Ga naar inhoud


Welke is beste Satelliet Meetapparatuur?


ShAmAlKo

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

Geachte ShAmAIKo

 

Indien U nog niet beslist heeft wat voor U de beste en betaalbaarste Satmeter op het moment is : de XSARIUS SATMETER PLUS raad ik U zeker aan.

Zeer gebruiksvriendelijk, nederlandstalig, ingebouwde spectrum analyzer, ingebouwd electronisch kompas, een zeer scherpe aankoop prijs voor een tochwel semi-proffesioneel toestel, een must voor de sat-liefhebber, kortom : een zeer betrouwbaar toestel voor wanneer je het echt nodig hebt.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel spijtig dat de satlink of de xsarius geen identificatie van de satelliet hebben. Dus ze geven niet weer op welke satelliet de schotel uitgericht staat. Indien men geen ervaring heeft, kan men nog een tijdje zoet zijn met het zoeken naar de exacte satelliet.

Vb. een Satlook Micro HD kan dit wel, maar is natuurlijk wel wat duurder.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Ventura

 

ivm : Xsarius Satmeter Plus : spectrum analyzer, ber-metingen,

 

Wat betreft : Spectrum Analyzer

Bij mij, en dan spreek ik voor mijzelf uiteraard, werkt de spectrum analyser van de Xsarius Satmeter Plus, wel perfect en ook zeer nauwkeurig bij het fijn afstemmen van de lnb en sat-ontvangst.

 

Wat betreft : Ber-metingen

Bij mij, en dan spreek ik weer voor mijzelf uiteraard, deze zijn zeer nauwkeurig !!!

 

Geachte Ventura, en dit allemaal inclusief een nauwkeurig werkend electronisch kompas standaard, voor het zeer gebruiksvriendelijk nederlandstalig en semi-prof. toestel : XSARIUS SATMETER PLUS : met een wel zeer scherpe aankoop prijs !!!

 

Mvg

bvwsatellite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Satelliet

 

Uw antwoord ivm de Xsarius Satmeter Plus klopt totaal niet !!!

 

Via de sat-herkenning in het toestel, zoekt het toestel automatisch de sat waar Uw sat-schotel op uitgericht zou staan.

U kan ook zelfstandig de gegevens van een te zoeken sat invoeren voor de afstelling van zowel sat-schotel als lnb.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft : Spectrum Analyzer

Bij mij, en dan spreek ik voor mijzelf uiteraard, werkt de spectrum analyser van de Xsarius Satmeter Plus, wel perfect en ook zeer nauwkeurig bij het fijn afstemmen van de lnb en sat-ontvangst.

Het is een redelijk grove spectrum analyser en niet echt "real-time". Als ik deze vergelijk met een satlook en of promax satelliet meter. Deze satelliet meters zitten wel in een andere prijs klasse.

 

Wat betreft : Ber-metingen

Bij mij, en dan spreek ik weer voor mijzelf uiteraard, deze zijn zeer nauwkeurig !!!

Het betreft nog steeds een after ber waarde. Maw de satelliet meter hersteld/optimaliseert het satelliet signaal al voordat deze naar de satelliet ontvanger gaat. Waar door de ber waarde te optimistisch zijn. Men wilt juist before ber meten zodat men het echte satelliet signaal meet zonder enige toevoeging van hulp middelen

 

en dit allemaal inclusief een nauwkeurig werkend electronisch kompas standaard, voor het zeer gebruiksvriendelijk nederlandstalig en semi-prof. toestel : XSARIUS SATMETER PLUS : met een wel zeer scherpe aankoop prijs !!!

Het elektronische kompas is een leuke gadget. Daar heb ik persoonlijk niks aan. Als ik een schotel uitricht, dan kan ik zien aan de hand van het spectrum op welke satelliet de schotel staat. Maw een kompas is voor mij overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Ventura

 

Wat ik kan afleiden uit Uw opmerkingen, en met mijn mooi gekopieerde tekst, waarvoor mijn dank trouwens, is dat U zeker geen fan bent van de Xsarius Satmeter Plus.

 

Uw opmerking : after ber : klopt inderdaad, maar niet iedere sat-liefhebber/amateur heeft hier wat aan.

Uw opmerking : electronisch kompas mooi gadget daar heb ik persoonlijk niks aan, ik richt een schotel uit via het spectrum, tja... ik ook, maar het is een standaard (gadget in uw termen) dat wel meegeleverd is op dit toestel, en wat zelfs niet standaard zit op duurdere toestellen van een ander merk.

 

Laten we aub realistisch blijven, en niet zo negatief doen zoals U doet over een toestel waarvan ik nu zeker weet dat U dat niet gebruikt.

 

Uw toestel, wat het ook zijn mag, zal voor U zeer goed werken en uitstekend zijn, mijn toestel de Xsarius Satmeter Plus dus, werkt perfect, wat schrijf ik, correctie, werkt uitstekend, en dit voor de mogelijkheden die ik verwacht van een semi-prof. toestel.

 

Niettemin beste Ventura, wens ik U met het gebruik van Uw toestel nog veel sat-plezier.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we aub realistisch blijven, en niet zo negatief doen zoals U doet over een toestel waarvan ik nu zeker weet dat U dat niet gebruikt.

 

Helaas veroordeeld u erg snel. Ik heb deze satelliet meter voor een weekend mogen gebruiken/testen. Mij ervaring en mening is objectief over dit toestel. Helaas voldoet deze satelliet meter niet aan mijn wensen. Met name de gebruiksvriendelijkheid, nauwkeurigheid, mogelijkheden en snelheid laat nog te wensen over. Ik geeft dit alleen aan.

 

Uw toestel, wat het ook zijn mag, zal voor U zeer goed werken en uitstekend zijn, mijn toestel de Xsarius Satmeter Plus dus, werkt perfect, wat schrijf ik, correctie, werkt uitstekend, en dit voor de mogelijkheden die ik verwacht van een semi-prof. toestel.

 

Xsarius Satmeter Plus is meer gevorderde hobbyist. Semi-prof. meters zijn eerder satlook, rover en unaohm satelliet meters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past misschien niet helemaal tussen de prof- en semi-profmeetapparatuur, maar ik heb met 0,0 ervaring met de schotel binnen een middag de schotel weten uit te richten op de satelliet waar ik naar op zoek was met een Android applicatie (zijn er een aantal Sat finder, Sat Director enz. ). Deze laten door de camera zien waar de sat's in de lucht hangen (zodat je weet waar je ongeveer moet richten) en zitten wat verdere tools bij die je kunt gebruiken bij het afstellen van je schotel.

 

Toen ik in de buurt zat fijn-gesteld door de signaalmeter op de Dreambox.

 

Ik kan mij voorstellen dat deze manier niets te maken heeft met het professioneel uitrichten van een schotel, maar lijkt me ook zonde om geld uit te geven aan apparatuur met functies die je toch niet nodig hebt/gaat gebruiken. Mocht je dus een smartphone hebben..misschien ook een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Jerpsx

 

Een mooie prestatie van U Jerpsx dat U dat heeft kunnen klaren met een Android applicatie.

En of dit nu wel of niet past tussen prof. of semi-prof. satmeter apparatuur : dat maakt totaal niet uit,

Wat echt van belang is dat de sat-installatie naar behoren werkt, zodat U er nog vele jaren plezier aan kunt beleven.

 

Alvast bedankt dat U dit van de Android applicatie heeft laten weten op dit forum, mss zijn er onder de leden/lezers die daar ook ervaring mee hebben.

 

Mvg

bvwsatellite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...