Ga naar inhoud


schotel plat op balkon


rosalba11nl

Aanbevolen berichten


Goedemiddag sprietje vandaag weer wat gesleuteld aan de opstelling en de gemaakte buis gemonteerd en ook de multirail en heb nu op alle 4 sat's beeld ga als het weer wat beter is de zaak fijn tunen groeten Arie Maassluis

attachicon.gifP1000775.JPGattachicon.gifP1000773.JPGattachicon.gifP1000774.JPG

Prachtige oplossing, lijkt wel nog steeds alsof het wat meer naar rechts (weg van de railing) kan staan voor meer receptie

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedenavond Mohtfan bedankt voor de belangstelling het verder weg plaatsen was ik ook van plan maar vandaag met die mist is het toch wel erg fris op het balkon wat waardes

astra 1 SNR 14.1 dB  AGC 73 % astra 2 SNR 14.6 dB AGC 73% HB SNR 9.7 dB AGC 73% astra 3 SNR 12.2 dB AGC 73% dit met de Mutant HD2400 dus als de zon schijnt ga ik weer ver groeten Arie Maassluis eerste stad aan de waterweg.. :) :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mohtfan

 

Welkom op dit forum

 

Tja misschien moet je schotel niet op 53 graden graden staan. Het is locatie afhankelijk.

In welke plaats staat je schotel?

Misschien heb je de schuinte van het 6 graden monoblock niet goed ingesteld.

 

Maak er eens een foto van. Die kun je plaatsen via de volledige editor, de knop rechts onderaan.

 

ik hoop dat de eerder geplaatste voldoen. :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedenavond Mohtfan bedankt voor de belangstelling het verder weg plaatsen was ik ook van plan maar vandaag met die mist is het toch wel erg fris op het balkon wat waardes

astra 1 SNR 14.1 dB  AGC 73 % astra 2 SNR 14.6 dB AGC 73% HB SNR 9.7 dB AGC 73% astra 3 SNR 12.2 dB AGC 73% dit met de Mutant HD2400 dus als de zon schijnt ga ik weer ver groeten Arie Maassluis eerste stad aan de waterweg.. :) :)

Ook een goede avond. Ja dat frisse weer is nu niet echt geschikt om te tweaken. Als ik onze schotelfotos naast elkaar zet dan moet de mijne iets omlaag. Heb de gedachtegang zeker verkeerd om en moet het ~3 graden omlaag naar de 37 graden waar sprietje het over had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah heb nu begrepen hoe sprietje dat bedoeld heb satlex gebruikt en kom ik uit op tussen de 33.31 (13) en 34.35 (19) graden.

 

Dus moet nog een heel stuk naar beneden. En voor de balustrade zou het ook nog een stuk hoger moeten, misschien wel 20-25 cm, maar tegen de 8-10 cm is het max wat zou kunnen.

 

Ga morgen dan alleen de onderkant een cm of 8 verhogen (heb voorheen ~1 cm gedaan en verloor het signaal) kijken of dat lukt zonder de signaal verlies als het niet te koud is.

 

print wel een geodriehoek dan kan ik zien of het ongeveer klopt.

aangepast door Mohtfan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ongemakkelijke bij het op zijn kop zetten van een schotel in Nederland is, dat de lnb's in een zodanige stand komen te staan dat regenwater in de F-connector aansluitingen kan lopen.
Als ik zo eens naar de foto's kijk in bericht 13, dan zie ik dat er voor alle vier de lnb's een mooie bocht in de coaxkabel gelaten is die in een normale situatie handig is om voldoende ruimte te hebben als de kabels los worden gemaakt, maar in deze situatie er juist voor zorgt dat het water naar de aansluiting van de lnb toe loopt.
Het lijkt me dan ook niet onverstandig de bocht uit uit de coax te halen en over de lnb's met aansluitingen plastic folie aan te brengen. Het zou zonde zijn als over enige tijd de ontvangst een stuk slechter wordt omdat er water in de aansluitingen en lnb zijn gelopen.

Wat betreft de vrije ontvangst van de signalen op de schotel.
Voor Rotterdam geef ik even op wat de elevatie van de satelliet is en wat de elevatie van de zon vandaag is:

Astra 23,5, elevatie satelliet 28 graden, elevatie zon 16,2 graden, tijdstip 11:18uur
Astra 19,2, elevatie satelliet 29 graden, elevatie zon 17,4 graden, tijdstip 11:40uur
Hotbird 13, elevatie satelliet 30 graden, elevatie zon 18,7 graden, tijdstip 12:11uur
Je ziet dat momenteel de zon een stuk lager aan de hemel staat dan de satelliet en het is dan ook nog niet relevant dat als de schaduw van de balustrade op de schotel valt, deze balustrade ook daadwerkelijk een belemmering vormt voor de signalen op de schotel.
Dat kun je pas bekijken tijdens de sun outage als de zon precies achter de satellieten door draait en dat is op 1 maart, precies over 5 weken dus. Dus dan moet je er voor zorgen dat de balustrade geen schaduw geeft op de schotel om een optimale ontvangst te hebben.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

 

bedankt voor de tip over het water. ik had zelf al een tijdelijk dakje met tape gemaakt maar dat moet ik dus echt goed afsluiten.

Ik ga dit weekend dan nog spelen met de elevatie en hoogte om te kijken of het nog iets beter lukt en verder zal ik dan ook tot maart moeten wachten voor de final tweak want zonder die zon blijft het gokwerk.

 

Daarna zal ik de boel netter/verder afmonteren/vastzetten.

aangepast door Mohtfan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze schotel-opstelling met behulp van een rail ook mogelijk met de Astra2 als meest oostelijke en de Intelsat 10-2 (Thor) als meest westelijke satelliet?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje voor je antwoord, ik heb nu een draaibare opstelling en die is ook windgevoelig hier op de 5de verdieping. Bij lange afwezigheid haal ik de (schaal, Triax 95cm ) eraf , dit om te voorkomen dat er zich tijdens mijn afwezigheid problemen voordoen. Maar de hierboven door TS aangehaalde opstelling zou misschien een alternatief kunnen zijn....?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, intressant daar ga ik mij eens in verdiepen middels een test opstelling op het vakantie adres.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je mooi gemaakt rosalba.
Zie ik het goed dat je het deksel van de vershouddoos er op hebt zitten en daar gaten in hebt gemaakt waar de koppen van de lnb's doorheen steken?
Als dat zo is, dan is dat heel vernuftig.
Zou je daar eens een foto van kunnen maken?

Bij een schotel op zijn kop staan de F-aansluitingen altijd is een onhandige stand zodat er makkelijk water in de lnb en coax kan lopen. Dat kan nu niet meer gebeuren dus een garantie dat de signaalkwaliteit voor jaren gehandhaafd blijft.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...