Ga naar inhoud


schotel werkzaamheden


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

heb vandaag mijn 2 jaar oude actuator moeten vervangen

 

sinds een paar weken moest ik mijn schotel steeds bijstellen wanneer ik na een satelliet draaide.

maandag nacht kreeg ik ineens tijdens het draaien een Error 2 code , waarna de schotel helemaal niet meer wou draaien.

 

na eerst gedacht hebben aan een gebroken sensor even verder gezocht.

ook het geval dat je tegen de eindstand zit van west of oost geeft deze storing code.

maar de schotel draaide toen van 9 oost naar 19,2 oost zo dat dat ook uit viel te sluiten.

 

vandaag na demontage van de actuator bleken de lagers er uit te liggen

dus en nieuwe actuator  gemonteerd en alles werkt weer.

 

daar deze actuator ongeveer 2 jaar oud is en er een garantie van 2 jaar op deze dingen zit

gaan we eerst even uitzoeken of de garantie nog geldt 

 

mijn vorige actuator heeft het wel ongeveer 13 jaar uitgehouden dus je zou zeggen dat kapote lagers bij èèn van 2 jaar niet mogelijk moest zijn.

 

heb dus eerst ook niks betaald en hoop dat de garantie nog geldt, zal er om spannen 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hoi,

 

even een update

de actuator bleek bijna 3 jaar oud te zijn , dus geen garantie meer.

tevens vandaag de schotel eens onderhanden genomen wat betreft de te ontvangen satellieten.

 

had ik met de oude actuator  ontvangst van 55 oost tot 36 west.

met de nieuwe actuator heb ik vandaag wat aanpassingen gedaan.

waardoor mijn ontvangst bereik nu is van 62 oost tot 30 west

 

ik had in de oude situatie na de hispasat op 30 west al geen kans om verder west te kijken ivm huis van de buren.

zodat dat in de nieuwe situatie daar geen verlies optreed.

 

daar staat tegenover dat ik nu richting oosten mijn bereik heb vergroot tot 62 oost.

hier door nu ook ontvangst van de volgende satellieten:

NSS 12 op 57 graden oost

intelsat 904 op 60 graden oost

intelsat 902 op 62 graden oost

 

express AT1 op 56 graden oost is nog niet gelukt

waarschijnlijk komt dat ook omdat men daar gebruikt van links en rechts ipv horizontaal en verticaal

heb nog geprobeerd om ipv rechts horizontaal en voor links verticaal te gebruiken (of was het andersom)

wat voor sterke signalen nog wel eens kan werken.

maar dit bracht ook geen resultaat

later misschien nog eens proberen

 

al met al tevreden over de nieuwe situatie

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij interesseert is hoe groot de schotel is.

In een ver verleden gebruikte ik ook een actuator en ben erna op een Moteck overgestapt om het oost > west bereik te vergroten.

Dit gaat maar met een schotel van hoog uit 17kg.

Vandaar mijn vraag.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij interesseert is hoe groot de schotel is.

In een ver verleden gebruikte ik ook een actuator en ben erna op een Moteck overgestapt om het oost > west bereik te vergroten.

Dit gaat maar met een schotel van hoog uit 17kg.

Vandaar mijn vraag.

hoi,

 

met mijn schotel van 120 cm ontvang ik nu signaal van 48 satellieten.

oost:

62 oost / 60 oost / 57 oost / 55 oost / 53 oost / 52 oost / 51,5 oost / 50 oost / 47,5 oost / 46 oost / 45 oost / 42 oost / 40 oost / 39 oost / 36 oost / 33 oost / 31,5 oost / 30,5 oost / 28 oost / 26 oost / 25,5 oost / 23,5 oost / 21,6 oost / 19,2 oost / 16 oost / 13 oost / 10 oost /     9 oost / 7 oost / 4,8 oost / 3 oost / 0,8 oost.

 

west:

3 west / 4 west / 5 west / 7 west / 8 west / 11 west / 12,5 west / 14 west / 15 west / 18 west / 20 west / 22 west / 24,5 west / 27,5 west / 30 west.

 

vroeger ook nog ontvangst gehad van 17 oost (amos 5) , 31,5 west en 34,5 west.

binnenkort wordt toegevoegd de 24,8 west (alcomsat 1) en ook de 56 oost ga ik proberen te ontvangen.

mijn vbox kan 60 posities aan dus kan nog even vooruit.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekende schotel. :-)

Hier exact dezelfde opstelling maar dan schoner. :-)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

met mijn schotel van 120 cm ontvang ik nu signaal van 48 satellieten.

oost:

62 oost / 60 oost / 57 oost / 55 oost / 53 oost / 52 oost / 51,5 oost / 50 oost / 47,5 oost / 46 oost / 45 oost / 42 oost / 40 oost / 39 oost / 36 oost / 33 oost / 31,5 oost / 30,5 oost / 28 oost / 26 oost / 25,5 oost / 23,5 oost / 21,6 oost / 19,2 oost / 16 oost / 13 oost / 10 oost /     9 oost / 7 oost / 4,8 oost / 3 oost / 0,8 oost.

 

west:

3 west / 4 west / 5 west / 7 west / 8 west / 11 west / 12,5 west / 14 west / 15 west / 18 west / 20 west / 22 west / 24,5 west / 27,5 west / 30 west.

 

vroeger ook nog ontvangst gehad van 17 oost (amos 5) , 31,5 west en 34,5 west.

binnenkort wordt toegevoegd de 24,8 west (alcomsat 1) en ook de 56 oost ga ik proberen te ontvangen.

mijn vbox kan 60 posities aan dus kan nog even vooruit.

 

Heb hier in Turkije een paar jaar een Moteck gehad en had ontvangst van 21 west tot en met 95 oost, totdat de rotor het begaf.

 

 

I.v.m. het steeds maar veranderen van sat. freqs., heb ik geen nieuwe rotor meer gekocht, zat elke dag een paar uur de freqs. aan te passen en er is meer dan deze hobby.

 

Heb nu genoeg aan de satellieten zoals beschreven in mijn "handtekening".

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...