Ga naar inhoud


Schotel van het dak gewaaid, nu een BigSat. Iemand ervaring mee?


StevenS

Aanbevolen berichten

Op 16-9-2017 om 13:13 zei Sprietje:

Het beste is muurbeugels met chemische ankers vast te zetten. Dit is een twee componenten pasta die uit hard.
Het voordeel van chemische ankers is dat er geen enorme kracht op de stenen wordt gezet wat bij keilbouten wel gebeurt en bij pluggen ook in mindere mate. De stenen kunnen daardoor zomaar door midden knappen.
Ook bij stenen met kleine kamertjes er in wat je bij een strengpers-steen ziet, is een chemisch anker veel beter. De pasta zet zich in de holle ruimtes zodat het anker er nooit meer uit kan.-

strengpers steen.png

 

Ik heb vroeger eens van chemische ankers gebruik gemaakt bij mijn mastje aan een liftschacht bovenop een flat.

 

Maar bij storm brak gewoon een stuk uit de muur en dat is een stuk duurder dan een defect antennetje. Dus als je niet wilt riskeren dat je muur eraan gaat... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Dimmie

Bedankt voor je posting en waarschuwing.

 

Ikzelf heb dus een pijp aan mijn balcon (gelast door mijn broer), en ik heb dus geen last van de problemen uit jouw posting.

 

Ik vind het super van je dat je ons gewaarschuwd hebt!

Groetjes,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dimmie

 

Als bij jou een mast gewoon uit de muur breekt bij een storm, dan heb je het toch wel verkeerd gemaakt.
Of de bevestigingen zaten veel te dicht bij elkaar of de mast stak veel te ver boven de bovenste beugel uit of de schotel was veel te groot voor de bevestigingsmaterialen die je gebruikte.
Natuurlijk kun je van te voren al wel na gaan dat het boven op een flat op de liftschacht vele malen harder waait dan een schotel tegen de gevel van een huis of in de tuin.

Komen er grote krachten op, neem dan ook zwaarder materiaal, zie bijlage, dan waait het echt niet uit de muur.

 

stevige muurbeugel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de muur niet helemaal in een verkeerde richting staat, kun je de schotel gewoon tussen de twee muurbeugels monteren, dan waait die echt niet uit de muur.

Bovendien als het niet nodig is om de schotel boven het dak uit te laten steken vanwege de ontvangstrichting, is het veel beter hem niet boven het dak uit te laten steken want dan vangt hij veel minder wind.

stevige schotelopstelling.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, je moet beter kijken want in de onderste plaat zitten ook twee gaten en de bovenste valt wel in de steen.

Het is ook niet iedereen naar de zin te maken want je moet de beugel aan de bovenzijde natuurlijk zo plaatsen dat die op twee stenen bevestigd wordt, dan heb je aan de onderzijde de keus uit twee gaten.

En deze beugels zijn te koop op een hele grote internationale site voor satellietbenodigdheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gat aan de onderkant van de beugel wordt alleen op schuif belast, een gat in een klinker is daar voldoende.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...