Ga naar inhoud


problemen met signaal


HarryJohann

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei HarryJohann:

..... dat deze onder stroom stond. Tenminste het prikte. Het zal wel in de rotormotor zitten neem ik aan.

 

Volgens mij is dit meestal gewoon het effect van de aarde-verbinding van de satellietkabel.

Bij de netvoeding van apparaten wil het nog wel eens voorkomen, dat op de massa ook een spanning voelbaar of meetbaar is; wel met een hoge interne weerstand gelukkig.

Meestal helpt het ompolen van de stekker van de ontvanger OF van ermee in verbinding staande apparaten zoals TV, versterker, etc, etc.

Helaas hebben we hier niet het engelse stekker-systeem, dat je altijd een vaste Live en Neutral-verbinding hebt met het lichtnet. Nu moet je dan soms per apparaat gaan meten, hoe de stekker het het best kan worden aangesloten.

 

De conclusie dat het in de rotormotor zou zitten snap ik niet. Zonder motor zal je wellicht hetzelfde voelen, als je de F-stekker van de LNB-kabel vastpakt.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat de F-connector van de motor gewoon op het metalen huis van de motor vastzit.

 

Heb je al eens de metalen behuizing van je sat-ontvanger aangeraakt? Is het daar beter?

 

(Is het daar beter, als je ook met je schoenen in de 'aarde' staat, of vergelijkbaar: de aardeleiding van een stopcontact aanraakt of zo? Niet dat ik je onverantwoorde experimenten wil laten doen, maar dat geprik kende ik ook, en ik heb toen alle apparaten van mijn TV/audioinstallatie afzonderlijk doorgemeten om de laagste restspanning te krijgen.)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de linkjes a33. Vooral de tweede was in het begin interessant, maar verdaagde al gauw in electriciteitsproblemen in Delft en Amsterdam.

Ik kan mijn ontvanger gewoon aanraken. Daar krijg ik geen prik. Het zal dus van de coaxkabel komen die op de rotor is aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mantel van de coaxkabel en dus de F connector zijn verbonden aan de ommanteling van zowel de ontvanger als de rotor en dus ook aan de mast en de schotel .

Staande buiten op een metalen (neem ik aan) ladder , is een andere situatie dan in de huiskamer , dus kan het best zijn dat je het aan de ontvanger niet voelt .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...