Ga naar inhoud


Satman Digidish 45 te klein voor Astra 23.5 ontvangst?


Joanne

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar jaar woon ik nu 10 km oostelijk van Tegelen (vogelvlucht), voorheen woonde ik in Iserlohn aan de rand van Sauerland. Tot nu toe heb via de Astra 19.2 gekeken, maar er zijn nog maar 2 nl zenders beschikbaar. Dus heb ik nu een Satman Digidish 45 met twin multytenne 4,3° gekocht en die is nu ook door een vakman geinstalleerd. Alle zenders van de Astra 19.2 komen zonder problemen binnen, maar die van de Astra 23,5 daarmee geeft het problemen: blokjes en het beeld bevriest en zonder hulp komt dit niet in orde, of het beeld wordt in het geheel zwart.

Er zit wel een lange kabel van ca. 25 meter op, die wordt later wel om ca. 10 meter ingekort.

 

Ik had in Iserlohn ook al een Digidish 45 met een single LNB voor de 19.2. Ik was hier zeer tevreden over, ook bij slecht weer funktioneerde hij goed. 

 

Ik heb nog contact gehad met de winkel die mij dit verkocht heeft en die zeiden dat er een versterker (inline versterker) bij moest.

 

Is de schotel te klein? of is er wat anders aan de hand?

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites


45cm is heel erg mager en dient zowat met laserprecisie gericht te worden. Zelfs dan bij de geringste regen volledige uitval.. Een 60 cm schotel is wel het minimum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om de uitgeklede Multytenne met slechts twee lnb's voor de Astra 19,2 en 23,5 zoals op de afbeelding?

Als het die is, zul je toch echt een grotere schotel moeten nemen. De meeste mensen met de deze schotel van slechts 45cm hebben hem al opgeruimd en een grotere gekocht. Voor de Astra 19,2 is deze schotel wel bruikbaar maar voor de zwakkere Astra 23,5 alleen bij mooi weer.
Een versterker in de coaxkabel plaatsen is zowat wel het slechtste advies wat ze je hadden kunnen geven.
Welke coaxkabel gebruik je precies, merk en type?

Ik neem aan dat de winkelier je deze schotel niet geadviseerd heeft maar dat je die graag zelf wilde hebben.
 

post-60869-0-44951000-1475968684_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

klopt helemaal, want ik had al zo goede ervaringen gehad, maar wist gewoon niet dat er voor de 23.5 andere dingen nodig zijn. Als ik de 23.5 ontvangen wil zal ik dus een nieuwe en grotere schotel en lnb's aan moeten schaffen. Kan iemand mij zeggen wat voor een schotel dit zou moeten zijn, zo groot dat ie ook bij schlecht weer goed beeld geeft. En ook wat voor lnb's, ik had iets gelezen over spitze en brede lnb's.

 

Helaas is omruilen geen optie, want ik heb dit paket al sinds april in huis, maar door omstandigheden nu pas in gebruik wordt genomen.

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Minimum is tegenwoordig een 80 cm schotel, losse LNB's zijn aan te bevelen.

 

Het gebruik van lnb's met smalle koppen wordt afgeraden, omdat sommige modellen erg gevoelig zijn voor regendruppels op de kap, waardoor je bij regen beelduitval krijgt.

 

Gaar het alleen om de ontvangst van Astra 1 en 3, of wil je ook de Engelse zenders ontvangen op Astra 2?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv

 

Als ik dit ga doen dan zal ik, denk ik, de engelse zenders erbij willen hebben. Dus Astra 1 + 2 + 3. Meer niet. Hoe zie ik het verschil tussen een smalle en een brede lnb?

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het ene geval is de witte dop op de lnb spits, in het andere geval 60 mm breed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duizenden mensen kijken met een schotel van 60x65cm met een duo-lnb. Dat is redelijk te doen maar wil je wat meer regenreserve, dan is een Triax 78 beter.
Daar kun je ook een CanalDigitaal triple-lnb op zetten en dan heb je op de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 behoorlijke regenreserve.
Wil je een echte goede regenreserve hebben, dan zou je een Triax 88 kunnen nemen van 85cm breed en 95cm hoog met rail en drie losse lnb's. Het wordt dan wel duurder en ik weet niet of je dat formaat schotel kunt plaatsen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

50 meter Coaxkabel  in het internet gekocht, zodat er geen onderbrekingen zijn tussen schotel en receiver. Er staat niks op de kabel, geen merk en geen type. Is waarschijnlijk ook niet goed, hè.  :cry:

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kunnen de lnb's het beste vastgezet worden? Ik denk hierbij aan de wind, waarvan men zegt dat die steeds erger zal worden.

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...