Ga naar inhoud

M7 DSR8141 geen FTA meer?

beeldschermpie
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door beeldschermpie,

Aanbevolen berichten

Had een maand mijn DSR8141 niet aangehad en kreeg een net een software update toen ik hem aanzetten een half uurtje terug. Keek regelmatig nog naar de Duitse en Engelse FTA kanalen met een oud verlopen Canal Digitaal kaartje en dat wou prima. Alleen vraagt die nu  telkens om de smartkaart te plaatsen foutcode n003 op die FTA kanalen. Kan ik de ontvanger niet meer gebruiken voor FTA? Dat zou toch te zot zijn was een ontvanger van bijna 270 euro een aantal jaar terug en het zou toch echt te zot zijn als die het alleen zou doen met een geldige smartkaart! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat is een deel van de beveiliging... Er moet eerst een actieve kaart in. Even de kaart heractiveren zodat de datum weer klopt. FTA doet het dan ook weer...

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Bedankt voor je oplossing.

Hier kunnen andere gebruikers hun voordeel mee doen.

ik heb hetzelfde probleem ik heb deze ontvanger tweede hands gekocht met de bedoeling free to air kanalen te ontvangen  maar ik krijg ook steeds de melding voer een geldige smartcard in (ook met een verlopen zwart rode kaart ) als iemand hiervoor een oplossing weet dan hoor ik het graag 

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Oranje kaart aanschaffen, zie 2e hands forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Koop zo als mimisiku ook zegt, een  FTA ontvanger ,straks vinden ze weer wat uit

dat dat ook niet meer werkt ,je hebt er al een voor € 50

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo 

Ik denk ook dat een FTA kopen de beste oplossing is .

Maar ik vergelijk een beetje met GSM toestellen met simlock , daar moet de verkoper ook de ontgrendelcode geven na een jaar en daarom vraag ik mij af of canaldigital  zomaar een toestel kan verkopen waarbij je levenslang verplicht bent een abonement  te nemen om het te kunnen gebruiken 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds de invoering van Mediaguard (Seca) is licentie technisch bepaald dat de ontvanger een kaart moet bevatten om te kunnen werken. Dit zal niet worden aangepast. Een Mediaguard ontvanger kent geen unlock code...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op marktplaats een goedkope oranje kaart gekocht ( ik weet dat het verstandiger is een FTA ontvanger te kopen maar ja ik heb deze al)

En dat blijkt voldoende om de FTA kanalen zichtbaar te maken dus afwachten wat er verder gebeurt  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Jemie
      Ik ben in het bezit van een Satelliet decoder t.w. de Philips DSR8141.
      De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de decoder vastloopt. Als ik teletekst heb aangehad en ik kom eruit kan ik geen kanalen meer kiezen en reageert de decoder nergens op.
      Vervolgens moet ik de decoder op stand-by zetten en weer opstarten en als dat niet lukt,  de voeding onderbreken en met de STB knop weer opstarten.
      Als de decoder aan staat en een geprogrammeerd programma moet opnemen, gebeurt het regelmatig dat ie opneemt zonder geluid, of helemaal niet opneemt.
      Ook gebeurt het dat als een programma aan het opnemen is en ik wil de opname vanaf het begin kijken dat er niets opgenomen is. Wil ik via de exit toets eruit,  reageert  de decoder op geen enkele toets meer en moet ik de netspanning onderbreken en vervolgens via de STB toets weer opstarten.  
      Is dit euvel te verhelpen en heeft het zin om dit ding na te laten kijken?

groetjes,  Jemie
    • Door Jemie
      Ik ben in het bezit van een M7  DSR8141. Deze had ik in mijn vorige caravan horizontaal ingebouwd op een zelfgemaakte slede.
      Nu heb ik een andere caravan en daar is geen ruimte meer voor de slede, dus moet ik een andere plek zoeken om de M7 te monteren. 
      Mijn vraag is , mag ik deze ontvanger ook op de zijkant, d.w.z verticaal monteren, Heeft dat geen gevolgen tijdens het rijden voor het apparaat?
    • Door Hiho
      Hallo Allemaal.

probleem met Philips DSR 8121.

a) ik kan maar 99 kanalen TV laden, niet meer??

opnemen op harde schijf lukt niet, rode opneemteken gaat branden maar de schijf blijft op
      99% available staan.
       Alvast bedankt

Hiho
    • Door janb1012
      Ik heb een vakantie opstelling met een 64 cm Triax schotel op driepoot en een TVV M7 receiver.
      Ik verving de duo TVV NLB (Astra 1 - 3) met een Triple TVV NLB (Astra 1 -2 - 3)
      Ik probeerde de installatie uit in mijn woonplaats 3140 Keerbergen.

De triple NLB werd geïnstalleerd op de middelste NLB.
      De schotel elevatie staat op 27° (Astra 2) en de NLB is met het sjabloon afgesteld.
      Ik krijg op Astra 2 met 85 % kwaliteit en een hele reeks Engelse zenders, maar de ontvangst voor Astra 1 en 3 is heel slecht, slechts 35%

Mijn vragen:
       - Is er een specifieke procedure om de installatie met triple NLB af te stellen? ( NLB af dekken of zo)

- Heeft het wel zin om de zenderlijs opnieuw te laden als de ontvangst voor Astra 1 en 3 zo slecht is?

- Wat zou de nauwkeurigste manier zijn om een schotel uit te richten.? Het kompas van mijn smartphone is een ramp en alle kompassen die ik gevonden heb zijn veel te klein om zuiver te kunnen zijn (hoort misschien niet bij deze topic)

Ik ben een satelliet beginner die met vallen en opstaan heeft geleerd een satelliet installatie tijdens de vakantie uit te richten.

Alle suggesties om de TVV triple NLB te laten functioneren met de M7 zijn welkom.

• Door Trejore
      Hallo,

Werkt een triple lnb op de pace dsr8141? want ik heb met de duo lnb wel beeld op de astra 2 maar niet op de astra 1, alleen op de triple lnb kan ik helemaal niks ontvangen. Volgens de satfinder heb ik wel signaal ben wel een leek op dit gebied het is een verplaatsbare schotel voor bij de caravan
    • Door Miauw
      Kan iemand mij vertellen of de M7 DSR8141 de update net als de M7 SAT801 voor UHD TV's niet nodig heeft? Kan deze standaard al UHD TV aan, wordt dat type inmiddels niet meer ondersteunt, of  wordt dit type niet voor ontvangst voor UHD TV ondersteunt.

De M7 DSR8141 is toch de laatste ontvanger met harder schijf voor de getrouwde ontvanger met harde schijf van CDS op de makt is gekomen?

Kort gevraagd, hoeveel verschil zit er tussen de M7 SAT801 en M7 DSR8141 met uitzondering van de harde schijf? Ik bedoel, waarom kon de M7 SAT801 niet standaard UHD TV aan en waarom als ik het goed heb kan de M7 DSR8141 dat wel? Of kan de M7 DSR8141 dat helemaal niet aan?

• Door Robertd
      Ik zit in Lanzarote, goede ontvangst met schotel 78 cm, enkele lnb, nu over naar astra 23 lukt niet! Diseqc geeft op alle astra's vol signaal wie weet hoe nu verder?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.