Ga naar inhoud


Dsr8141


Trejore

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Werkt een triple lnb op de pace dsr8141? want ik heb met de duo lnb wel beeld op de astra 2 maar niet op de astra 1, alleen op de triple lnb kan ik helemaal niks ontvangen. Volgens de satfinder heb ik wel signaal ben wel een leek op dit gebied het is een verplaatsbare schotel voor bij de caravan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Een Triple LNB werkt maar je zult de schotel moeten uitrichten. Let erop dat je de geode koopt voor jouw diameter van de schotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een 64cm triax schotel en de triple lnb is van canaal digitaal heb hem gericht op het middelste pootje alleen ik weet niet of de instellingen in de ontvanger goed staan

 

Mvg Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo,

lk heb hem gericht op het middelste pootje

Hoe bedoel je dat?

 

Bij een tripple lnb zet je de middelste hoorn inderdaad in de klem van de schotel.

Maar daarna moet je de schotel wel uitrichten op de middelste satelliet, et je ontvanger afgestemd op een zender welke op de middelste satelliet uitzendt.

 

Dat is in jouw geval Astra 3 op 23 graden oost.

Dat uitrichten is een secuur werkje bij de tripple lnb, daar heb je bijna geen speling bij.

Daarna moet je de hoek van de lnb, de skew goed afstellen voor de ontvangst van de 2 buitenste satellieten.

Daarover is op dit forum uitgebreid geschreven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, die zou automatisch de juiste instellingen moeten vinden.

Dat werkt echter alleen goed wanneer je schotel goed is uitgericht, de middelste feedhoorn dient op de Astra 2 uitgericht te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien staat de mast van de schotel niet recht?

Alles controleren of het waterpas staat.

Daarna de schotel uitrichten op de middelste satelliet.

De skew van de lnb (verdraaien van de lnb in de houder) optimaliseren voor de buitenste posities.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...