Ga naar inhoud


Internet snelheid


Anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een glasvezelmodem van Telfort met daarachter een Experia Box V8 ook van die provider. Net even gemeten en ik zit op 32 Mbps download en 44 Mbps upload. Het vreemde is ook dat die snelheid wel eens flink naar beneden zakt en soms wel eens helemaal weg valt, zowel via LAN als WLAN. Met ADSL had ik hetzelfde euvel. Al eens met Telfort gebeld en die zeggen dat een online meting bij hun aangeeft dat het signaal goed is, maar wel wat ups en downs heeft. Wat kan ik hier nog verder aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien ook even vermelden welke snelheid jij hebt geabonneerd want anders kunnen wij er geen mening over hebben of 32 of 44 Mbps acceptabel is.

Ik heb thuis een 100 Mbps glas abo en met mijn eigen Asus router achter de CaiWay glasmodem haal ik op mijn sloffen gemiddeld 107 / 104 up / down.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het abonnement zou 50 Mbps moeten zijn, dus op zich niks mis mee. Wat wel vreemd is, is het soms volledig wegvallen van internet. Dat duurt een seconde of vijf tot tien en kan dan weer uren/dagen goed gaan. Ik had dit ook met een vorige provider met een geheel andere router. Dus welke provider, modem of adsl/glasvezel lijkt niet uit te maken, dus wat dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar tja, die onwaarschijnlijke getallen en uitval zullen wel gevolg zijn van gebruik wireless netwerk.

Het aanprikken van een netwerkkabel betekend niet automatisch dat je netwerk verkeer dan ook via de kabel gaat.

Als de connect met wlan 300mbit is en je lan is slechts 100mbit dan gaat je internet traffic toch nog steeds via het langzame wlan netwerk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een Experiabox is nu niet bepaald het summum van techniek dan wel betrouwbaarheid.

Ik zou die even aan de kant zetten en een goede router plaatsen met o.a. met minimaal een 1Gb LAN poort en die dan verbinden met een laptop of PC met eveneens een 1Gb LAN poort en dan testen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...