Ga naar inhoud


Picon nummering en zenders


mebo870

Aanbevolen berichten

Ik maak mijn zenderlijsten zelf aan mits kingofsat (import lamedb) daar zijn ook picons toegewezen aan de zenders, tot zover alles oke.

Een ander verhaal wordt het als anderen mijn picons gaan gebruiken op hun box, dan zijn er een aantal picons die niet corresponderen met hun zender.

Het gaat dan over mensen die zelf gaan scannen naar zenders op de box.

Dat houd me al hele een tijd bezig, vanwaar kan dat verschil komen tussen wat ik importeer van kingofsat en het zelf inscannen op zenders.

:)

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Standaard hebben picons als bestandsformaat de zenderreferentie waarvan de : vervangen is door _

Met de afstandsbediening kan je die opzoeken met Menu > Informatie > Zender > Zenderreferentie.

Met dreamboxEDIT kan je die referenties ook zien.

Ik vermoed dat je picons dat formaat hebben omdat soms door zelf te scannen deze referentie net één ander cijfer kan krijgen.

 

OpenPLi heeft bedacht dat je ook gebruik kan maken van een bestandsnaam bestaande uit de zendernaam zonder hoofdletters, leestekens en spaties, bijv. de picon voor Cartoon Network wordt dan cartoonnetwork.png, lees er hier over.

Daarmee zal de picon eenmaal voor meerdere zenders geschikt zijn en is alleen afhankelijk van de zendernaam en niet meer van de zenderreferentie.

Je zou er dus voor kunnen kiezen deze picons te installeren, dit kan je vanuit de box installeren zodat de picons ook vernieuwd worden bij een update van je ontvanger:

Menu > Applicaties > Downloaden > picons > snp-...enz....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...