Ga naar inhoud


Slecht beeld regen nieuwe schotel


Jena
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Wij hebben een schotel laten instaleren 1m met 4 lnb. Nu als het regent steeds slecht beeld bufferen. Nu wilde we een regenkap kopen voor 4 lnb?

De monteur is 2 x met zo'n kastje lnb komen uitrichten. Signaal rond 90 procent en vele anderen rond 82 procent.

Kan het ook zijn dat de lnb van lage kwaliteit zijn. Is van merk megasat.

Hopende dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet meer uit. Ondertussen al een kapitaal aan geld kwijt helaas .

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan een aantal oorzaken hebben:

 

Nieuwe schotel en LNB's zijn niet goed uitgericht

1 LNB is niet goed / defect ( ja dat kan ook , zelfs nieuw uit doos kan defect zijn )

Vocht in f-konnektors

F konnektor niet goed op de coax gezet.

Diseqc switch van slechte kwaliteit

LNB's van megasat ? is dat een met een kleine kop ? Andere LNB's met brede kop laten monteren

Schotelblad niet goed vast gezet

 

Problemen van bovenstaande oorzaken: monteur laten komen ( garantie )

Problemen met signaal door struiken / bomen die er voor langs waaien, de tuinman laten komen

 

Uiteraard kan ook de tuner in de schotelontvanger slecht zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dank voor je antwoord.

Deze monteur komt echt niet terug helaas. Alleen als ik betaal want volgens hem is goed uitgericht. Lnb zijn 2e hands van megasat single lnb multifeed 10.70-12.75 Ghz 0.1db.alles is bevestigd met nieuwe hirschmann kabel en waterdichte f connectors.ook niewe vu solo se kastje gekocht.

Bestaan er regenkappen voor 4 lnb? Rare is goed weer top beeld en bij beetje regen is over.

We hebben geen bomen struiken voor schotel die hangt ook extra hoog. Diseqc staat op maximum rohs.ook 2e hands. Die monteur kwam hier 1e keer we hadden 64cm triax hij zei slechte schotel voor 4lnb vandaar bij hem nieuwe gekocht. Signaal ging omhoog van 70 naar bovengenoemde nu. Alleen met regen dus echt slecht beeld.

Wij zijn echte newbies hierin maar de moet zakt me in mijn schoenen....

Wat voor diseqc adviseer je dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er die megasat lnb's op zijn gezet .

Op een 1 mtr schotel passen ook lnb's met een normale kop .

Om het snel en goedkoop op te lossen zoek op dit board maar eens naar , lnb paraplu , een wegwerp etensbakje doet al wonderen .

aangepast door trust
  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel zal waarschijnlijk wel goed uitgericht zijn.

Helaas zijn je megasat lnb's van het smalle type en die zijn erg gevoelig voor regen.

Andere lnb's met een brede kop monteren en je regen probleem zal grotendeels opgelost zijn.

Zo een regen dakje is geen ideale oplossing, de wind is spelbreker en laat de regen toch wel op de smalle koppen van je lnb's vallen. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie antwoorden. al met al dus eigenlijk de LNB's die dus sputteren, inderdaad zijn deze met smalle punt.

welke LNB adviseren jullie?

kan ik die gewoon vervangen. heb de LNB op triax rails beugel klik systeem ofzo haha.

maar kan ik gewoon de lnb vervangen in dat ringetje? of moet ik ze dan ook weer uitrichten? want dat kost dus weer 35 euro of kan ik dat zelf? ook ander forum wegwerpbakje doet wonderen ga ik eens bezichtigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechte LNB's en zéér slechte monteur, want je betaald voor een goed product en dat is niet geleverd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De l n b zijn 2ehands zelf gekocht incl disqec. Die zaten op die triax 64cm had ik compleet gekocht. En na uitrichten regen slecht beeld. Die turkse monteur zei schotel te klein dus nieuwe gekocht bij hem en weer uitgericht betaald goed signaal goed weer.beetje regen weg beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

De monteur kan niet meer doen dan het geleverde materiaal goed afstellen.

 

Zelf de lnb's vervangen kan, maar wel voorzichtig.

Decoder uit zodat er geen kortsluiting kan ontstaan als je de kabel de- en monteert.

De houder waar de lnb in zit niet verschuiven.

Voor als nog zou ik slechts 1 LNB vervangen en wel de belangrijkste die voor Astra 23.5, daar kijk je het meest naar.

Ben je tevreden over het resultaat kan je ook voor de andere 3 lnb's gaan. De Megastar is geen verkeerde LNB, alleen wat te gevoelig voor regen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De l n b zijn 2ehands zelf gekocht incl disqec. Die zaten op die triax 64cm had ik compleet gekocht. En na uitrichten regen slecht beeld. Die turkse monteur zei schotel te klein dus nieuwe gekocht bij hem en weer uitgericht betaald goed signaal goed weer.beetje regen weg beeld

60 cm schotel icm 4 LNB's, ja dan is de schotel inderdaad te klein. ( met name voor astra 23,5, nederlandse zenders ).

Maar jouw tweede hands LNB's zijn het probleem.

Deze kun je vervangen, maar wel door een LNB met brede kop. Normaal gesproken de klem los halen ( Verzet de LNB niet, teken eventueel de plaats af, waar de LNB gemonteerd is ), oude LNB eraf halen, nieuwe in de klem zetten en vast draaien.

 

Een sateliet speciaal zaak heeft die LNB's wel liggen. Duur zijn dezen niet.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een schotel laten instaleren 1m met 4 lnb. Nu als het regent steeds slecht beeld bufferen. Nu wilde we een regenkap kopen voor 4 lnb?

 

Mvg

 

Ik dacht te lezen in het openings bericht dat het om een 1 meter schotel ging.

Een 64 cm schotel is sowieso te klein om bij slechte weersomstandigheden beeld te houden. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...