Ga naar inhoud


kasje van kpn interactieveTV Motorola


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik ben geneigd om nee te zeggen.

Vodafone vindt het niet leuk wanneer ze zelf geen kasjes kunnen verhuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Providerkastjes zijn altijd dichtgetimmerd en niet aanpasbaar (door de gebruiker). VLAN instellingen verschillen per provider en dan is er nog de VeriMatrix encryptie... Ik neig dus ook naar het "Nee" antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs bij dezelfde provider kun je geen andere settopbox gebruiken

daar ook het macadres van de box gebruikt wordt voor aanmelden en beeldweergave

 

en overigens is die motorola ook al bejaard en zou je dat niet eens willen als je de nieuwe settopbox menu's gezien hebt van vodafone.

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt bij IPTV van je ADSL provider een code die per IPTV ontvanger moet worden ingevuld, als ze dat twee maal voorbij zouden zien komen wat ze kunnen alles op afstand controleren, dan heb je de kans dat ze het uit zetten, maar ik verwacht eerder dat je een storing hebt of dat de tweede kast niet werkt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilseonline, er is niemand bij de provider die kijkt of ze een tweede code voorbij zien komen

je krijgt gewoon geen toegang tot IPTV daar je niet aan de voorwaarde voldoet...

welke zijn :

Abonnement op IPTV

WAN IP adres

Router Mac Adres

Settopbox Mac Adres

aanmelding per code

dus niks zomaar een tweede kassie aansluiten

 

je kunt wel twee TV settopboxen in het pakket opnemen, die worden dan ook geleverd en enkel die kunnen gebruikt worden

bon jour

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilseonline, er is niemand bij de provider die kijkt of ze een tweede code voorbij zien komen

je krijgt gewoon geen toegang tot IPTV daar je niet aan de voorwaarde voldoet...

welke zijn :

Abonnement op IPTV

WAN IP adres

Router Mac Adres

Settopbox Mac Adres

aanmelding per code

dus niks zomaar een tweede kassie aansluiten

 

je kunt wel twee TV settopboxen in het pakket opnemen, die worden dan ook geleverd en enkel die kunnen gebruikt worden

bon jour

 

Kan ook, zo had ik het nog niet bekeken, maar ze hebben het goed dicht getimmerd, eigenlijk zouden ze net als Ziggo de maximaal 5 kaarten in de vorm van ontvangers gratis moeten aanbieden willen ze concurreren met Ziigo bij meerdere ontvangers. Heb je een groot gezin, dan is Ziggo beter, heb je slechts 1 TV in huis, dan is meestal een ADSL provider beter, maar woon je alleen en wil je zowel in de huiskamer als in de slaapkamer TV kunnen zien, dan wordt het een duurder grapje, nog duurder als je ook wilt opnemen.

 

Ik heb begrepen dat veel mensen weg hollen bij Ziggo, maar andersom gebeurd het ook bij de ADSL providers, het is maar net wat je nodig hebt en waar het aan moet voldoen.

 

Als het zo door gaat, dan gaan veel mensen op enkel internet overstappen en stellen hun eigen programma samen, dan kunnen de aanbieders langzaam gaan inpakken als ze niet met de prijs gaan zakken of voor de zelfde prijs meer mogelijkheden aanbieden.

 

Dit speelt zich nu al enige tijd af bij Canaldigitaal, maar als ze Seca3 uit schakelen, of CI+ bij de standaard kanalen aanzetten, dan hollen veel mensen weg bij Canaldigitaal.

 

De tijd zal het leren, maar zodra de publieke omroepen gratis in DVB-T2 in de ether zijn te ontvangen, dan heb ik zo'n voorgevoel dat de eerste commerciële zenders het loodje gaan leggen, iets wat bij radio via de ether al gebeurd, maar langzaam zie ik ook de beter beluisterde zenders kopje onder gaan, echter heb ik het daarover in een ander topic gehad. Ik weet even niet meer waar, maar dit topic gaat over IPTV, dus laat ik het hierbij.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook, zo had ik het nog niet bekeken, maar ze hebben het goed dicht getimmerd, eigenlijk zouden ze net als Ziggo de maximaal 5 kaarten in de vorm van ontvangers gratis moeten aanbieden willen ze concurreren met Ziigo bij meerdere ontvangers.

Er is verschil tussen het oude Ziggo en het nieuwe Ziggo (na fusie met UPC). Het nieuwe Ziggo werkt net als UPC met eigen apparatuur en een begrenzing tot 4 apparaten en je betaald iedere maand voor ieder apparaat.

Losse smartcards zijn bij Ziggo niet meer te koop en alleen bestaande oud Ziggo klanten kunnen nog oude Ziggo (Irdeto) smartcards laten activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader is oud Ziggo abonnee, heeft Humax decoders met CI(+) modules en smartcards er in, verder geen behoefte aan communicatie onzin om bijvoorbeeld films te bestellen. Het modem heeft zoals bij veel providers een waardeloos bereik, een deel van het internet gaat via een UTP verbinding direct een apparaatje in en geeft dat gecodeerd door aan de andere 2 apparaatjes met zowel UTP als wifi mogelijkheid wat over het net beter bereik geeft dan direct op de wifi van het modem zelf. Na klachten door mij heeft Ziggo gepoogd een Horizonbox aan te smeren, daar heb ik ze vriendelijk voor bedankt, want daar heb ik al genoeg negatiefs over gehoord en gelezen.

 

Hij heeft nog een echte Philips TV, dus zonder smart, als de decoder doet wat deze moet doen, vindt hij het prima.

 

Wat ik mij afvraag, kan een Humax decoder met CI(+) module en smartcard communiseren om bijvoorbeeld films of iets dergelijks te bestellen?

 

Ik heb CI(+) tussen haakjes staan, want ik weet niet of het CI of  CI+ modules zijn die gebruikt bworden, iemand enig idee?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)k,

 

Volgens mij heeft mijn vader toch echt CI(+) modules in de Humax ontvangers zitten, zo is deze door een plaatselijke RTV winkel bij hem geïnstalleerd, volgens mij staan op geen van beide ontvangers een softcam.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb toch echt een Humax met een CI slot staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke type Humax is dat dan? Ik heb hier bijna alle Humaxen staan en ze hebben allemaal een interne kaartlezer en geen ci module. En in Humax gecertificeerde ontvangers kun je geen softcam installeren, je haalt nu wat dingen doorelkaar, op enigma2 ontvangers zoals VU en Xtrend enz kun je wel een softcam installeren. ;)

 

 

Ik heb het even net nagetrokken, maar ik heb het dus verkeerd begrepen, de smartcards van Ziggo gaan direct de Humax decoder in, mijn excuus voor de foutieve informatie.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...