Ga naar inhoud


Triax 110 geen enkel signaal


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn triax 64cm vervangen door een triax 110cm en dacht, dat het een fluitje van een cent was, omdat hij op exact dezelfde plaats staat, als de 64cm en gericht  op astra 4 ( sirius ) met een  inverto black ultra single lnb.

Op mijn kleine triax 64 cm prima ontvangst van astra 4 .................  maar nu met mijn triax 110cm, gericht op dezelfde plaats op dezelfde satelliet astra 4 totaal geen enkele ontvangst.

 

De satellietschotels zitten altijd aan een gegalvaniseerde ijzeren paal vast.

 

Uiteraard heb ik alles gecontroleerd en nagelopen ( bekabeling hirschmann koka 799 TS , connectors,

elevatie, azimuth, skew ( bijna 0 ), lnb verschoven in verschillende posities, schotel hoger en lager gezet,

 

Ook heb ik de Triax 110cm  nagekeken op oneffenheden, mogelijke deuken en/of beschadigingen , maar kan niets ontdekken, dat het signaal zou kunnen belemmeren ook de  inverto black ultra single lnb's  functioneren naar behoren op de triax 64 cm, maar niet op de triax 110cm en er zijn ook geen bomen en gebouwen, die het signaal verstoren.

 

Kan er heel misschien toch iets mis zijn met de parabolische vorm van de Triax 110 of de lnb-arm

te lang of te kort . De lnb -arm van de Triax 110cm heb ik opgemeten van het punt, waar de lnb houder wordt ingeschoven vooraan  tot aan het uiteinde , waar hij in de schotel naar achteren verdwijnt, dus gezien, als je in de schotel kijkt en is 62cm of 620mm..

 

Misschien staat de lnb door éénder welke oorzaak niet in het brandpunt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De lnbs horen wel opnieuw uitgericht te worden natuurlijk aangezien de schotel groter is staan de lnbs verder uit elkaar.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik maar één inverto black ultra lnb en heb dus verschillende lnb's geprobeerd , om er zeker van te zijn, dat daar het probleem niet  zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry was met twee dingen tegelijk bezig had eroverheen gelezen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste paaltjens, als ik een schotel moet vervangen doe ik het altijd zo als de schotel aan de gevel hangt of op een plat dak of in de tuin staat:

Voordat je de oude schotel los gaat draaien, leg ik een stok (steel) van een hark of bezem of schoffel precies evenwijdig aan de lnb-arm op de grond onder de schotel.
Dat bekijk ik door wat hoger te staan dan de schotel. Pas als ik hem precies evenwijdig heb liggen, schroef ik de schotel er af en plaats de nieuwe schotel.
Dat staat die gegarandeerd in precies dezelfde richting.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet exact, waar de astra 4 staat en gebruik als  oriëntatiepunt een loodrechte paal van een windmeter , die de verder op wonende buren aan de zijgevel hebben  hangen ; dit is altijd uitstekend gelukt ; in  vervlogen tijden heb ik ook een triax 110 zo uitgericht en nooit geen problemen gehad,maar nu dus wel.

Ik heb overigens gemerkt, dat de lnb-arm behoorlijk los zit ,ofschoon die wel gefixeerd is , waardoor de lnb kop vertikaal op en neer beweegt .Er is en mogelijkheid , om een extra bout te installeren en dan maar kijken , of de arm daarmee meer steun krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook geprobeerd de schotel op andere satelliet uit te richten, op de 23 of de 19

misschien heeft de graden boog wel een afwijking

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag , satencom. Ik heb inderdaad geprobeerd, om de triax 110 uit te richten op 19,2 en 23,5 oost , maar ook dat lukte niet . 

Op mijn schwaiger sf 9002 krijg ik maar één  geel lampje , terwijl er een trits van gele lampjes moeten gaan branden met level en kwaliteit., zoals  op de triax 64, die ik met de triax 110 verschillende keren gewisseld heb, ter vergelijkling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...