Ga naar inhoud


Mutant HD51 en harde schijven...


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nu ik mijn nieuw Mutant HD51 aan de gang heb dienen de volgende vragen zich aan.

De ontvanger draait op OpenPli 4. Ik zeg er meteen bij dat ik newbee ben in het enigma/openpli segment, dus sommige vragen kunnen als 'onnozel' overkomen... Maar voordat ik hier vragen stel heb ik het www al geraadpleegt en ben ik er dus niet in geslaagd om een antwoord/oplossing te vinden.

 

1. Hoe zorg ik ervoor dat ik opnames kan maken op de interne HD of de externe HD (die ik voorheen aan mijn Rebox 9000 had hangen)?

Als ik bij menu/informatie/uw ontvanger kijk zie ik dat beide HDD's zijn gedetecteerd, maar vervolgens zie ik er maar 1 terug.

 

2. Hoe kan ik opnames terugkijken? Al ik op de 'List' knop op de AB druk zie ik 2 folders. 1 met de naam HDD en 1 met de naam mmc1. Selecteer ik HDD dan komt er onderin beeld '931 GB beschikbare schijfruimte. Dit moet dus de interne schijf te zijn, maar waarom kan ik de externe USB schijf (waar al bestanden op staan) niet terug zien?

 

Ik ben benieuwd naar de mogelijke oplossingen!

 

Groet!

Dward

Link naar reactie
Delen op andere sites


druk eens op je video toets en dan op locatie

en daar zie je de usb normaal staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou kijk dan effe in je handleiding 

of staat er ergens pvr toets

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het deze

post-41606-0-79653200-1484518116_thumb.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je toch zelf

Al ik op de 'List' knop op de AB druk zie ik 2 folders

en als je dan op de locatie drukt gele toets denk ik 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

List knop heb ik inderdaad. Geen video of PVR knop, maar dat had je zelf ook al gezien.

Ik heb ondertussen een stukje opgenomen door gewoon op de record knop te drukken. Deze opname is terecht gekomen op de interne HDD. So far so good.

 

Maar nu vraag ik me nog af hoe ik die externe HD tevoorschijn tover waar nog een paar films op staan die ik nog even niet kwijt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je die nu in je ontvanger zitten 

ga dan nog eens naar de list 

wat zie je dan staan

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interne HD kan ik nu zien en het opgenomen bestand zie ik ook. Dit gaat via de List knop.

Als ik op List druk komt de externe HDD die aan de usb poort hangt niet te voorschijn. en dat is raar want bij menu/informatie/uw ontvanger kijk zie ik dat beide HDD's zijn gedetecteerd. Hij ziet 'm dus wel maar laat de externe niet zien als ik op List druk.

Ra ra ra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat op jou tv ziet staan jou opname

druk eens op de gele toets 

wat zie je dan ...je hebt toch pli he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gele toets laat alleen de interne HDD zien. En ja ik draai Openpli 4.

Ik heb het vermoeden dat de structuur van de externe HDD anders is dan Openpli kan lezen.

Als ik naar Instellingen/systeem/harde schijf/initialiseren & formatteren kan ik de externe HDD ook zien en formatteren. Kortom: hij wordt wel gezien maar kan blijkbaar niet worden gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...