Ga naar inhoud


Probleem met kijken en opnemen horizontale en verticale HD-kanalen


FGH77

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb eindelijk mijn schotel zo geplaatst dat ik nu HD-kanalen kan ontvangen via Canal Digitaal. Ik heb een goede ontvangst qua signaalsterkte.

Ik heb nu 2 kabels van mijn schotel naar mijn ontvanger lopen (Ferguson Ariva TT HD PVR) en de instellingen heb ik ook goed ingesteld (volgens de schotelboer).

Het probleem zit in het opnemen en tegelijk kijken van verschillende zenders. Als ik nu bv opneem op SBS6 HD, heb ik geen beeld op o.a. NPO 1 & 3 HD. Volgens mij zit het zo dat als ik opneem van verticale zenders, heb ik geen beeld op horizontale zenders. Stop ik de opname, dan heb ik op alle HD-kanalen gewoon weer beeld. Ik kan nu ook geen beeld krijgen op SD-kanalen.

 

Wie kan mij helpen met een oplossing?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je ontvanger goed is ingesteld zou het geen probleem mogen zijn, afzonderlijk met 2 tuners naar 2 verschillende quadranten kijken.

Er is een kans dat je twin LNB defect is, dat de ene uitgang de andere beïnvloedt.

 

Heb je de tuner instellingen voor ons?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een screenshot gemaakt van de schotelinstelling.

In de huiskamer kan ik geen SD-kanalen meer ontvangen, maar in de logeerkamer wel (geen HD-pakket hier).

Hoe kan ik er achter komen of mijn dual LNB kop defect is?

post-69689-0-20185200-1466019209_thumb.jpg

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou even in de gebruiksaanwijzing moeten nalezen of je inderdaad 1 dish-dual lnb moet hebben, ik veronderstel dat dat goed is, maar zeker weten die ik het niet.

 

Er kan ook nog een instelling bestaan die bij opnemen de te gebruiken tuner bepaalt?

 

Draai de coax kabels eens om, en kijk eens wat er gebeurt, de Twin uitgang van de LNB kan defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En de term Unicable lijkt me ook niet passen bij een duoLNB...

Zou Diseqc A/B moeten zijn met uitgang A op Astra 1 en uitgang B op Astra 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Schotel 2, Astra 3 staat op diseqc optie 2, dat is correct.

het gaat erom hoe tuner a en tuner b verbonden zijn met de antenne kabels.

Je zou eens een opname kunnen starten op een verticale transponder en kijken naar een horizontale transponder en dan de spanning op de 2 antenne ingangen van de tuner meten.

Op de ene moet 13, op de andere 18 volt staan.

Dan weet je waar je het probleem moet zoeken.

 

Even voor de zekerheid, je hebt toch wel een twin duo lnb?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denken dat ik voor 1 dish - dual lnb moet kiezen, aangezien ik maar 1 schotel heb en er 2 draden van de schotel naar mijn ontvanger lopen (zoals ook staat aangegeven op het plaatje).

Unicable is bij mij niet geïnstalleerd (krijg ik te zien als ik daar voor kies).

 

Ik heb de kabels toch wel goed aangesloten? Ik heb nu nog 1 aansluiting op de schotel over; moet ik anders daar de kabel op aansluiten?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet heb ik een Duo LNB kop waarmee ik de schotels 19,2 en 23,5 kan ontvangen (4 aansluitingen op de kop).

Is een twin Duo LNB dan iets anders?

Als ik de 2 antenne ingangen wil meten, welke moet ik dan meten? Degene op de schotel en de ingang op de ontvanger?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De aansluitingen op je ontvanger, daar moet dan op een aansluiting 13 en op de andere aansluiting 18 volt staan.

Je weet dan of het probleem in je ontvanger of in de LNB gezocht moet worden.

Pas wel op dat je bij het meten geen kortsluiting maakt, dat kan je ontvanger beschadigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu ook geen beeld krijgen op de SD-kanalen, schrijf je.

Betekent dat dat je helemaal geen zenders van 19oost meer ontvangt, ook bijv. de duitse zenders niet?

 

Ik probeer even te ontdekken, of dat misschien ook met je twee tuner probleem te maken zou kunnen hebben. Dan is er misschien meer met je instellingen aan de hand.

 

Groet,

a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de huiskamer kan ik geen SD-kanalen ontvangen, maar met de ontvanger in de logeerkamer kan ik wel  SD-kanalen ontvangen,

In de huiskamer valt wel op dat af en toe het signaal van de HD-kanalen wegvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aansluitingen op je ontvanger, daar moet dan op een aansluiting 13 en op de andere aansluiting 18 volt staan.

Je weet dan of het probleem in je ontvanger of in de LNB gezocht moet worden.

Pas wel op dat je bij het meten geen kortsluiting maakt, dat kan je ontvanger beschadigen.

Ik heb wel een digitale meter, maar weet niet precies op welke stand je hem moet zetten om door te kunnen meten. Waar moet ik dan de zwarte en rode pen tegenaan leggen om te kunnen zien of er spanning is? Op de aansluiting van de schotel zelf of op de f-connector? En op de ontvanger? Ik ben niet zo technisch aangelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet technisch onderlegd bent kun je de meting beter overlaten aan iemand met ervaring , 1 foutje en je decoder is geschiedenis

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nu ook geen beeld krijgen op de SD-kanalen, schrijf je.

Betekent dat dat je helemaal geen zenders van 19oost meer ontvangt, ook bijv. de duitse zenders niet?

 

Ontvang je dus in de huiskamer helemaal niets van 19oost, ook de duitse zenders niet?

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...