Ga naar inhoud


Online.nl jaagt klanten weg.


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door donpedro,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je moet wat over hebben om 1 Euro per maand te besparen. :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die snelheidsbeloftes zijn ook een reden tot klacht bij de consumentenbond. Het is nu al een tijdje verplicht voor de providers om een H2H snelheid op te geven vóórdat je een contract afsluit. De meesten doen dit ook. Online! Klaarblijkelijk dus niet. Als consument kun je op de site van Forescquare gewoon kijken wat je maximaal kunt verwachten en welke centrale je het signaal levert...

Welke site? Kan je de URL geven? Google stuurt me naar Foursquare..

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik krijg dit te zien wanneer ik op de link klik.

Access is not allowed from your region

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die snelheidsbeloftes zijn ook een reden tot klacht bij de consumentenbond. Het is nu al een tijdje verplicht voor de providers om een H2H snelheid op te geven vóórdat je een contract afsluit. De meesten doen dit ook. Online! Klaarblijkelijk dus niet.

 

Online geeft wel op welke snelheid je kunt verwachten op je adres.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je deze moet hebben.https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

En daar staat dus wat KPN (maximaal) kan leveren. Klopt al niet bij mijn adres, er staat ADSL2+ max. 11Mb/s terwijl ik hier toch ongeveer 19Mb/s heb gehad.

Maar andere aanbieders kunnen/willen/mogen niet allemaal ook VDSL of channel bundeling leveren.

Zo kreeg ik bij Online op een 30/3 abonnement toch ADSL 20/1, ondanks de mogelijkheid van VDSL op mijn adres (bij KPN althans).

Inderdaad wordt tegenwoordig de te verwachten snelheid vermeld maar probeer maar eens een paar providers en zie dat ze niet allen hetzelfde leveren, vooral t.o. v. KPN. Zelfs hun eigen dochter Telfort levert lagere snelheden.

 

En zijn er nog alternatieve netwerken tegenwoordig? Zoals BBNed?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat KPN eigenaar of mede-eigenaar is van heel veel netwerken.

Zeker als het om de oude vertrouwde koperkabel gaat kun je niet om KPN heen.

 

Voor glasvezel in Nederland begint zich hetzelfde beeld zich te ontplooien.

Internetprovider KPN volledig eigenaar van glasvezelnetwerk Reggefiber

 

En het probleem ontstaat nu al langzamerhand

 

 

Dat kan mogelijk tot nadelige gevolgen voor andere bedrijven leiden die via glasvezelnetwerken van Reggefiber diensten aanbieden. 

 

Andere aanbieder op de glasvezel worden volledig afhankelijk van de KPN ... en de ACM kijkt toe.

De klanten van andere aanbieders worden wel degelijk benadeeld, omdat ze vaak langer moeten wachten voor een oplossing van een storing.

De KPN regelt zaken binnen 1 dag , maar andere providers moeten soms afgeven dat het wel eens 5 werkdagen zou kunnen duren voordat je weer internet hebt. 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij Tele2 ben ik 1 jaar lang voor €225 (alle kortingen meegerekend) onder de pannen, dus €18,75/mnd.

Goed nieuws voor de bodemvissers.

Het kan nog goedkoper. Bij de Breedbandwinkel kost het €228, maar ze geven een laagsteprijsgarantie en keren het verschil dubbel uit. Providercheck geeft €12,50 terwijl Breedbandwinkel maar €10 korting geeft.

Als je dat even meldt bij Breedbandwinkel krijg je dus alsnog €5 extra van ze. Je hebt dan een Tele2 abo voor €223 voor 1 jaar = €18,58/mnd :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt online ook niks,had vroeger bij dat clubje tot 20 mbit/s en kreeg maar rond de12 mbit/s.

 

Zit nu al ruim meer dan een jaar bij telfort had eerst een abbonement van 50 mbit/s(kreeg het ook netjesbinnen ) en nu heb ik een abbonement van 80/8 en mijn(eigen)modem  traint netjes in op 100/30(VDSL Vectoring)

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@usefullaliman, @Stinger
Ik was tevreden met online.nl, voor wat betreft het geleverde. Ik had 10Mb/s contract en dat werd ook geleverd. Ik krijg in de praktijk ca 8Mb/s download en 0,8 Mb/s upload.
Contact met klant/klantenservice verliep altijd moeizaam, maar daar heb je weinig last van zolang het technisch voldoet.

Vanmorgen een speedtest gedaan. Ik zit dus (voorlopig nog) bij online.nl
De downloadspeed blijkt nu verdubbeld.

Even in mijn modem gekeken, daar staat nu bij WAN:
Upstream lijnsnelheid (kbit/s)    1023
Downstream lijnsnelheid (kbit/s)     21211 (= 2x wat ik eerst had)

Geen 10/1 Mb/s, geen 30/3 Mb/s, geen 20/2 Mb/s, maar 20/1 Mb/s.
De 'waarheid' van online.nl ligt op dit moment dus (zoals zo vaak) ergens in het midden.

Waarom weten/zeggen ze niet van te voren waar ik aan toe ben?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ben nu 7 jaar klant daar, 3 jaar geleden mijn abo gerefreshed naar 10Mb/s voor €19,95. Nu komen ze met "een nieuw begin". Ze doen alsof een netwerkupgrade er de oorzaak van is dat ik nu ineens €23 moet betalen. Openlijk bieden ze nu vanaf 30Mb/s aan. Na diverse telefoontjes en mailvragen is me nog steeds niet duidelijk of mijn 10Mb/s blijft of niet, vermoedelijk is dat wel zo.. Men wil duidelijk graag dat ik voor €24 een nieuw 30Mb/s contract neem. Maar ik ben met mijn huidige abo van €19,95 tevreden en wil niet meer gaan betalen voor dezelfde snelheid. Hun modem is al terugverdiend, dus waarom moet het duurder worden??? Ik heb gezegd dat ik met de prijsverhoging niet accoord ben, en dat ik zal storneren als ze meer afschrijven. Ik vind dat Online.nl maar moet zeggen wanneer ze stoppen met leveren. Zolang ze leveren voor €19,95 ben ik tevreden. Wie moet het abo opzeggen? Waarom zou IK moeten opzeggen? Eerlijk gezegd snap ik dit gebluf van online.nl niet zo. Maar ze zijn net als canaldigitaal van M7, en die doen wel vaker raar.

Ze doen dus niet alsof, je hebt een aantal aannames gedaan die niet juist blijken te zijn.

 

Dit plaatst je onderwerp in een ander perspectief.

 

En ze hebben van tevoren gezegd dat ze het netwerk gingen upgraden en dat je snelheid verhoogd zou worden.

En zoals bekend, bij koperkabel kan je pas de werkelijke snelheid van je lijn bepalen, wanneer je het signaal op de lijn zet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik heb het perspectief niet veranderd! In mijn opening post staat: "....en die doen wel vaker raar." Dat ze raar (onduidelijk) doen, dat is de essentie van mijn post.

 

Ik heb een aantal aannames moeten doen die online.nl niet heeft weten te verhelderen.

De bottomline was dat ik niet op een snelheidsverhoging mocht rekenen.

 

Ze zijn bij online.nl gewoon oerstom bezig bij hun commerciële afdeling. Ze weten niet wat ze verkopen! Ik als klant wil zekerheid. Als ze mij wel helderheid hadden verschaft was ik misschien wel gebleven.

Wat ze mij eigenlijk vroegen was om te gokken... Ik ben toch niet gek?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees je hele topic nog eens door, je schrijft zelf dat de provider duidelijk aangaf, dat ze hun netwerk aan het upgraden waren, dat je daardoor meer snelheid geleverd zou gaan worden, en dat je daarvoor een kleine verhoging zou moeten gaan betalen.

 

Jij gaf aan dat je dat niet geloofde, Quote, "ze doen alsof", en verder, dat je geen prijsverhoging wilde betalen.

 

De rest is ruis en geschiedenis.

 

Positief is, dat je hier in dit onderwerp aangeeft, dat de snelheid inderdaad verdubbeld is door je oude provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...