Ga naar inhoud


hoeveel spanning op F connector is normaal


avondjetv

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Voorop gesteld ik ben totaal leek.

 

Onlangs aangeschaft een triple lnb met een vu+ duo2 en koka 799 zwart.

 

Bij het afstellen van de schotel [ triax 78 ] met een sat finder [ frequentiebereik van 950- 2150mhz ] raakte ik diverse keren de F push- on connector aan en merkte dat het behoorlijk prikte aan de de achterzijde van mijn vinger. Is dit normaal of moet er een aardekabeltje van de lnb waar nu een afsluitweerstand aanzit naar de aarde om problemen aan de ontvanger of Lnb te voorkomen.

De lengte van de koka 799 is 12m.

 

Ik heb de f push-on connector aangesloten volgens de video instructie op het web. Heb wel het idee dat een schroef F connector beter werkt dan de push-on, push-on loopt gemakkelijk los. Heb de connectoren waterdicht gemaakt met wijmaplast  van bekend merk dit blijft wel jaren waterdicht is beter dan siliconenkit en demontabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 tot 18 Volt zo ff uit mijn hoofd, en die spanning moet er ook opstaan want anders werkt het niet.

De LNB, switches en eventuele rotor moeten nl voeding krijgen van je ontvanger.

Je zult niet de eerste zijn die zijn ontvanger vernielt door bij ingeschakelde ontvanger met de kabels te gaan lopen prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@avondjetv:

 

Ik had dat ook bij mij thuis. Sommige apparaten geven spanning door aan de "aarde" van je installatie. Dat kun je vaak verbeteren door de netspanning-stekker van die apparaten om te draaien, zodat de Live en de Neutral worden omgedraaid.

 

Ik heb dat met alle audio- en video-apparaten bij mij thuis uitgemeten (terwijl ze helemaal 'los' van andere apparaten stonden); TV's en ontvangers waren vaak de boosdoeners, die met ompolen veel minder spanning op de aarde hadden.