Ga naar inhoud


geen wifi erbinding op mijn asus laptop


tibe

Aanbevolen berichten

Ik heb een asus laptop.Thuis heb ik gewoon een goede verbinding met mijn wifi maar op school lukt het niet om verbonden te blijven.

 

Als ik eenmaal verbonden ben valt de verbinding al snel weer weg en krijg ik hem niet meer verbonden.

Ik moet de laptop dan opnieuw opstarten en opnieuw verbinden met wifi.

Dan heb ik weer even verbinding en dan valt hij weer weg.Het blijft zo maar door gaan.

ERG IRRITANT DIT.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

 

ps,mijn klasgenoten hebben wel allemaal een goede verbinding dus het zal echt wel aan mijn laptop liggen.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Veel scholen hebben filters op bezoekbare websites en poorten. Logt jouw PC in op schoolnetwerk en de firewall detecteert een dergelijke app, dan wordt de verbinding verbroken en vaak gaat je MAC adres voor een x-tijd in de ban...

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het Support Center van asus kijken ,of de wifi kaart ook ondersteunt word voor win 10

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eerst eens in apparaatbeheer kijken wat voor type wifi adapter erin zit

 

windows-10-apparaatbeheer-e1442857111536

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit type laptop ASUS R416SA Intel Celeron N3050 (R416SA-WX0022T-BE)

daar is win 10 al voor geïnstalleerd toen je hem kocht, dat moet gewoon werken lijkt mij

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou optie 2 overblijven, jouw laptop benaderd websites die door de school op de blacklist staan.

Neem eens contact op met de IT afdeling van je school.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb model Asus R417S Intel Dual-Core N3050 R417SA-WX056T

Er zit windows 10 op.

Maar mijn probleem is dat ik hem thuis gewoon met wifi kan verbinden maar op school niet zo goed.

Op school kan ik hem wel verbinden  met wifi maar valt de wifi  na enkele minuten weg en moet ik hem telkens opnieuw verbinden.Dan doet hij het weer even en dan begint het weer van voor af aan.

Mijn mede studenten hebben op hun laptop gewoon de hele tijd een goede verbinding dus het licht echt aan mijn laptop.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar het aan kan liggen.

Alvast mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in post #2 al aangegeven wat een mogelijk probleem kan zijn. Jouw taak om te vergelijken wat jij WEL op je laptop hebt draaien en je klasgenoten NIET..

Ook kun je in MSCONFIG alles uitzetten wat je niet nodig hebt op school.. Gewoon proberen of je verbinding dan wél intact blijft.. Laatse punt is dat je internetbrowser 'rare' browser addons (helpers) gebruikt.... Veel scholen zijn niet gecharmeerd van zaken als streaming applicaties zoals Spotify, Deezer, YouTube e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in de IT bij het HBO. Een Wlan verbinding bij ons is niet zo simpel als thuis. Er wordt gebruikt van 802.1x, simpel gezegd je moet inloggen met gebruikers naam en wachtwoord. Zeker met Windows 10 en Mac gaat het bijna altijd goed. Bij oudere Windows systemen moet er soms iets aangepast worden in de configuratie om een verbinding mogelijk te maken. Bij verbindingsproblemen zoals boven is dit vaak te verhelpen door een nieuwe driver te installeren. Daarom stelde ik ook een vraag waar helaas geen antwoord op is gekomen. 

 

Bij een zeer beperkt aantal studenten moeten we concluderen dat de Wifi chip zelf de oorzaak is. Een goedkoop USB dongeltje van €10 is dan een de oplossing.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Winzwiz,het probleem is dat ik niemand heb die mij kan helpen dus ik moet het alleen uit zoeken en heb er helemaal geen verstand van.

Jouw vraag eerder over de wifi adapter heb ik nog niet gekeken op mijn laptop.

Mijn laptop is nieuw dus het is volgens mij geen oud Windows systeem.

Ik ga nu proberen te kijken naar de wifi adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...