Ga naar inhoud


Experiabox ARV7519 vervangen door een V8


gerrit B

Aanbevolen berichten

Bij mijn tante is de Experiabox defect (start elke keer opnieuw op waarbij alle lampjes even branden)

KPN gebeld en deze stuurt een nieuw modem op maar nu met pasen duurt dat wat langer.

Nu heb ik zelf nog een Experiabox V8 liggen en deze aangesloten.

Breedband ledje is netjes groen maar het internet lampje is rood

Wie weet hoe ik deze Experiabox werkend kan krijgen zodat de tante in de tussentijd gewoon kan internetten en bellen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je in de  modem  langs het ip adres ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even verder gekeken en zie dat bij Telfort je dus ook de voice in kunt stellen maar bij KPN is deze tab er niet.

Je zou toch denken dat als KPN gewoon een nieuw modem kan sturen die werkt dat het dan toch ook mogelijk moet zijn om een modem wat al van KPN is aan te sluiten en deze aan de praat te krijgen.

Maar heb al een paar dingen uitgeprobeerd (o.a. het modem geheel gereset) in de hoop dat hij dan zelf de gegevens in gaat leren maar het internet ledje blijft rood.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geen KPN router (je had er een liggen) is kan het zijn dat de administratie en beheer van buitenaf plaats vindt.

dan wel dat je oude firmware erin hebt van c.q. voor die ene ISP

suggestie:

Ik zou de V9 ZTE aanvragen als er al een vervanging aangevraagd moet worden.

Die is prettiger in gebruik en reeds voorbereid voor IPTV.

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is er een nieuw modem binnen gekomen, de tuinman van de tante heeft even de kabels er in geklikt, na een poosje werkte het nog niet dus gebeld en hebben ze iets gedaan waarna alles weer werkte.

 

Maar wel vreemd dat ze zelf een nieuw modem sturen die ze wel aan de praat kunnen krijgen maar sluit je een gebruikt modem (net een half jaar oud) van hun zelf aan dan kunnen ze die niet aan de praat krijgen en willen ze zelfs geen poging ondernemen.

Denk dat ik de volgende keer gewoon niet zeg dat ik er al een ander in heb gezet maar alleen zeg dat er iets niet werkt. Denk dat het probleem dan wel zo opgelost is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in België, ook die truc eens uitgehaald, en niet gemeld, dat er een andere stond, terwijl ik dat wel gedaan had, en het lukte niet. naderhand, leek het een combinatie met mac adres te zijn, die uitmaakte of de gegevens binnenkwamen. Benieuwd of het bij jullie ook zo gebeurd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier die truc al meerdere keren uitgehaald bij telfort en is altijd gelukt.

Duurt alleen een uurtje om het modem te herkennen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...