Ga naar inhoud


Probleem met kijken en opnemen horizontale en verticale HD-kanalen


FGH77

Aanbevolen berichten

@a33: Dat klopt. Helemaal niets.

@Sprietje: Bedoel je dat ik de gegevens van schotel 2 moet veranderen in de waarden die jij weergeeft? Moet ik dan ook nog de zenders opnieuw scannen (via Fast scan)?

 

Het valt mij nu ook op dat tijdens slecht weer (wat er nu is) ik wel stabieler beeld heb op (sommige) verticale zenders en geen tot slecht beeld op de horizontale zenders.

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mmmm,

 

In je huiskamer kan je dus niet tegelijkertijd verschillende programma's van 23oost opnemen en kijken, en heb je helemaal geen ontvangst of beeld van 19oost. De ontvangst van 23oost is niet altijd optimaal.

Je hebt een quad monoblock oftewel een quad duo-LNB voor 19 en 23 oost, schrijf je.

 

In je logeerkamer heb je wel ontvangst van de SD-kanalen van 19oost; en het is (nog) onbekend of je daar ook de SD-kanalen van 23oost ontvangt.

 

Er lijken hier dus in ieder geval 2 problemen te zijn.

 

Je schrijft:

Ik heb eindelijk mijn schotel zo geplaatst dat ik nu HD-kanalen kan ontvangen via Canal Digitaal. Ik heb een goede ontvangst qua signaalsterkte.

(NB De signaalsterkte vinden we hier niet zo interessant. Interessanter is de signaalkwaliteit, het onderste balkje!)

 

Om een beeld te krijgen wat er veranderd is: Wat heb je precies veranderd aan je installatie?

 

En deed de ontvanger in de huiskamer het vroeger wel goed met opnemen en kijken tegelijk?

 

Groet,

A33

 

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in de logeerkamer alleen maar de Nederlandse kanalen ontvangen die nu nog op 19oost te zien zijn (NPO1, 2, RTL4, SBS6)

De signaalkwaliteit (onderste balkje) is nu 70-75%, maar overdag haal ik wel 85+%.

Het vreemde is dat ik dus nu binnen helemaal geen signaal heb voor SD-kanalen, terwijl ik dit eerst dus met had met beeld op HD-kanalen.

 

Wat heb ik nu veranderd?

- Ik had eerst maar 1 kabel van schotel naar ontvanger lopen en kon alleen maar SD-kanalen ontvangen. Ik had toen ook een loop-verbinding tussen "dish b-in" en "loop-out a" om tegelijk te kunnen kijken en opnemen van verschillende SD-kanalen. Ik had al wel HD-kanalen kunnen ontvangen, maar ik had altijd veel moeite om de schotel op de juiste manier te positioneren. Opeens lukte het wel en krijg ik nu met 1 kabel dezelfde resultaten die ik hierboven heb beschreven.

- Ik heb nu een 2e kabel aangesloten op de ontvanger om tegelijk te kunnen kijken en opnemen van HD-kanalen. Ik heb deze kabel getest (alleen aangesloten op schotel) en deze werkt gewoon goed. Door het plaatsen van de 2e kabel, heb ik de tuner connectie veranderd in "1 dish - dual lnb" (zoals ook staat aangegeven in de handleiding).

- Aangezien er in dit forum werd gezegd dat de getallen bij de transponder van schotel 2 niet correct zouden zijn, heb ik geprobeerd om NPO1, NPO3, etc te laden volgens de instellingen van transponder 3225. Ik heb deze kanalen geladen, maar ik krijg nog steeds soms beeld of helemaal geen signaal (ligt misschien aan weersomstandigheden).

 

Conclusies die ik nu trek:

- Er is geen probleem met de nieuwe kabel (was ik even bang voor). Ik heb ook alleen de nieuwe kabel aangesloten gehad en ook toen kreeg ik beeld.

- Er zal dus iets mis zijn met de instellingen van de ontvanger, maar ik weet niet wat.

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...