Ga naar inhoud


Regenlast


Roewel

Aanbevolen berichten

2  weken geleden had ik plotseling ontvangstproblemen.

Ik heb een viosatschotel met 4 lnb's alps duo (19,2-23,5-28,2 en 13) aangesloten op een Vu+ solo2.

circa 3 jaar geleden geinstalleerd, en zonder problemen alle satellieten kunnen ontvangen.

 

Nu wordt ik geconfronteerd met signaal verlies bij regen. En niet bij een stevige regenbui, maar bij motregen begint het al met stil staan, om bij harde  regen geheel uit te vallen. SNR 0 - 30.

Als het droog is, geen problemen. Dan heb ik een SNR van tegen de 80.

Ik heb de schotelinstelling gecheckt. Is oké. Zicht is vrij. Alles volgens boekje.

 

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn.

 

Alsvast mijn dank

Roewel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had exact dezelfde problemen met mijn visiosat Quadro G4.

 

Sinds afgelopen weekend een Triax 88cm met multirail geïnstalleerd. Voorzien van Inverto Black ultra lnb's.

Nu heb ik superieure ontvangst op astra 1+2+3 & Hotbird.

 

Ik had gewoon moeite met het afstellen van de visiosat.in mijn ogen dan ook geen goede opstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de ontvanger de grootste gemene deler in deze vergelijking?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poosje weg geweest, bij terugkomst het probleem goed bekeken. Installatie opnieuw volgens het boekje afgesteld, kreeg op 3 satellieten een signaal, met uitzondering van de hotbird.SNR kwam niet boven de 40.

Andere hadden een SNR tegen de 80. Als het ging regenen zakte het signaal naar 60/38..

Schotels staan op de erfgrens. De buurman heeft daar wat bomen geplant, waar de schotel net overheen kijkt. Stiekem wat gesnoeid, wat resulteerde in een betere ontvangst. Misschien was dat het probleem? Ga nu met de buurman overleggen om de bomen op de grens te kortwieken.

Wordt vervolgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het weer goed is.

 

Je had ons dus geheel op het verkeerde been gezet; je schreef immers in je eerste post:

 

"     Ik heb de schotelinstelling gecheckt. Is oké. Zicht is vrij. Alles volgens boekje."

 

Daar viel dus wel iets aan af te dingen....... :)

 

Maar fijn dat je het even terugmeldt! Het is fijner om in dit forum de draadjes afgerond te zien, dan allemaal vragen met open einden. Daar leert niemenad iets van :) .

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer tussen 10 t/m 14 oktober maar eens tijdens de sun outage als de zon precies achter de satellieten door loopt of er schaduw op de schotel valt door de bomen of struiken van je buurman. Is dat het geval, dan zal er toch nog iets moeten gebeuren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb bij flinke regen ook uitval op voornalijke Astra-3

Nu heb ik 4 LNB's van Relook, type RE-T1EC op mijn schotel.

Deze LNB heeft een vrij smalle kop.

Zal ik misschien met bijv. een Inverto Black Ultra een

betere ontvangst kunnen krijgen door de bredere kop op deze LNB.

Is de Inverto Black Ultra een goede gevoelige LNB?

Wie heeft hier ervaring mee, graag jullie antwoord.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto Black Ultra LNB's zijn echt de beste die er momenteel te koop zijn.

 

Bij mij geven ze een ontvangst van bijna 100% op de astra 1,2,3 en Hotbird.
Ook een goede versterking want er zit bijna 100meter COAX tussen disec switch en ontvanger. Zonder verlies.

Ook bij regen heb ik bijna tot geen signaalverlies.

 

Ik gebruik een 88cm Triax met Multirail.

 

:)

aangepast door DigimasterNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DigimasterNL.

 

Ik heb wel eens gelezen dat een coaxkabel tussen schotel/switch en ontvanger

niet langer mag zijn dan ongeveer 30 mtr.

Als jij bij bijna 100 mtr. nog zo'n goede ontvangst hebt, dan klopt

dit verhaal dus niet.

Bij mij is de kabel vanaf de schotel/switch tot mijn VU+ ongeveer 5 mtr.

Dus met deze Inverto zal mijn ontvangst hopelijk wel verbeteren

tijdens regenbuien.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een aantal jaren geleden heeft een van de leden geprobeerd hoeveel meter kwaliteits- coax er nodig was voordat het beeld uitviel.

Dat was na meer als 150 meter.

60 meter goede coax kabel is geen enkel probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...