Ga naar inhoud

ip adres stopmode dm800 hd pvr te wijzigen

pb208
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

via via kreeg ik een oude dm800 met bootloader 78. Hij leek superorigineel, maar toch even opengemaakt. Er zat een ferrari simkaart in.

Met dreamup lukte niets. Uiteindelijk via optiflasher geupgrade. De startmodus had eerst ip 192.168.1.77. Na de upgrade kon ik via webinterface binnenkomen via 192.168.2.9.

Dit zit in de normale range van mijn router. Toch weer verder gepield, want de image beviel mij niet. Uiteindelijk is het weer zover dat de stopmodus ip 192.168.1.77 heeft.

Hoe ik ooit in de 192.168.2.xxx range gekomen ben weet ik niet, maar het zou fijn zijn als dat weer terugkwam.

Iemand een idee ?

mvg henry groenveld 

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.
  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Telnet naar ip adres van de box als die in stop mode staat.

Ip adres zal daar wel fixed ingesteld zijn geworden door een van de vorige eigenaren.

192.168.1.77 is blijkbaar default ip adres als er geen dhcp server een ip adres verstrekt.

Zal waarschijnlijk iets niet lekker fris zijn met ip adressen verstrekken in je netwerk.

Kan natuurlijk ook zijn dat de netwerk outlet van de box stuk is oid.

Dan werkt serial flashen nog wel maar ook eenmaal gebooted zal er ook geen netwerk connectie meer mogelijk zijn.

aangepast door theparasol
Link naar bericht
Delen op andere sites

theparasol, het is gelukt!!

Eerst even gegoogled op ipadres wijzigen met telnet.

Toen op mijn win10 pc bij programma's telnetclient aangezet. (stond uit waardoor er niets gebeurde)

dm 800 in stopmode gezet, pc en dm 800 verbonden met cross linked utp kabel

Vervolgens:

opdrachtprompt

telnet 192.168.1.77

er opende zich een menu met alle gegevens die ik gewoon kon wijzigen

Ik heb alleen het ip adres gewijzigd.

In dat menu naar exit en kiezen voor opslaan.

De muis werkt niet. In het menu stappen gaat met de pijltjestoets.

Bedankt voor je goed tip. En dat nog op mijn leeftijd.

mvg HG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door duitsland
      Mijn Dreambox 920UHD blijft bij het opstarten staan in rescue mode. Ik ga er vanuit dat hij terug moet naar de dealer, maar heeft iemand nog een alternatief?
      Ik heb al verschillende andere images geprobeerd te flashen, en ook al online een rescue image geprobeerd te flashen.
      Helaas blijft hij terug komen in rescue mode bij het opstarten.
    • Door Phoenixx
      Dreambox werkende krijgen met t2 mi streams Yamai 55 Oost
      Vandaag heb ik een dvb-s2x si2166d tunerblikje aangeschaft om multistreams te kunnen belijken op Yamai 55 oost.

Vanavond heb ik de tuner overgezet, maar met scannen krijg ik steeds een sid 0320 zendernaam i.p.v de streams
      die ik met de Octagen Sf8008 wel kan ontvangen.

Het is bekend dat er een software programma astra-sm is voor multistream, maar dat is gemaakt voor Astra 12188
      Mhz om de russiche zenders te kunnen zien. Volgens mij geld dat alleen voor Astra en niet voor Yamai 55 oost..

De dual dvb-s2x tuner zou volgens Dream multimedia, met de t2 - mis streams horen te werken..
      Wie heeft er tips om de streams op Dreambox 920 Hd aan de praat te krijgen op de dreambox en zo ja met wek Image ?

• Door Radd
      Hallo,
      Door problemen met de reciever wil ik canal digitaal op een oude dreambox zetten maar kan iemand begrijpelijk uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
      Als ik de cd kaart erin doe gebeurd er niets.
      Moet ik nog iets aanvullend installeren of configureren 
    • Door duitsland
      Ik zoek een Dreambox 7080HD. Origineel, en netjes qua uiterlijk.
      Als iemand er nog een heeft liggen, en niet meer gebruikt, graag een pm.

• Door Nanya1996
      Aangeboden:
      Dreambox 520 HD voor de kabel.
      Met afstandsbediening en adapter.

Foto's volgen nog.
      Richtprijs 50 euro
    • Door michaelangelo
      Voorheen maakte ik gebruik van FTPOnTheGo Pro, een betaalde app, maar werkte goed. Ik kom ermee nog altijd in mijn dm 8000, maar helaas niet met mijn dm 920. Waar het aan ligt weet ik niet. Maar goed. Zijn er nog andere ftp apps die erg goed werken icm een linux box. 
    • Door schapi
      na update geeft dreamstreame2  error http500. ip staat goed alles in config lijkt in orde, prog wat goed werkte doet niets meer ook na een nieuwe install, wie weet hier iets over

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.