Ga naar inhoud


Technici kunnen Astra 23.5 niet localiseren Zaragoza Noord-Spanje


delMonte

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik kreeg het zelf niet voor elkaar , wel de Astra 1 _ 19.2 ,maar heb nu 2x 2 technici met alle apparatuur over de vloer gehad en ze krijgen de Astra 23.5  niet te pakken. Alles krijgen ze op hun display te voorschijn: de 28.2º de 25.5º, de 13º etc maar de Astra 3 in combi met de Astra 1 _19.2 niet. Ik ben een beetje ten einde raad en er hangt een prijskaartje aan het bezoek. Zijn er hier meerderen met dit soort ervaringen?. Wat kan ik nu nog doen want ik wil wel genieten van mijn abbonnement op de HD zender van de Astra 3. Alvast dank voor advies en info.

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke schotel heb je 

neem maar zeker 1.20m

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste delMonte

Welkom op dit forum.

In Zaragoza kun je de Astra 23,5 gewoon met een schotel van 60cm ontvangen zoals dat ook in Nederland gaat.

Wat betreft de Spaanse schotel installateurs, daar heb ik alleen maar slechte ervaringen mee gehad. Vele Nederlanders in Spanje deden een beroep op me omdat de installateurs het niet (goed) voor elkaar kregen en het heeft alles te maken met het feit dat ze met de Astra 23,5 geen ervaring hebben en niet gewend zijn met duo-lnb's of monoblocken te werken.

Geef eerst een even aan welke schotel en duo-lnb je hebt. Is dat een setje van CanalDigitaal of TV Vlaanderen? Heb je wat anders, geef dan even aan welke duo-lnb precies en welke schotel (hoogte en breedte opgeven).

Kan het zijn dat iets ten oosten (4,7 graden) van de Astra 19,2 iets in de signaalweg staat? Een huis of boom misschien? De signalen van de Astra 23,5 komen binnen met een elevatie van 36 graden, dat is 2 graden minder dan van de Astra 19,2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden, hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb een schotel van 80 cm dat is ruim voldoende niet?. Verder heb ik het monoblok van canaal digitaal / tv vlaanderen en de M7 receiver. De schotel staat op het dak van de flat gemonteerd en daar staat niets inde signaal weg. dat van die . Dat van die 36 º zal ik onthouden. Wat ik zie is dat ze alleen op het display werken want daar zien ze de signaalsterkte en de zenderpakketten. Ik moet nog contact met de chef hebben want een derde maal a la vencida en ik weet niet of ze dat gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Canal digitaal monoblock voor de Astra 19 en 23 oosterlengte, is ontworpen voor de maten 54 en 64 cm en gebruik in de Benelux

hart tot hart afstand van de LNB's is 37mm    moet in Nederland eigenlijk 39,7 mm zijn.

 

Het Azimuth verschil tussen 19 en 23 is in Zaragoza rond 6 grd.  waar de afstand Hart-Hart voor een 78 cm schotel 55,6 mm moet zijn

dus een verschil van 18,6 mm = bijna 2 cm  dus naast het brandpunt.

 

groeten van Snurker 

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als de installateurs tot twee maal toe de Astra 19,2 en 23,5 niet kunnen vinden boven op het dak van een flat, dan zijn ze de naam van schotelinstallateur echt niet waardig. Eén van die twee hadden ze natuurlijk moeten krijgen
Met een app op hun mobile telefoon kunnen ze precies de richting van de Astra 23,5 bepalen.

Maar wat is een schotel van 80? Is dat 80cm breed of 80cm hoog? Welk merk is het?

De duo-lnb past gewoon niet op die schotel want die is gemaakt voor een schotel van 60cm en niet voor een schotel van 80cm.
Waarschijnlijk kunnen ze de kop van de Astra 23,5 ook niet in de in de lnb-klem zetten en de kop van de Astra 19,2 omlaag zetten omdat de klem dan in de weg zit.

Als je zelf de keuze van de schotel en de duo-lnb hebt bepaald en de installateurs dan opdracht geeft daar de schotel mee af te stellen zodat je de Astra 19,2 en 23,5 ontvangt, dan ligt de schuld dat het niet lukt om beide satellieten goed te ontvangen bij je zelf want je had of een kleinere schotel moeten nemen of een andere duo-lnb
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zie is dat ze alleen op het display werken want daar zien ze de signaalsterkte en de zenderpakketten..

Een installateur die zonder satmeter een schotel uitricht??

Als je m'n reiskosten en overnachtingen betaald kom ik het wel doen :-) mits je de juiste LNB hebt want daar lijkt het op dat het daar aan ligt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste delMonte

Weet je intussen al welke schotel je precies hebt, dan kan ik uitrekenen welk monoblock je nodig hebt om het te laten passen. Hoeveel aansluitingen wil je hebben, Eén, twee of vier?
Het allerliefste heb ik "maat X" als het om een Spaanse schotel gaat. Dat is het nauwkeurigste om uit te rekenen.
 

post-60869-0-74751100-1482438608_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...