Ga naar inhoud


53 Oost - Express AM-6


Arnold71

Aanbevolen berichten

Voor ik de hele boel ga verbouwen, heeft iemand ervaring met de ontvangst van Russische FTA-zenders op de Express AM-6 op de Ku-band van deze satelliet? Volgens Satbeams zit daar genoeg op in de Fixed Beam 2 op Europa (die in NL dus prima te ontvangen moet zijn), maar ik lees daar op andere sites niets over. Kan natuurlijk dat de Beam-Info niet klopt....

 

Afijn, wie weet wat?

aangepast door Arnold71
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor ik de hele boel ga verbouwen, heeft iemand ervaring met de ontvangst van Russische FTA-zenders op de Express AM-6 op de Ku-band van deze satelliet? Volgens Satbeams zit daar genoeg op in de Fixed Beam 2 op Europa (die in NL dus prima te ontvangen moet zijn), maar ik lees daar op andere sites niets over. Kan natuurlijk dat de Beam-Info niet klopt....

 

Afijn, wie weet wat?

Op 53°E ontvang ik een 10 tal zenders, maar juist de Fixed Beam 2.

Die ontvang ik op een 90 cm Visiosatschotel.

http://www.flysat.com/expressam6.php

De Russische zenders zitten op een andere beam en heb daarop geen ontvangst.

Op deze positie ontvang je ook enkele zenders van Monacosat 52°E en de Yahsat 52,5°E

 

 

Hier enkele voorbeelden van 53°E Express AM-6

De beelden zijn van Augustus 2016. Intussen is Kurdsat gecodeerd.

post-79750-0-13965900-1486410401.jpg

post-79750-0-87763700-1486410401.jpg

post-79750-0-44801500-1486410402.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een visosat 75 cm schoteltje ontvang ik al een paar transponders van de AM-6 redelijk goed, waaronder een aantal russische FTA zenders.

Niet veel regen reserve, maar anders prima te bekijken.

 

Adri, dat klinkt positief.

Ik zoek eigenlijk heel specifiek 'contact' met de zenders op de bijgevoegde screenprint.

Volgens SatBeams zitten die in de Ku-Band Fixed Beam 2 voor Europa (FK2), maar bijvoorbeeld FlySat zegt dat ze op Fixed Beam 1 zitten en die gaat hier niet lukken denk ik. 

Vraag was eigenlijk wat waar is ;-) Uit jouw antwoord leidt ik af dat SatBeams het juist heeft

post-43340-0-84425100-1486411886_thumb.jpg

aangepast door Arnold71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze satelliet ga je geen Russische zenders FTA ontvangen. Vooreerst zitten de Russische zenders op de Fixed Beam 1 ( hier niet te ontvangen ) en bovendien worden deze uitgezonden in T2-MI . Deze zijn niet te ontvangen met een "gewone" ontvanger en ook niet met een TBS 5925 USB box of een TBS 6925 kaart die ik gebruik. Op de C-Band van deze satelliet ga je juist hetzelfde tegenkomen , wel te ontvangen maar in T2-MI.

 

 

Voor ik de hele boel ga verbouwen, heeft iemand ervaring met de ontvangst van Russische FTA-zenders op de Express AM-6 op de Ku-band van deze satelliet? Volgens Satbeams zit daar genoeg op in de Fixed Beam 2 op Europa (die in NL dus prima te ontvangen moet zijn), maar ik lees daar op andere sites niets over. Kan natuurlijk dat de Beam-Info niet klopt....

 

Afijn, wie weet wat?

Op 53°E ontvang ik een 10 tal zenders, maar juist de Fixed Beam 2.

Die ontvang ik op een 90 cm Visiosatschotel.

http://www.flysat.com/expressam6.php

De Russische zenders zitten op een andere beam en heb daarop geen ontvangst.

Op deze positie ontvang je ook enkele zenders van Monacosat 52°E en de Yahsat 52,5°E

 

 

Hier enkele voorbeelden van 53°E Express AM-6

De beelden zijn van Augustus 2016. Intussen is Kurdsat gecodeerd.

 

Dit kan ik enkel bevestigen , heb even afgesteld op de 53°E en fijn afgesteld op de Koerdische zenders tot maximale ontvangst. Heb deze middag een blindscan uitgevoerd en vond op deze positie 46 TV zenders ( waarvan de beide Koerdische gecodeerd in BISS ) en 7 Radiozenders. ( zie screenshot uit EBS Pro in bijlage ).

Geen enkele Russische zender te bespeuren. De twee Koerdische zenders zijn sinds 1 februari in BISS maar de key is een constante CW , zoals ze dat noemen en dus toch klaar te krijgen ( zie bijlagen )

 

Voor ontvangst van vrije zenders zie dit lijstje :  https://www.lyngsat.com/freetv/Russia.html

 

 

 

post-37533-0-81739400-1486481099_thumb.jpg

post-37533-0-51139500-1486481100_thumb.jpg

post-37533-0-56405900-1486481254_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont, mocht dat in het Oosten van ons land zijn en heb je dan ook nog vrij zicht in Oostelijke richting dan kun je een enorme zwik Russische zenders zien op 75 graden Oost. Er verandert daar relatief veel van week tot week, maar van de pakweg iets onder de 400 zenders zijn er doorgaans minstens 80 ongecodeerd. Maar ik heb wel momenten meegemaakt dat bijna de helft vrij te ontvangen was. Wel moet je denken aan een schotelmaat van minimaal 150 cm voor een tevredenstellende ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont, mocht dat in het Oosten van ons land zijn en heb je dan ook nog vrij zicht in Oostelijke richting dan kun je een enorme zwik Russische zenders zien op 75 graden Oost. Er verandert daar relatief veel van week tot week, maar van de pakweg iets onder de 400 zenders zijn er doorgaans minstens 80 ongecodeerd. Maar ik heb wel momenten meegemaakt dat bijna de helft vrij te ontvangen was. Wel moet je denken aan een schotelmaat van minimaal 150 cm voor een tevredenstellende ontvangst.

Interessant. Zicht op de 75E heb ik wel. Ik neem aan de Ku MENA en Russia footprint.

150 cm heb ik niet, maar een experiment waard ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze satelliet ga je geen Russische zenders FTA ontvangen. Vooreerst zitten de Russische zenders op de Fixed Beam 1 ( hier niet te ontvangen ) en bovendien worden deze uitgezonden in T2-MI .Deze zijn niet te ontvangen met een "gewone" ontvanger en ook niet met een TBS 5925 USB box of een TBS 6925 kaart die ik gebruik. Op de C-Band van deze satelliet ga je juist hetzelfde tegenkomen , wel te ontvangen maar in T2-MI.

 

Ik snap dat als de Beam hier niet te ontvangen is, het ophoudt, maar dat 'T2-MI'.

Lost een T2 tuner als leverbaar voor de Xtrend dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het antwoord van Crazysat is duidelijk!

 

Deze zijn niet te ontvangen met een "gewone" ontvanger en ook niet met een TBS 5925 USB box of een TBS 6925 kaart die ik gebruik.

 

Een T2 tuner gaat geen beeld geven.

 

Er wordt wel een methode beschreven voor het decoderen van een t2 stream welke via satelliet aangeleverd wordt, maar of dat werkt.

 

Wanneer je handig bent kan je het proberen.

 

https://www.tapatalk.com/topic/2073-satellite-tv-support/170042-t2-mi-reception-on-e2-stb-with-sdg-image-a-complete-step-by-step-guide

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...