Ga naar inhoud


Waar vind ik mijn WI-FI wachtwoord?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Weet niet zeker of dit bericht in Internet, dan wel Windows of Apple hoort

Ik heb een Smart Home Socket set aangeschaft om de electrische toestellen te bedienen met mijn IPhone.

1Basis en 2 uitbreiding.

Na installeren van de app en invullen van een login en password wordt gevraagd naar "het wachtwoord van de WI-FI"

Bij de installatie door , jaren geleden ,Telenet heb ik een login en een password gekregen. Dat passwoord gebruik ik ook om met de pc in te loggen op

mijn Asus router RT-N66U  . Deze router staat achter de "modem only" van Telenet.

Maar met dit password kan ik de socket niet activeren.

De router en de pc hebben ook nog een SSID gelijk aan de naam van het netwerk .Dit is de naam van de internettoegang icoon rechts onder op de pc.

Kan de router verhinderen dat de socket wordt herkent en toegelaten door Firewall?

Waar kan ik ergens het  WI-FI  wachtwoord vinden? (volgens mij is dit nog altijd dit van de kabelinstallatie.)

grts

 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Warrig verhaal. Je wifi wachtwoord staat meestal onderop het modem of in jouw geval je router. Tenzij je zelf al eens een ander wachtwoord hebt gekozen. In dat geval moet je dat wachtwoord in je wifi router opzoeken. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het dan anders formuleren.

Je koopt een willekeurig toestel dat je moet aanmelden met een email en een paswoord.

Daarna ga je verder met de installatie en krijg je de vraag " Vul hier je WI-FI code/wachtwoord  in"

Wat zou ik dan moeten invullen.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het password wat toegang geeft tot jouw wifi.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei pirrewit:

"het wachtwoord van de WI-FI"

 

Het is dezelfde wartaal als "WiFi versterker" :sick:

 

Ze bedoelen gewoon de encryptionkey van de ServiceSet IDentifier die je in gebruik hebt voor je wlan clients.

Waarschijnlijk gebruik je hiervoor WiFi Protected Access Pre Shared Key Version  2 op basis van het Counter Mode Cipher Block Chaining Message Authentication Code Protocol.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed opgezocht met Google, nou weet pirrewit precies wat hij moet doen! 

 

@pirrewit

Zelfde username en wachtwoord als waarmee je je telefoon op Wifi hebt gezet. 

Kijk onder je router. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de doos/handleiding van je Asus nog hebt, kan je het originele passwoord daarop/daarin terugvinden.

Mocht je het veranderd hebben, nieuwe passwoord niet meer weten en de handleiding/verpakking nog hebben => reset de Asus naar fabrieksinstellingen

 

Of zoals @Psychosammie al aangaf; kijk op je smartphone/tablets/... of je daar het wifi passwoord terug zichtbaar kan weergeven.

 

Registratie met je e-mail en een passwoord bij de fabrikant is normaal niet verplicht.

Het passwoord dat je in dergelijke gevallen kiest, is dan ook best anders.

 

 

En wordt het allemaal te veel om de tientallen passwoorden te onthouden, bestaan er tools voor die je kunnen helpen bv keepass

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol heeft het helemaal juist.

met Wi-Fi code bedoelen ze de WPA2 Key .

Waarom schrijven ze niet eenvoudig WPA2 ipv Wi-Fi code in de handleiding. Dat was voor mij 2 dagen minder werk:D

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Werkt nu overigens voortreffelijk.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...