Ga naar inhoud


LG Oled TV settings


riji

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe TV: LG OLED65e6v.

 

Ik probeer daarin settings aan te maken voor ASTRA 19.2. en 28.2 E (geen TV-VL meer).

Misschien beheers ik de zaak nog niet zo goed, maar ik vind geen mogelijkheid om een deel van de kanalen te verwijderen (enkel om over te slaan).  Kan dit niet?

Ik zie ook geen mogelijkheid om transponders te verwijderen...

Ik vind ook nergens wat het service-ID (of kanaalnummer) van een kanaal is, zodat bij meerdere gelijknamige kanalen in eenzelfde transponder, ik niet precies weet welk kanaal ik verwijder.

 

 

Ik had een gratis editor gevonden (enkel voor Windows): ChanSort (

Ik heb dit eens een beetje uitgeprobeerd (enkele kanalen van plaats verwisseld en enkele kanalen weggelaten) maar ik kreeg al meteen foutmeldingen bij sommige kanalen die voorheen OK waren. Ik vrees dat die editor het niet zal doen.

 

Zal ik dan toch het titanenwerk moeten doen om handmatig settings op te bouwen binnen de TV zelf?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Update: ik krijg slechts 1 bestand bij export TV naar USB: GlobalClone0001.TLL

Ik heb de ChanSort editor opnieuw hiermee geprobeerd, dit keer met een kleinere verzameling van zo'n 45 DBV-T zenders en de kanalen van 3 transponders van Astra 28.2 E. Herordenen en verwijderen van kanalen. Dit keer lijkt alles OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van dat 'Chansort' hier het zelfde met ook een LG tv met sat-tuner .. Doe het meestal gewoon handmatig, niet leuk om te doen .. Maar in de loop der tijd ontwikkel je een handigheid erin hé :D

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Update: toch even melden dat het exporteren van zenderlijst van mijn TV (LG OLED65e6v) naar USB stick, bewerken in Windows (geen OS X) en terugzetten naar TV gelukt is.
Ik heb dit dus uitgevoerd met ChanSort (https://sourceforge.net/projects/chansort/), donatie software.
 

 

Ik heb dit gedaan op TV voor DVB-T en DVB-S, zij het dat ik door de Astra 1 en 2 satellieten de transponders wel handmatig heb toegevoegd, omdat het automatisch zoeken een bijna onhandelbare lijst genereert.
aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor de terugkoppeling, er zullen meer mensen met dit probleem kampen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...