Ga naar inhoud


zenders manueel toevoegen


gonnerke

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds kort maak ik gebruik van een schotel met astra 1, astra 2 en astra 3. De leverancier van mijn schotel heeft de zenderlijst van tv vlaandere ingeladen maar ik heb nog geen echt abonnement. Ik ontvang wel de FTa kanalen. Toch mer ik dat sommige radiozenders zoals Ndr2, of radioeins niet in die zenderlijst zitten terwijl ik die in mijn vroegere woning op de satelliet wel ontving. Kan ik die zenders manueel zoeken, en zo ja, waar komen die dan terrecht. Ik zeg er even bij dat ik volledig blind ben en dat die zenderlijst dus voor mij wel makkelijk is om snel een zender op te zetten. Ik durf het dus zelf niet goed proberen omdat ik niet graag zou hebben dat alle zenders op die manier door elkaar staan. Dus daarom maar eerst even vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo gonnerke !

 

De zenderlijst van tvv bevat niet alle te ontvangen FTA zenders. Die zullen dus via bijvoorbeeld een blind scan per satelliet ingelezen moeten worden.

 

Na een blind scan van een satelliet staan alle zenders van die satelliet in je decoder. Het aantal ingelezen zenders kun je beperken door een optie als "alleen FTA zenders zoeken" in te schakelen tijdens het scannen.

 

Als je al weet welke zender je wilt toevoegen dan kun je alleen de betreffende transponder scannen: dat gaat veel sneller.

 

Na het scannen zul je de gevonden zenders moeten sorteren in volgorde naar je eigen voorkeur.

 

Scannen en sorteren verschilt per decoder: kun je het merk en type van jouw decoder opgeven ?

 

Groet, Henk.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag gonnerke !

 

Ja, sorry, ik had de gevoeligheid van de benaming ook al opgemerkt, maar het wordt nu eenmaal zo genoemd.

 

Ik heb zelf een Rebox 8500 en verwacht dat jouw 4220 hetzelfde software model gebruikt. Na het nalezen van de 4220 gebruikershandleiding denk ik je te kunnen helpen.

 

Bij het achteraf scannen worden zenders toegevoegd aan de zenderlijst per satelliet. Omdat ze niet in de tvv lijst voorkomen zullen ze een zendernummer boven de 1000 krijgen. De tvv lijst blijft dan ongewijzigd.

 

Je kunt echter ook eigen zenderlijsten samenstellen, al dan niet met behoud van de tvv lijst.

Dan wordt je decoder echter wel onderhoudsgevoeliger. Denk bijvoorbeeld aan het wijzigen van het tvv zenderpakket.

 

Ik heb het cd/tvv systeem verlaten, LCN uitgezet (om mijn eigen zendernummers te kunnen gebruiken), een voorkeursgroep gemaakt en die gevuld met de zenders die ik in mijn lijst wilde op mijn volgorde.

 

Op de http://Rebox.tv website vindt je onder andere PDF documenten genaamd http://www.rebox.tv/wp-content/uploads/2015/11/volgorde_zenderlijst__favorieten_makenaanpassen_alle_modellen.pdf en

http://www.rebox.tv/wp-content/uploads/2015/11/zenderlijst_aanpassen.pdf als aanvulling op de gebruikershandleiding.

 

Je kunt dus zonder probleem zenders bijscannen en beluisteren, alleen de zendernummers zullen hoog zijn. Ook kun je de 4220 naar eigen voorkeuren instellen, maar dat heeft consequenties voor zowel radio als tv èn vereist meer werk.

 

Groet, Henk

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen gonnerke !

 

De nieuw gescande zenders zullen in de volgorde waarin ze gescand zijn toegevoegd worden aan de zenderlijst. Ongesorteerd, dus zul je nieuw gescande zenders desgewenst dus op de gewenste volgorde moeten plaatsen.

 

Op http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php vind je een lijst van alle transponders en de zenders per transponder. Ik durf niet te voorspellen in welke volgorde de zenders bij een blind scan in de zenderlijst zullen belanden. Bij een manual scan (van één transponder) zal de volgorde overeenkomen met die van kingofsat (naar mijn ervaring). Toegevoegde, maar niet gewenste, zenders kun je ook weer verwijderen.

 

Ik kan de "nummering tot 500" niet juist duiden: door mijn niet gebruiken van de cd fast scan instellingen beginnen radiozenders bij mij met zendernummer 1. De tvv zenderlijst pdf vermeldt radiozenders inderdaad vanaf 500, maar is dit ook het nummer in de zenderlijst van jouw 4220 ? De gebruikershandleiding zegt dat nieuw gescande zenders op nummers boven 1000 geplaatst worden.

 

Groet, Henk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...