Ga naar inhoud


DSR8141, decoder loopt vast met teletext


Jemie

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Satelliet decoder t.w. de Philips DSR8141.

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de decoder vastloopt. Als ik teletekst heb aangehad en ik kom eruit kan ik geen kanalen meer kiezen en reageert de decoder nergens op.

Vervolgens moet ik de decoder op stand-by zetten en weer opstarten en als dat niet lukt,  de voeding onderbreken en met de STB knop weer opstarten.

Als de decoder aan staat en een geprogrammeerd programma moet opnemen, gebeurt het regelmatig dat ie opneemt zonder geluid, of helemaal niet opneemt.

Ook gebeurt het dat als een programma aan het opnemen is en ik wil de opname vanaf het begin kijken dat er niets opgenomen is. Wil ik via de exit toets eruit,  reageert  de decoder op geen enkele toets meer en moet ik de netspanning onderbreken en vervolgens via de STB toets weer opstarten.  

Is dit euvel te verhelpen en heeft het zin om dit ding na te laten kijken?

 

groetjes,  Jemie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Software-update M7


Software-updates worden bijna altijd automatisch ingeladen en geïnstalleerd. Laat hiervoor je decoder 's nachts steeds in stand-by staan. Zo ben je zeker dat je ontvanger altijd de laatste nieuwe software heeft. Mocht er toch een manuele update zijn, kan je hier vinden hoe een nieuwe update in te laden.
De nieuwe software van de  DRS 8141 is al van augustus 2016.

 

M7 DSR 8141 - Philips DSR 7121 - Philips DSR 7141
Stap 1
Druk op Menu op je afstandsbediening.
Stap 2
Selecteer nu Instellingen en kies daar voor Satellietontvanger. Als je om een pincode wordt gevraagd, geef je de standaardcode 1234 in.
Stap 3
Ga naar Uitgebreide instellingen.
Stap 4
Kies Nieuwe software inladen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...