Ga naar inhoud


zwart beeld op canaal digitaal


Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Heb op mijn VU+duo 2 VLI gezet met Oscam

Heb een fastscan kunnen doen canaal digitaal, werkte ook, maar heb ook Ziggo kabel welke ik ook in heb kunnen laden.

Dat werkte ook, alleen had ik zwart beeld op RTL4, 5 en SBS6 enz. de regionale kanalen werken ook.

Maar nu ben ik wat gaan rommelen in Oscam Butler en nu heb ik alle satellietkanalen zwart.

ook niks verandert aan Ziggo.

(ik heb in een van de twee bovenste sloten van de Vu+duo2 een kaartmodule met canaal digitaalkaartje zitten

en in een van de onderste twee sloten een Ziggo kaartje rechtsreeks in slot

Wie weet wat en hoe ik eea in kan/moet stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

een kaartmodule met canaal digitaalkaartje zitten

 

?? Dit impliceert naar mijn idee dat je een CI module met kaart in een CI slot gestoken hebt.. Een CI verwerkt de communicatie met de smartcard en daar is derhalve GEEN softcam voor nodig! Een Canal Digitaal kaart en Ziggo kaart kunnen beide prima met OSCam werken vermits de goede configuratie in de diverse oscam controle bestanden aanwezig is.. (Dat was een mond vol).. De kaart moet met de gouden contacten naar achter en naar boven wijzend in de CI gestoken worden. Plaats de CI met kaart in 1 van de CI sloten. Na een paar seconden zou dit al beeld moeten geven ongeacht je configuratie van OSCam.

 

Let er heel goed op dat je in OScam de correcte kaartlezer definieert voor de kaarten. Zit je Ziggo kaart nu in een lezer die voor Canal Digitaal is geprogrammeerd dan werkt dat niet en uiteraard vice versa...... Je kunt dit overigens heel snel testen middels de OSCam WebIf...

 

Het gebruik van een CI i.c.m. softcam werkt op zich prima, maar houd er rekening mee dat een CI slechts 1 stream kan verwerken. Je kunt dus niet 1 programma kijken en tegelijkertijd een ander opnemen (kleine uitzondering daargelaten als je een kanaal van dezelfde transponder kijkt EN opneemt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, heb momenteel canaal digitaal weer aan de praat, kaartje zit in de ci en die in bovenste slot,

en het zigoo kaartje rechtstreeks in de VU, maar krijg nog steeds op RTL4 enz. zwart beeld, NPO1.2.3 enz wel beeld

Oscar Weblf waar kan ik dat vinden?

ben hier nog niet zo in thuis,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...