Ga naar inhoud


uefi hoe kan ik dat verwijderen


napoli

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei luisteraar:

De uefi bios van de HP laptop ken ik niet kan wel zeggen hoe het op mijn acer is.

In de uefi bios booten via F2.

Administrator passwoord zetten in uefi.

Na instellen password komen meer instel mogelijk heden.

Kijken of je uefi kan uitschakel en omzetten naar bios mode.

F12 boot select activeren.

Als boven gemelde lukt kan je win7 installeren

Als uefi mode niet uit te schakelen is zal je Win7 niet kunnen installeren

omdat win7 CD geen uefi boot procedure heeft

Ow, maar je moet UEFI ook niet uitzetten. UEFI ondersteunt het opstarten van een GPT harde schijf (ipv het oudere/verouderde MBR).

 

GPT is beter dan MBR! De reden waarom je windows 7 niet kunt installeren is omdat je harde schijf ingedeeld is volgens GPT en omdat je niet hebt geboot met de windows 7 UEFI mogelijkheid, kun je niet windows 7 installeren op die harde schijf.

 

Win7 installeren vanaf UEFI kan echter wel. De makkelijkste manier is met behulp van het programma Rufus.

 

Hier staat uitgelegd hoe je dat moet doen en waarom de Microsoft tool niet werkt: http://woshub.com/how-to-create-uefi-bootable-usb-drive-to-install-windows-7/

 

Hier kun je Rufus downloaden: https://rufus.akeo.ie/

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden zei Penthe:

Ik heb al een aantal keer een Windows 10 laptop omgezet naar Windows 7, naast het uitzetten van UEFI in de BIOS moest ik ook de HDD opnieuw formateren. Daarnaast kun je in sommige laptops zowel UEFI+CSM, UEFI+Legacy of ‘Both doen zodat je gewoon alles op kunt starten.

Je hoeft UEFI niet uit te zetten....

 

Het is beter om UEFI aan te laten staan, omdat een GPT ingedeelde harde schijf te verkiezen is boven een MBR ingedeelde harde schijf, al is het maar omdat bij GPT een reserve kopie van de bestandstabel wordt gemaakt!

 

Maak liever een usb stick waarmee je de windows 7 installatie wel via UEFI kunt opstarten (Rufus, of handmatig). Nog beter: slipstream eerst sp1 in Windows 7...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...