Ga naar inhoud


Philips Model No 19PFL5522D/12 schakeld niet meer automatisch naar het signaal


Miauw

Aanbevolen berichten

Normaal schakelde mijn Philips Model No 19PFL5522D/12 automatisch naar het signaal wat aangeboden werd, maar sinds er een receiver tussen heeft gezeten met HDMI doorvoer die al weer verwijderd is, wil mijn TV-je niet meer automatisch het aangeboden signaal doorgeven.

 

Als ik de TV aan zet, dat staat er links boven in beeld:

 

Digital TV

 

 

Vervolgens komt er een steeds verspringende tekst in beeld met de volgende mededeling:

 

Voorkeurslijst is leeg

 

Geen lijst van TV-zenders beschikbaar, gebruik het

installatiemenu om de diensten toe te voegen aan de lijst.

 

Als er geen digitale kanalen worden gevonden, drukt u

op de toets A/D om naar de modus Analoog te

schakelen.

 

 

 

Ik heb de satelliet ontvanger als de DVD speler aangesloten, maar mijn TV-tje schakelt niet meer automatisch, ik moet nu telkens de toets A/D gebruiken en de bron selecteren om bijvoorbeeld HDMI 1 te kunnen zien.

 

Ik vermoed dat dit softwarematig een instelling is, ik weet alleen niet hoe ik dat terug kan zetten.

 

De handleiding is helaas niet aanwezig, ik loop al een tijdje te speuren wat het kan zijn, maar kom er niet in uit.

 

Ik heb met mijn Samsung TV-tje geen probleem, dus het lijkt op een instelling die ik niet kan vinden.

 

Wie kan mij de juiste instellingen stap voor stap geven?

aangepast door ilseonline
  • Like 2

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


DeTv terug zetten naar fabrieksinstelling

 

Daar zat ik ook aan te denken, alleen ben ik dat nog nergens in het menu tegen gekomen.

 

Echter:

 

Bij het aanzetten krijg ik direct de eerder genoemde tekst:

 

Digital TV

 

Gevolgd door:

 

Voorkeurslijst is leeg

 

Geen lijst van TV-zenders beschikbaar, gebruik het

installatiemenu om de diensten toe te voegen aan de lijst.

 

Als er geen digitale kanalen worden gevonden, drukt u

op de toets A/D om naar de modus Analoog te

schakelen.

 

 

 

Het lijkt er op dat de voorkeurslijst leeg is, maar hoe kan ik die met enkel een HDMI signaal en eventueel een scart signaal vullen?

 

Ik meen dat een scart signaal 5 volt mee stuurt om de TV wakker te schudden dat er een signaal is, het lijkt mij dat een HDMI signaal ook iets dergelijks doet.

 

Zonder voorkeurslijst is er blijkbaar geen signaal dan via de A/D toets mogelijk, dat was voorheen niet het geval, toen ging alles automatisch.

 

Geen digitale kanalen gevonden is niet zo gek, want die heb ik niet dan het enkel via de HDMI binnen komt.

 

Heb je of iemand anders een andere tip?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even de handleiding

 

Als u op een bepaald moment de standaard

fabrieksinstellingen wilt herstellen, houdt

u de toets MENU aan de zijkant van het

toestel 5 seconden ingedrukt. Er verschijnt

een menu op het scherm. Herhaal stap 1

t/m 5 alsof dit de eerste keer was dat u

het toestel aanzette. Hiermee herstelt u de

fabrieksinstellingen van zowel de digitale als

de analoge modus.

 

https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-19PFL5522D/preview-handleiding-140327.html?page=0012

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een menu knop boven op de TV, maar daar doet de TV weinig mee dan dat het lampje op de TV blijft knipperen als ik het ingedrukt blijf houden.

 

Via de AB de menu knop inhouden kom ik bij het menu instellingen met de volgende mogelijkheden:

 

Voorkeurszenders / Lijst 1 / Lijst 2 / Lijst 3 / Lijst 4          Menu onder elkaar.

 

Voorkeuren / Taal / Locatie          Menu onder elkaar.

 

Informatie / Systeemsoftware          Menu onder elkaar.

 

Toegangsbeperkingen / Stel pincodebeveiliging in / Leeftijd / TV-zenders / Radiozenders / Pincode veranderen          Menu onder elkaar.

 

Installatie / Lijsten met diensten / Dienst instellingen / Test ontvangst          Menu onder elkaar.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb de handleiding even op het net opgezocht ( 30 sec werk) en volgens mij ondersteund je tv dit niet.

 

Bij Philips heet dit Easylink, en er is nergens sprake in de handleiding van Easylink.

 

Kan het zijn dat je vroeger je apparatuur via scart had aangesloten?

Dan gaat het wel werken.

 

Oudere apparatuur ondersteunen dit niet, doordat de HDMI norm van die tijd dit niet ondersteunde.

Bij latere TV's werkte het vaak maar op één HDMI poort.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handleiding 19PFL5522D/12

http://download.p4c.philips.com/files/1/19pfl5522d_12/19pfl5522d_12_dfu_nld.pdf

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor de trage reactie, het is druk in mijn hoofd.

 

Het TV-tje schakelde automatisch naar het betreffende HDMI signaal dat aangeboden werd, dus dat werkte prima.

 

Ik heb de Marantz receiver model NR1501 er tussen gehad, sinds dien gaat de TV wel aan, maar ik weet niet of ik dat had moeten doen, nu moet ik steeds op de A/D toets op de afstandsbediening drukken i.v.m. dat het TV-tje steeds met Digitaal TV aan gaat en niet meer automatisch wilt schakelen naar een normaal HDMI signaal wat deze voorheen wel deed.

 

Het TV-tje start op met de melding:

 

Digital TV

 

Digital TV

 

 

Vervolgens komt er een steeds verspringende tekst in beeld met de volgende mededeling:

 

Voorkeurslijst is leeg

 

Geen lijst van TV-zenders beschikbaar, gebruik het

installatiemenu om de diensten toe te voegen aan de lijst.

 

Als er geen digitale kanalen worden gevonden, drukt u

op de toets A/D om naar de modus Analoog te

schakelen.

 

 

HDIM is toch digitaal, of heb ik dat mis?

 

Maar waarom schakelt het TV-tje niet meer automatisch?

 

De knoppen van de afstandsbediening voelen aan alsof deze het niet heel lang gaan uithouden, liever mijn TV-tje in orde dan het geklier met de reciever, maar mogelijk heb ik die nodig om iets te herstellen, maar wat en hoe?

 

Zie ook de volgende link:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/355036-marantz-receiver-model-nonr-nr1501-wil-geen-beeld-en-geluid-doorgeven-via-hdmi/

 

 

Aan de moderator: Deze 2 topics komen nu even samen, ik weet anders niet op de juiste manier naar de problemen te zoeken, mijn excuus daarvoor.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien helpt het om een keuze te maken qua TV

in dat ander topic heb je het over de Samsung die werkt

 

verder die Marantz receiver model NR1501 daar gaan alle HDMI kabels in en eentje gaat eruit (monitor) naar uw TV

dat je de AV knop moet gebruiken is normaal daar je meer HDMI bronnen hebt

 

je kunt de Marantz zo instellen dat altijd de laatste ingang wordt gebruikt voor weergave (dus na inschakelen van je systeem zie afbeelding)

post-30989-0-34797500-1479629315.png

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ga een nieuwe poging wagen, heb de TV al met een scartkabel van de video geprobeerd zoals dat voorheen wel werkte, maar de TV wil perse naar "Digital TV".

 

De philips TV gaat sinds ik de Marantz aangesloten heb gehad wil de TV alleen nog maar naar "Digital TV", het blijkt iets met geen lijst van zender te maken te hebben als ik het goed begrijp.

 

Als ik de TV aan zet, dan gaat deze automatisch naar "Digital TV" handmatig lukt het alleen via de afstandsbediening naar o.a. de HDMI aansluiting te gaan om mijn decoder te ontvangen, dat was voorheen ook niet het geval.

 

Is het een instelling die veranderd zou zijn, of is er gewoon iets stuk gegaan? Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld scart 5 volt mee stuurt, dan weet de TV dat deze naar die aansluiting moet overschakelen.

 

Ik ga niet gokken met de Samsung, straks heb ik het probleem bij 2 kleine TV's wat ik toch wel zonde vindt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tsja, wat was dat ook al weer... optie codes.. eeprom data opnieuw laden met de compair interface. Heb dit wel vaker gehad in verleden. Niet zo simpel op te lossen voor een leek.

 

Is het erg moeilijk?

 

Is er een eenvoudige manier via bijvoorbeeld een verborgen menu dat voor de fabrikant en of reparateur te gebruiken is?

 

Ik begrijp niet wat de TV met "Digital TV" bedoeld, zou het DVB-T zijn, een aantal zenders installeren zodat er een lijst staat waarvan ik er 4 kan ontvangen i.v.m. geen abonnement?

 

Naast het knopje op de afstandsbediening A/D kan ik ook een HDMI aansluiting zoeken met het knopje AV, dit even ter info, misschien wordt het probleem daardoor iets duidelijker.

 

De TV is duidelijk ontregeld geraakt door de Marantz receiver model NR1501, is daar misschien een instelling te vinden waardoor de TV weer normaal reageert?

 

Als dat niet met de Marantz receiver model NR1501 kan, dan gaat deze weg, dan moet er iets kapot zijn dat de TV mee sleept en dat vindt ik zonde van een andere TV, dus de Samsung TV gaat er zeker niet op.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tsja, wat was dat ook al weer... optie codes.. eeprom data opnieuw laden met de compair interface. Heb dit wel vaker gehad in verleden. Niet zo simpel op te lossen voor een leek.

Sjaak, je leest over het gegeven heen dat deze optie wel gewerkt heeft.

 

ik denk dat percies dichter bij de oplossing zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan deze reactie heb je op zich niets, maar ik wil wel melden dat ik het probleem ken: ik heb ook een tijdlang ineens geen automatische reactie op mijn oude Philips toestel meer gehad wanneer slechts één aangesloten apparaat actief was. Maar na pakweg een half jaar of zo is dat ineens weer vanzelf in orde gekomen, geen idee waarom. Ik had me er al bij neergelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...