Ga naar inhoud


Extra schotel plaatsen


Martin1946

Aanbevolen berichten

Hallo ,

 

Mijn vrouw kijkt naar de astra 1 en 3  met een schotel van ik dacht 64 cm met duo lnb ,maar wil ook kijken naar engeland op de astra 2.

Nu heb ik nog een schotel liggen van ongeveer 60 cm en heb ook nog een lnb kan ik die beide schotels  met een discq switch koppelen en hoe doe ik dat.

 

Groetjes Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien er in je duo-LNB al een DiSEqC 1.0 (committed) switch zit lukt dat alleen met een DiSEqC 1.1 (uncommited) switch.

Stel je sluit de duo-LNB aan op ingang 1 en de Astra2-LNB op ingang 2, dan moet je dat ook instellen op je satelliet-instellingen.

Dus

Astra1:

DiSEqC 1.0: A, DiSEqC 1.1: 1

Astra3:

DiSEqC 1.0: B, DiSEqC 1.1: 1

Astra2:

Alleen DiSEqC 1.1: 2

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 In Frangy-en-Bresse toch, ietsje oostelijk tussen Mâcon en Dijon. Daar kun je de Astra 28,2 spotbeam met een 60cm schotel ontvangen.

Je gaf toch zelf ook al aan de Astra 28,2 met een 60cm schotel te willen ontvangen?

 

Een triple-lnb koop je in Nederland en België voor €79,99.

 

Een uncommitted switch is ook niet goedkoop.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is waar dat ik dat wil met 60 cm maar dan kan ik die perfect uitrichten dus ik  denk dan een sterker signaal te hebben. Ik ga er over nadenken en natuurlijk kijken wat een tripple lnb gaat kosten per slot van rekening heb ik alle benodigheden al liggen .

Maar  hartelijk bedankt voor je informatie

Groetjes van Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik voor mijn 8-poorts uncommited switch iets meer dan een tientje betaald.

Weliswaar in China en kwaliteit zal ver te zoeken zijn maar ik gebruik ze nu toch al een paar jaar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het overzicht van schakelmogelijkheden maar weer even compleet te maken: het kan ook met een option switch (onder diseqc 1.0). Naast dus, zoals hierboven gemeld, met een 4/1 switch (onder diseqc 1.0) op een wat bijzondere manier, of met een diseqc 1.1 switch.

 

Het is al herhaaldelijk in dit forum beschreven.

Bijv hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/342192-triple-lnb-van-canal-plus-ook-op-een-80cm-schotel-bruikbaar/?p=2261134

of hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/344296-hulp-bekabeling-2-schotel-diseq/?p=2283860

 

Ik weet niet precies wat je wilt en wat je precies aan materiaal hebt liggen, maar dan heb je in ieder geval het overzicht compleet.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...