Ga naar inhoud


7020hd origineel of toch kloon?


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Een maat van mij heeft een 2e handse 7020hd gekocht en nu wil hij weten of er specifieke kenmerken waaruit kan blijken of je te maken hebt met een originele of een kloon box. Ik heb ze wel gehad, maar de mijne waren altijd nieuw en origineel.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje mosterd na de maaltijd. Zoiets doe je vóórdat je tot koop overgaat! Ten eerste zit je samen met de verkopende partij (dus geen gezeur als het toch foute boel zou zijn) en ten tweede kun je hem testen op werking.

 

1. Originele firmware laden

2.naar Applicaties/Plugins gaan

3. Genuine Dreambox tools starten

4. Resulaat vergelijken op de Dream site

 

Kloppen de gegevens 100% dan is hij echt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje mosterd na de maaltijd. Zoiets doe je vóórdat je tot koop overgaat! Ten eerste zit je samen met de verkopende partij (dus geen gezeur als het toch foute boel zou zijn) en ten tweede kun je hem testen op werking.

 

1. Originele firmware laden

2.naar Applicaties/Plugins gaan

3. Genuine Dreambox tools starten

4. Resulaat vergelijken op de Dream site

 

Kloppen de gegevens 100% dan is hij echt...

nee dit klopt helaas niet Mimisiku

heb het al geregeld getest met een cloon en hij geeft aan dat hij origineel is he 

dus de clonen hebben ook wel wat aangepast 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de dreambox een v1 of een v2

want die hebben ze niet in cloon versie gemaakt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen clone gezien die succesvol de originele Dream firmware kan laden en uitvoeren. Jij wel?

het ging nu net niet over de software maar over echtheid herkenning (3. Genuine Dreambox tools starten)

en trouwens originele kan je er ook in laden als je weet hoe het moet 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook diverse clones (en geloof me: ik heb er zat onder handen gehad) geprobeerd van originele firmware te voorzien. Op geen enkele gelukt. Wel diverse patch firmware gezien, maar nooit origineel. Heb zelfs Genuine Dreambox plugins gezien die gewoon random uit een lijst van 10 nummers een nummer genereren. Navraag via de originele dream-multimedia geeft dan een DM800 i.p.v. DM800-SE.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wacht op michaelangelo 

voor welke 7020hd het juist is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep! Daar heb ik recentelijk één van gehad. Zat een oude groene Ferrari SIM in. Heel slecht gebouwd. Heel opvallend was de blauwe LED die lachwekkend slecht was nagebouwd.. Hele LED was blauw i.p.v. alleen de rand en knipperde niet (brandde alleen fel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben ik weer. Het gaat hier om een 7020HD v1. Ben niet zo op de hoogte van de kloon modellen. Maar weet wel dat er van de 8000 serie een kloon bestaat.

dan laad deze er maar in

 

http://downloads.pli-images.org/builds/dm7020hd/OpenPLi-4.0-beta-dm7020hd-20161111.zip

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Er zit Pli in (Versie 1 van de 7020HD) en een softcam CCcam. Als er een manier is om die er uit te mikken zou het "probleem" dus opgelost moeten zijn. Ik denk (misschien verkeerd gedacht) als er een mogelijkheid is om van de software op mijn "normale" 7020 een exacte kopie te maken is en die te flashen naar de "foute" Zou het probleem weg moeten zijn. Ik heb trouwens geen dreamboxen aangeschaft omdat er zo leuk mee te klooien zou zijn. Daar heb ik als bijna 70 jarige geen behoefte aan. Ik heb trouwens de andere 2 exemplaren ook via internet gekocht. Geen problemen mee (Een v1 en v2)

Smartcard in de aanwezige kaartlezers geen effect. Smartcard met CAM in de CI interface: Ziet em wel maar doet er niets mee. Waarschijnlijk vanwege de instellingen van de CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...