerd...

Eh, France Telecom.

 

Het land waar de telefoonpalen aan de leiding hangen en de telefoonpalen de grond niet raken.

Ze eindigen 30 cm boven de grond.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wordt smullen,

succes bij het opstellen en uitrichten, je kent sprietje?

:grin:

 

o ja,

P.s. (postscriptum)

 

er is veel oude informatie op internet over deze vorm van twee weg satelliet internet

of je moet het zelf gezien hebben of zelf geinstalleerd hebben

dus JOUW ervaringen zijn voor de huidige overwegingen heel belangrijk

 

meld a.u.b. je ervaringen voor de lezers na ontvangst

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...