Ga naar inhoud


Dvb dx.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Noordzee zei:

Mooi hoor! 

Wat een leuke hobby! 

 

Hier heb ik sinds dat ik een abonnement heb op Digitenne mijn antenne vervangen door eentje die strak uitgericht staat op Smilde. 

Dat moet ook wel, want anders heb ik niet op alle commerciële zenders een goede ontvangst.

 

Het gevolg is wel dat de Duitse zenders en bv TV Noord hier nu nooit meer ontvangen worden via DVB-T2. Met de oude haaienvin-antenne lukte dat nog wel eens.  

 

Ik ben niet ontevreden over de recente ontwikkelingen. Dat is niet alleen de Hamburg uitschakeling maar ook de nieuwe zenders uit Schleswig Holstein via een antenne die oorspronkelijk voor Tommerup was bedacht. Het is leuk om te puzzelen en meten.

 

Van alle antennes kan ik uit 4 gelijktijdig zappen door middel van filtering:

 

1 poort kanaal 21 t/m 34 (V polarisatie Hengelo, 2x Münster, Teutoburger, Dortmund) of H polarisatie Steinkimmen en Kiel of H pol Luxemburg

1 poort kanaal 37 t/m 48 (H polarisatie Lingen, Bremen, Visselhövede, Vordingborg) of V polarisatie IJsselstein of H polarisatie Aabenraa

1 andere antenne, versterker en kanaal 26 filter Apeldoorn

1 andere antenne, versterker en kanaal 40 filter Leeuwarden

 

In jouw situatie zou je Smilde en een Lingen antenne met een DC doorlatende splitter of een aftakelement kunnen combineren omdat Smilde kanaal 46 gebruikt. Of met een andere antenne, versterker en kanaal 40 filter Groningen toevoegen. Dat kan zonder verlies op Smilde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...