Ga naar inhoud


Geen ontvangst transponder van NPO1, NPO3, ed. LNB kapot?


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft een officiële decoder (nieuw model) en duo LNB. Sinds kort is de transponder uitgevallen die oa npo1 en npo3 geeft. Neem ik zijn decoder bij mij, werkt deze wel. Kan het zijn dat zijn LNB op 23,2° niet goed meer werkt, of moet de afstelling beter? De decoder geeft een ontvangst van 96 en 93% aan.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit fenomeen had ik ook bij mijn dochter en schoonzoon. Het gold voor de hele multiplex, dus ook de Film1 zenders waren niet of nauwelijks te ontvangen. Het betrof een VU+Duo ontvanger. de lock op de zenders onderbrak telkens.

Na vanalles geprobeerd te hebben: andere lnb, andere kabels, etc veranderde er niets. Totdat ik een andere ontvanger probeerde en die deed het feilloos. Nu staat er een tweedehands DM8000 tot tevredenheid te draaien.

 

Thuis gekomen nog even geprobeerd: ook hier deed de VU+ het niet goed op NPO1, 2 en 3.

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keitje:

Bij de VU+ duo kan dat het bekende C848-condensatorprobleem zijn. Zie bijv. https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fdm heeft het over een officiële decoder nieuw model. Ik ga er dan ook van uit dat het een M7 ontvanger is, waarschijnlijk de M7 MZ-101 of de M7 MP-201.
Het gaat dus niet om een VU+Duo.

Het probleem lijkt dus niet aan de ontvanger te liggen want die doet het goed op een andere schotel.
Maar @fdm moet even wat meer informatie geven.
Is er nu alleen maar een probleem NPO 1 en 3 of zijn er nog meer zenders die problemen geven.
Geef ook even aan met welke zenders er geen problemen zijn.
En de decoder geeft een ontvangst aan van 96 en 93%. Op welke zenders is dat? Is dat op de zenders NPO1 en 3 die niet te ontvangen zijn?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben gestopt met lezen bij het woord duo lnb.

 

In de meeste gevallen lost vervangen van de duo lnb het probleem op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al de zenders van de zelfde transponders doen het niet. De schotel is door mijn vriend zelf gemonteerd. Ik ben komen kijken en we hebben de ontvangst verbeterd tot 96%. Dit met behulp van de ontvangstplugin in de decoder. Nu lijkt me 96% wel veel voor op een 60cm schotel. Ik zal nog eens terug gaan'met mijn Enigma2 ontvanger en zien wat deze zegt.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...