Ga naar inhoud


coaxsplitter


wijnenhenk

Aanbevolen berichten


De beste oplossing.

Ik weet niet of je kan opnemen,indien ja, geen zorgen meer ze hebben beiden continu hun signaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sprak van lnb spanning aan en uit, en over standby. Bij spanning uit, geen beeld. Dit geeft bij mij niks te maken met standby, maar blijkbaar heb je satelliet instalaties waar de lnb spanning moet worden uitgeschakeld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel satellietontvangers kun je de ontvanger op twee manieren uit zetten.
Men noemt dat "sleep" of "deep sleep". Dit is via het menu in te stellen.
Bij de "sleep" stand blijft vaak de voedingsspanning naar de lnb aan staan. Bovendien hoeft bij het aan zetten de ontvanger niet helemaal opnieuw opgestart te worden. Het opstarten vergt slechts enkele seconden.

Bij "deep sleep" is de voedingsspanning van de lnb af, is het verbruik minder dan 1 W en moet bij het opstarten de ontvanger helemaal opnieuw opgestart worden. Dit duurt vaak wel 30 sec.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de 0/12V switches heb ik nog steeds de vraag, of de tweerichtings versie alleen met relais bestaat, of ook elektronisch kan.

Wie weet dat?

(Een link naar zo'n schakeling zou ik ook heel interessant vinden!)

 

Wel van belang is dat de switch kan schakelen van 2 ontvangers naar één LNB(combinatie); de switches werden oorspronkelijk bedoeld voor 1 ontvanger naar twee LNBs denk ik. Is dat dan ook elektronisch mogelijk? Of zijn die bidirectionele 0/12 switches per definitie met een relais?

 

Over de 0/12V switches heb ik nog steeds de vraag, of de tweerichtings versie alleen met relais bestaat, of dat dat ook elektronisch kan.

 

Wie weet dat?

(Een link naar zo'n schakeling zou ik ook heel interessant vinden!)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah!

Met een schakelstroom van 0,5 tot 1,5 milliAmpere moet dat toch wel elektronisch zijn, zou ik zeggen. (Dat moet pin 8 van een SCART-aansluiting toch ook makkelijk kunnen leveren?)

 

Ben erg benieuwd naar een schema van die manier van schakelen....

 

Groet,

A33

 

Edit: gek dat op de schakelaar zelf staat: 35 mA.

Dat zou wel een enorme overdimensionering zijn van een externe voeding.....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gegoogled:

het principe van een bidirectionele switch staat bijvoorbeeld hier (de common collector variant en de diode-brug variant): https://electronics.stackexchange.com/questions/121964/bidirectional-ac-switch-with-igbts

 

Interessante kost; ik had gedacht dat er transistoren parallel zouden worden geschakeld, maar serieel is natuurlijk minstens zo slim ;) .

 

Terug ontopic maar weer.....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

..zo werkt een diseqc switch toch ook,

 

Ik heb nog NOOIT een diseqc switch met (hard) relais gezien!

 

Daar zit over het algemeen een 'Darlington pair' transistorschakeling in voor de stroom-doorschakeling (en een PIN-diode voor het HF-signaal).

 

In een diseqc switch zit dus geen (harde) switch.

Ook met de term relais is het maar de vraag of het om het 'onderdeel' gaat of over de 'schakel-functie', lijkt me. Zo gaat dat in de taal...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...