Ga naar inhoud


audio issues


watcher

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Al jaren heb ik hier een DM800-SE met OpenPli draaien. Ik heb regelmatig nieuwe images geplaatst en kan mijzelf wel onder de meer ervaren gebruikers scharen.

Nu doet sinds afgelopen zondag zich een raar fenomeen voor met de audio van de box.

Op sommige kanalen werkt het gewoon zoals het hoort ik kan gewoon het volume regelen met de AB van de box, maar op de kanalen N1-N3, BBC1,2 en 3 en NG bijv. kan ik het geluid niet meer regelen, het geluid staat aan of uit. Dat is behoorlijk storend wanneer je het geluid wilt dempen bij reclame etc.

Ik heb de zaak als volgt hardwarematig geconfigureerd:

Ik heb een 90cm TRIAX schotel met daarop een rail met 4 losse LNB's geplaatst.

Vanaf dreambox een HDMI kabel naar de TV en vanaf de dreambox een glasvezelkabel naar een D/A converter welke met tulp stekers naar de versteker gaat. Het volume op de versterker is een vast gegeven. Het geluid van de TV gebruik ik niet.

Voordat ik een nieuw image ga plaatsen zou ik willen vragen of iemand bekend is met zulk een fenomeen, en zo ja wat heb je er aan gedaan?

Zou het ook aan de uitzendingen van deze stations kunnen liggen?

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mijn Vu+ ontvanger heeft die problemen niet.

Of je kansenlijst heeft problemen, of je zal moeten downgraden naar je vorige image.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei jeevanhoof:

Druk op de gele knop en kies voor ac3 downgraden naar stereo (of iets in die aard),

 

Dat is ff snel opgelost!!  Dit was idd het probleem, Ik zal (toen ik met ondertitelings opties aan het klooien was) deze setting onwillekeurig hebben gewijzigd.

 

Dank voor het meedenken.

 

3 uur geleden zei ceesv:

Mijn Vu+ ontvanger heeft die problemen niet.

Die Vu komt er misschien nog wel eens maar ik maak me sterk dat deze keuze optie (als je Pli draait) niet aanwezig zu zijn....

 

Groet, Rob

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik VTi en AC 3 audio.

Dan treden die problemen klaarblijkelijk niet op.

 

Blijft alleen de vraag waarom je die problemen niet had bij oudere sw versies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uur geleden zei watcher:

Ik heb regelmatig nieuwe images geplaatst

 

5 uur geleden zei watcher:

Nu doet sinds afgelopen zondag zich een raar fenomeen voor met de audio van de box.

Ik ben hierdoor op het verkeerde been gezet, en heb ten onrechte geconcludeerd dat de problemen ontstaan zijn na het installeren van een software upgrade.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:
  5 uur geleden zei watcher:

Ik heb regelmatig nieuwe images geplaatst

Heb vanaf 2004 eerst een DM7000 gehad en sinds 2011 een DM800-SE zeker eens per jaar (soms 2 keer) een nieuw image geplaatst. Het was overigens niet mijn bedoeling je op het verkeerde been te zetten ;-)

Ben blij dat het is opgelost.

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei ceesv:

Ik gebruik VTi en AC 3 audio.

Dan treden die problemen klaarblijkelijk niet op.

 

Blijft alleen de vraag waarom je die problemen niet had bij oudere sw versies.

 

 

Hoi,

 

bij de meeste staat de downmix gewoon aan.

je kan dit wijzigen, maar dan moet je in de menu's gaan zoeken.

Bij Openpli staat het ook onder de gele knop.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...