Ga naar inhoud


HELP: zwart scherm ipv menu


dutchgeordie

Aanbevolen berichten

Als ik op menu druk op de ab krijg ik opeens alleen een helemaal zwart scherm

Als ik naar de kanalenlijst ga krijg ik maar gedeeltelijk beeld, wel de lijst maar verdere info/graphics ontbreekt

Met help precies hetzelfde en als ik daar naar het hoofdmenu ga krijg ik net als bij de menu knop op de ab een zwart scherm

 

Is de Dreambox 800HD dood? Of is er een instelling verziekt en hoe krijg ik dat ongedaan gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


afhankelijk welk image u draait kunt u ook via het webinterface enkele zaken configureren op de box

misschien zijn de av-settings verkeerd

 

met DCC_E2.exe kun je ook tonen welke plugin en of skin het laatste is geïnstalleerd soms raakt er een corrupt

en kun je die deinstalleren per DCC_E2

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skin is inderdaad een goede optie. Is er iets geinstalleerd/veranderd waarna hij het niet goed deed? Wellicht handiger (en sneller) om de box gewoon opnieuw te flashen?

Als de WebIF nog werkt kun je met DCC eerst nog even belangrijke bestanden 'redden'

 

/etc/CCcam.cfg (indien aanwezig)

/etc/enigma2 (hele directory)

/etc/tuxbox (hele directory)

/etc/tuxbox/config (hele directory) voor als je OScam gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie niet welke skin of plug-in er corrupt zou kunnen zijn

ik heb vervolgens het meeste maar gewoon ge-uninstalled

en ik probeer nu een simpele skin te installeren maar krijg dat het installeren uiteindelijk niet lukt:

 

Updated list of available packages in /var/lib/opkg/openpli-mipsel.
>>> DONE <<<
root@dm800:~# opkg-cl install enigma2-skin-simple; echo ">>> DONE <<<";
Unknown package 'enigma2-skin-simple'.
Collected errors:
 * opkg_install_cmd: Cannot install package enigma2-skin-simple.
>>> DONE <<<
root@dm800:~# root@dm800:~# 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Wellicht handiger (en sneller) om de box gewoon opnieuw te flashen?

 

Gewoon de box opnieuw flashen.

Gaat sneller en je heb hem gelijk helemaal schoon en met de laatste firmware voor jou box.

 

"/etc/CCcam.cfg (indien aanwezig)

/etc/enigma2 (hele directory)

/etc/tuxbox (hele directory)

/etc/tuxbox/config (hele directory) voor als je OScam gebruikt "

 

Dat zou ik wel even doen.

Zoals Mimisiku schreef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je geen fout ziet (de box dénkt dat alles goed is gegaan) riekt naar een corrupte flash. Het feit dat je niets kunt installeren staaft deze theorie. Het systeem gaat in R/O modus om verdere schade te voorkomen. Als je er met DCC nog in kunt komen, maak dan eens een screenshot van het resultaat 'Configuration'... Wellicht dat je flash gewoon (bijna) vol zit. Met minder dan 2% geheugen vrij, gaat Enigma2 naar doen. De DM800 is van de oude garde met héél summier geheugen. Vandaar dat deze bij OpenPli 2.1 is blijven steken.

 

Een corrupte flash kun je bijna nooit meer zelf repareren. Het is een block-device. Je zou dan moeten weten wat de exacte inhoud van dat block was vóórdat het misging. Zonder zo'n NAND dump van jouw configuratie is dat eigenlijk onmogelijk. Beter opnieuw beginnen, optuigen en indien 100% naar wens meteen een full backup maken. Dit .nfi bestand bewaren voor 'future ference'...

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan deze er ook inladen als hij origineel is 

een voordeel je kan hem geregeld updaten 

http://feed.newnigma2.to/daily/images/newnigma2-ipk-daily-dm800-31_10_2016.nfi

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 8Mb vrij gaat hij niet direct plat.. Tenzij je na deze 8Mb vrij nog flinke zaken probeert te installeren.. Handigst is om een klein USB stickje permanent bij te steken. Daar kun je grote zaken op kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...