Ga naar inhoud


Mutant HD1100 blijft hangen op BOOT


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een Mutant HD1100. Deze toont bij het starten meteen BOOT op het display, maar er gebeurt verder niets. Al meerdere USBsticks geprobeerd om hem opnieuw te flashen, maar de decoder springt gewoon weer op BOOT. Hij houd geen rekening met de USBstick. Op de TV zie ik wel het Mutant logo. De box krijgt ook geen IPnummer.

Ik heb hem open geschroefd, maar er staan geen condensatoren bol. Alles lijkt OK.

Heeft iemand een idee om hem weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vaak een kwestie van een simpele, niet te grote USB stick gebruiken. Voorwaarde is dat op de USB stick maar 1 partitie aanwezig is en géén verborgen partities. USB stickje formatteren in FAT32. Gewenste image downloaden (meestal in .zip formaat), bestanden uitpakken direct op de USB stick. Zo weet je zeker dat de correcte mapstructuur wordt aangehouden. USB stickje veilig verwijderen!!! Niet zomaar uit de USB poort rukken!!! Mutant volledig uitzetten!! Dus van de stroom af. USB stick in de achterste USB poort steken en de Mutant weer aanzetten. Als alles goed gaat staat er kort 'boot' en dan 'usb'. Druk op de Standby knop. Er zou dan 'flsh' moeten komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een usb met led/lampje hebt dan zou dit ff moeten branden tijdens opstarten. (controlleren van usb en bestanden). Als dit niet gebeurt dan is waarschijnlijk usb poort door iets opgeblazen wat eigenlijk zelden tot nooit voorkomt.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik flash wel vaker deze decoder. Ik weet precies hoe dit in zijn werk gaat. De USBstick werkt goed, omdat ik er ook een Mutant HD1200 en een Maxdigitaal XP1000 mee flash.

Nogmaals, zodra de stekker in het stopcontact wordt gestoken zie ik BOOT op het schermpje, maar hij blijft daarop hangen.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...