Ga naar inhoud


Oorzaak DiSEqC switch of LNB?


HG5812

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb een schotel met multirail waarmee ik 9.0E, 13.0E, 19.2E en 28.2E ontvang.

Hiervoor gebruik ik 4 Inverto Black Premium single lnb's. Ik heb voor dit type gekozen, omdat ik hiermee voldoende ruimte heb om de lnb's te kunnen monteren. Heb met de lnb voor 13.0E iets moeten schipperen, omdat hij strak tegen de 9.0E aan zit. (De schotel is ca. 80 cm).

Het signaal op de 28.2E blijft enigszins achter bij de andere 3 satellieten. Daarom heb ik voor die positie een Inverto Black Ultra single lnb aangeschaft.

Echter, als ik die monteer blijft de diseqc "hangen" op de Astra 2 (over naar 19.2E bijvoorbeeld geeft dan "geen signaal"). Als ik voor alle posities de premium lnb's gebruik werkt het prima.

 

Misschien nog van invloed: er wordt een combiner/splitter gebruikt om het DVB-t signaal over dezelfde kabel te sturen. De lengte van de kabel is zo'n 40/45 meter.

 

Waar zit het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, moeilijk te zeggen.
Als de Inverto Black Ultra nu meer stroom zou consumeren, dan zou dat een verklaring kunnen zijn geweest maar volgens de specs verbruiken ze beide maximaal 125mA.
Welke diseqc-switch gebruik je?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...