Ga naar inhoud


VEEL STORINGEN TIJDENS WINDVLAGEN.


dirk044

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik regelmatig blokvorming en storingen tijdens de storm.

Mijn Cahors Big BiSat zit goed  vast, maar toch zit er tijdens windstoten

wel degelijk beweging in.

Het signaal op Astra 1 bijvoorbeeld zakte tijdens windstoten enorm van

16,1 dB tot wel 8,9 dB (Dus dan even behoorlijke blokvorming.)

Gelukkig is de afstelling niet verstoort, want nu de storm is gaan liggen

is het signaal weer als voorheen.

Ik zal vast niet de enige zijn met deze ervaring.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geloof het of niet maar mijn oplossing is een plastik zak over de lnb doen en het in mijn geval aan de kabels vast knopen. Dit zorgt ervoor dat binnen in de zak windstil is. Resultaat is dat me lnb geen last meer heeft van wind en dus geen tijdelijke verslechtering op ontvangst :-) :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei luisteraar:

Als de schotel goed vast zit denk ik niet dat het aan de storm ligt maar door zware bewolking 

Bij zware bewolking moet de ontvangst toch altijd redelijk tot goed zijn ; als dat niet het geval is, dan is de satellietschotel niet goed uitgericht, tenzij

je een stortbui  krijgt en dan valt het beeld ongeveer 1 minuut weg , maar komt razendsnel weer terug.

Tijdens het stormweer heb ik op mijn plattedak met een triax 88   in de stormwind met een tegelvoet met 5 stoeptegels van 30x30 en de schotel op het allerlaagste punt , bijna op de grond , niet echt problemen ondervonden , wel een enkele keer wat blokjes door een extreem zware windstoot tsa.............. wel goed vastzetten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel op een tegelstatief op een plat dak zou ik altijd ook nog met een staalkabeltje vastzetten aan bijv. een boeiboord richting zuidwesten om er zeker van de zijn dat hij niet van het dak af kan waaien. Windstoten kunnen verraderlijk harde klappen geven, zeker op schotels van 90cm of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt daar natuurlijk eenvoudig ijzerdraad voor nemen of gegalvaniseerd staaldraad maar dat begint meestal na enkele jaren te roesten, zeker als je in de buurt van de zee woont. Ik gebruik altijd rvs-staaldraad. Dat verkopen ze bij een botenhandel, bijv. 4mm en kun je vaak per meter kopen. Kost ietsje meer maar ach, zoveel meter heb je ook niet nodig dus in de totaalprijs maakt het niet zoveel uit.

En 4mm rvs-staaldraad kan meer dan 900kg trekkracht hebben. Lijkt me meer dan voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk ook via een BigBisat, en tijdens stevige windvlagen heb ik niet het minste uitval.

Zou het kunnen zijn dat er bomen in de weg staan waarvan de rakken bij stevige wind voor je schotel zwiepen?

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Tijdens de storm op donderdag 18 jan. j.l. is mijn schotel door een windstoot uit positie geraakt.

Bij harde wind had ik af en toe blokvorming.

De oorzaak was zoals Sprietje al eerder op 4 jan. meldde een te dunne mast voor de Big BiSat.

Er is door Barry nu een dikke stevige mast geplaatst en de schotel is weer perfect afgesteld.

De EMP Centauri switches zijn weer terug geplaatst in de Modula opbergdoosjes van Blokker.

Op heel veel kanalen op Astra 1 en 2 krijg ik nu maar liefst 18 dB signaal binnen.

 

CAHORS 06    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS 07    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

CAHORS 11    Big-BiSat Aanpassing op 29-01-2018.JPG

aangepast door dirk044
typefout gewijzigd

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die zijn bericht wijzigt omdat er een typefout was ingeslopen: Respect man!

 

Los daarvan: Ik vind het gebruik van de (pvc-?) buis een goed idee om de kabels weg te werken. Bedankt voor die tip! (Zelf was ik er in geslaagd om 6 kabels door de houder van een Triax te trekken. Maar verder geraakte ik niet. :) )

 

Mooi gedaan, Barry! ;)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dvbs,

 

Het is inderdaad een stukje grijs PVC buis van 42 mm doorsnede waar precies

16 kabels door heen kunnen.

Dit is een nette oplossing, die ik zelf heb bedacht evenals de opbergdoosjes waarin

de switches een mooi droog plekje hebben in de hevigste hoosbui.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...